Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    До питання сутності інклюзивної економіки
    (Одеський національний технологічний університет, 2024) Шеін, Євген Сергійович; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді визначено, що формування інклюзивної економіки є закономірним етапом глобального суспільного прогресу, пов'язаним з розгортанням постіндустріальних соціально-економічних відносин, революційними перетвореннями у сфері науково-технічного розвитку та поступовим рухом суспільства по шляху соціальної рівності.
  • Ескіз
    Документ
    Нові психоактивні речовини – соціальні та медичні загрози для держави, пов'язані з ними
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чубенко, Олександр Владкорович; Грень, Лариса Миколаївна ; Чорна, Ольга Володимирівна
    У статті доведено, що нові психоактивні речовини представляють соціальні та медичні загрози для держави; розглянуто роль механізмів державного управління у збереженні і зміцненні здоров’я населення; висловлено про невідповідність стану профілактичної і соціальної роботи рівню загрози наркоманії в державі; розглянуто групи нових психоактивних речовин та актуальність їх вивчення, що обумовлено різким зростанням вилучень, важких інтоксикацій (у т.ч. з летальними наслідками). Розкрито соціальні наслідки розповсюдження нових психоактивних речовин. Зроблено акцент на тому, що держава повинна приділяти більше уваги щодо забезпечення матеріальної бази токсикологічних лабораторій у країні.
  • Ескіз
    Документ
    Укриття для населення - завдання держави
    (2023) Березуцький, Вячеслав Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Правові аспекти реалізації економічної функції сучасними державами
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2022) Кузьменко, Олександр Васильович; Решетняк, Наталя Борисівна
  • Ескіз
    Документ
    Financial regulation of social development in Ukraine
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2021) Nasibova, Olha V.; Lyashko, D. Yu.; Chemchykalenko, R. A.; Shelest, O. A.; Diachenko, K. S.
    Розглянуто регулювання державних фінансів, які впливають на розвиток країни та орієнтовані на підтримку населення країни. Наголошено, що для реалізації соціальної функції держави метою доходів і видатків державного бюджету є створення та побудова державних коштів, що забезпечують основні параметри життя особистості та суспільства. Визначено, що соціальна мета трансфертів із державного бюджету до місцевих бюджеті полягає в забезпеченні цілісності національного суспільства, соціальній гармонії та стабільності в суспільстві шляхом розподілу державних фінансових потоків і суспільних благ між регіонами країни задля сприяння сталому соціально-економічному та культурному розвитку окремих регіонів і країн загалом. Акцентується увага на основних особливостях фінансового забезпечення державних соціальних програм: фінансова підтримка реалізується відповідно до ухвалених нормативних актів, а це свідчить про те, що процеси створення і спрямування фінансових ресурсів для реалізації державних соціальних програм контролюються державними органами і громадянським суспільством. Це кошти суб’єктів господарювання, домогосподарств, іноземних держав (прямо чи опосередковано), кошти міжнародних організацій і фондів, кошти державного і місцевих бюджетів. Фінансова підтримка соціальних програм — це виділення певної суми коштів на виконання завдань, пов’язаних із цим процесом, визначених у соціальній і фіскальній політиці держави. Окреслено, що фінансова підтримка є одним із факторів, які впливають на якість життя шляхом розвитку конкретного соціального об’єкта. Узагальнено, що функціональна сукупність окремих елементів і процесів соціальної реальності створює систему суспільного відтворення. В окремому господарстві відтворення відбувається у формі безперервного циклу, адекватного доходу чи капіталу, для забезпечення життя та господарської діяльності окремої особи. Водночас певні параметри відтворення не тільки реалізуються безпосередніми учасниками процесу, а й навмисно встановлюються і коригуються ними. Визначено, що основним джерелом фінансових ресурсів у сфері соціального захисту населення є ВВП у процесі розподілу і перерозподілу, які можна поділити на три основні групи: централізовані державні фонди, державні децентралізовані фонди, приватні соціальні фонди.
  • Ескіз
    Документ
    Міжнародні підходи соціально-трудових відносин та ведення бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Гаряєва, Ганна Михайлівна
    Соціально-трудові відносини є ключовим елементом будь-якої економічної системи, тому актуальним питанням для України є дослідження теоретичних засад регулювання соціально-трудових відносин в країнах із розвиненою ринковою економікою, а саме на прикладі країн Європейського Союзу, з метою підвищити ефективність національного трудового законодавства. Соціально-трудові відносини залежно від способу їхнього регулювання, методів розв'язання проблем класифікують за типами. Тип соціально-трудових відносин визначається їх характером, способами їх регулювання. Світовий досвід, накопичений країнами з розвиненою ринковою економікою, має у своєму арсеналі різноманітні моделі соціально-трудових відносин. Для регулювання соціально-трудових відносин держава створює систему законодавчої і нормотворчої діяльності. Вона охоплює такі напрямки, як зайнятість, соціальна політика, умови й охорона праці, міграційна і демографічна політика і т. i. У зарубіжній соціальній практиці стали загальновизнаними три моделі соціальної держави, а відповідно і соціальної політики: ліберальна (англосаксонська), континентальноєвропейська (консервативнаі скандинавська (соціально-демократична). В основу цієї класифікації покладені принципи доступності, ступені охоплення населення та перерозподілу доходів у системах соціального забезпечення. Розглянуто практику впливу на трудові відносини на прикладі регулювання зайнятості населення, де основною задачою фінансового впливу на зайнятість — це стимулювання збереження старих і створення нових робочих місць, а також залучення в трудову діяльність мало конкурентоспроможних на ринку праці груп населення Це здійснюється шляхом створення найсприятливішого клімату для тих підприємців, які у своїй діяльності сприяють реалізації соціально-економічних задач. Міжнародна організація праці у своїх документах дотримується позиції, що єдиної моделі соціального партнерства, яка була б придатна для всіх країн не існує.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічні напрями розвитку регіонального інноваційного промислового кластеру
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Міщенко, Володимир Акимович; Фадєєв, В. А.
    Обґрунтована доцільність застосування кластерної стратегії для відродження національного виробництва в цілому й, зокрема, промислового. Розглянуто різні підходи в наукових публікаціях щодо поняття кластеру та представлено авторське актуалізоване визначення інноваційного регіонального промислового кластеру. Визначені особливості інституційного середовища та можливості державного впливу на розвиток міжгалузевої кооперації в умовах застосування кластерної політики. Зазначено, що в умовах кластерізації економіки ці процеси в країні повинні бути частиною стратегії регіонального розвитку. В сучасній світовій економіці кластери стали однією з найбільш ефективних форм інтеграції виробничого, наукового, навчального, фінансового та інтелектуального капіталу, що забезпечує формування та ефективний розвиток конкурентних переваг регіонів. Визначені функції й напрямки діяльності інституту регіональної кластерної політики та перспективи розвитку кластеризації на період до 2027 року.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний стан забезпечення гендерної рівності в Україні: нормативно-правовий аспект
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грень, Лариса Миколаївна
    Стаття присвячена аналізу стану забезпечення гендерної рівності в Україні. На підставі вивчення позитивного європейського та світового досвіду доведено доцільність забезпечення у практиці формування державної політики принципів гендерної рівності та обґрунтовано ефективність колегіального стилю управління щодо ппідтримки стабільності суспільних інститутів. Теоретичні та методологічні основи дослідження розкривають правове регулювання державної гендерної політики в Україні, що здійснюється нормативно-правовими актами двох рівнів: наднаціонального та національного. Мета статті – проаналізувати сучасний стан гендерної рівності в Україні та запропонувати шляхи удосконалення та розвитку національного рівня нормативно-правової бази держави з регулювання її гендерної політики. У дослідженні розглянуто законодавчу базу України щодо гендерної рівності, нормативно-правові документи, що закріплюють позиції уряду держави стосовно забезпечення гендерних прав. Наведено результати дослідження Індексу гендерного розриву із супроводжуючим його рейтингом країн світу за показником рівноправності чоловіків і жінок як в Україні, так і в інших країнах світу. Надано пропозиції щодо визнання важливості та необхідності творення законодавства, яке б сприяло закріпленню та поширенню принципу гендерної рівності шляхом удосконалення та розвитку національного рівня нормативно-правової бази держави.
  • Ескіз
    Документ
    Система соціальних послуг в Україні: визначення сутності та змісту поняття
    (Національний університет цивільного захисту України, 2021) Грень, Лариса Миколаївна; Грабар, Н. С.; Леоненко, Неллі Анатоліївна
    У статті визначено, що головною метою розвитку української нації і, відповідно, внутрішньо управлінської системи, є забезпечення загального добробуту населення; підкреслено, що в умовах реформування системи соціального захисту в Україні особливу увагу слід приділити соціальним послугам, що надаються державою; обґрунтовано , що сутність соціальних послуг найбільш тісно пов’язана з індексом розвитку людського потенціалу; доведено, що саме соціальні послуги впливають на рівень життя населення, зміцнюють довіру громадян до держави, забезпечують зміцнення стабільності і безпеки суспільства; визначено ключову роль Закону України "Про соціальні послуги" в ефективному запровадженні нової системи надання соціальних по слуг за умов впровадження в дію ряду підзаконних нормативно-правових актів.
  • Ескіз
    Документ
    Чи можливий соціально відповідальний бізнес у соціально безвідповідальній країні?
    (ФОП Вишемирський В. С., 2021) Гармаш, Сергій Володимирович