Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Контури ноосферності у ХХІ столітті: погляд у майбутнє(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Міщенко, Віктор Іванович; Смоляга, Марина ВіталіївнаУ статті зроблено спробу осмислити сучасне розуміння ноосфери з урахуванням як досягнень людства у створені високих технологій, так і кризових явищ, які виникають в процесі досягнення планетарної стадії розвитку. Розглянуто деструктивні види діяльності і прагнення людини до творення; вказано на домінуючи види діяльності людства по відношенню до природи в різних типах цивілізацій. Виявлено глобальний ноосферний аспект інтелекту, який розкриває ноосферну єдність природи і людства, розглянуто зміст ноосферного інтелекту як цивілізаційного надбання; вказано на ознаки ноосферності в інтелектуальності особистості; запропоновано чотири етапи становлення та розвитку ноосферного суспільства.Документ Науково-методичне забезпечення оцінювання конкурентних переваг підприємств на засадах маркетингу у ризикованих умовах господарювання(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Соколова, Людмила Василівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Аль-Фахор, Ескндер Суліаман СалтиУ статті досліджено, що у сучасних умовах агресивного та турбулентного зовнішнього середовища потребує подальших досліджень питання осучаснення науково-методичних підходів до процесу оцінювання конкурентних переваг підприємств промислового сектору. Визначено значущість та актуальність розгляду у повоєнний період питань науково-методологічної спрямованості щодо підвищення рівня конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств на основі їх конкурентних переваг на засадах маркетингу. Запропоновано провадити формування сукупності показників конкурентних переваг підприємства у форматі комплексу маркетингу «5Р’s». Доведено доцільність застосування імітаційної моделі оцінювання конкурентних переваг на основі індексного інтегрального показника в ризикованих умовах господарювання.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Моделювання кіберфізичних дій"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мілов, Олександр ВолодимировичМетою дисципліни є підготовка фахівців, в області інформаційної безпеки, безпеки телекомунікаційного забезпечення, і мобільних пристроїв, а також фахівців з моделювання кіберфізичних дій, на базі освоєння принципів та методів збору цифрової інформації для дослідження поведінки агентів систем безпеки, проведення статичного аналізу індивідуальної та групової поведінки учасників кіберфізичних дій, використовуючи інструменти та методи різноманітних напрямків кібербезпеки.Документ Пропозиції щодо створення імітаційної моделі оцінювання ймовірності ураження бойової машини мобільного комплексу озброєння в умовах впливу розвідувально-ударної системи противника(Тарасенко В. П., 2022) Коломійцев, О. В.; Балабуха, Олексій Сергійович; Кітов, В. С.; Галузінський, А. Г.; Ясинський, О. М.Документ Метод композиції маршруту безпілотного літального апарату у просторі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Волошин, Денис Геннадійович; Бречко, Вероніка Олександрівна; Семенов, Сергій ГеннадійовичСтаття присвячена розробці методу композиції маршруту безпілотного літального апарату у тривимірному просторі. Основною відмінністю представленого методу є комплексне врахування особливостей навколишнього середовища, що відображає можливі перешкоди (активні або пасивні) та інші обмеження задачі при композиції маршруту безпілотного літального апарату в тривимірному просторі. Це дозволило підвищити безпеку виконання завдання у автономних умовах польоту. У статті проведено аналіз основних підходів композиції маршрутів безпілотного літального апарату у просторі. Зроблено висновок про недоліки двовимірного уявлення. У методі представлено чотири етапи виконання завдання. Це етап моделювання навколишнього середовища, що відображає можливі перешкоди (активні чи пасивні) та інші обмеження завдання. Етап побудови розширеного графу маршрутів пересування безпілотного літального апарату у просторі. Відмінністю цього етапу є адаптивне врахування просторового розташування активних перешкод у просторі. Наступний етап це етап пошуку маршруту, що з'єднує стартову точку з кінцевою і обходить всі перешкоди та дає можливість побудови початкового маршруту у вигляді ламаної лінії, яка формується послідовністю шляхових точок, і з'єднує стартову точку з кінцевою, минаючи перешкоди. Останнім є етап отримання кінцевого результату, який забезпечується згладжуванням отриманої ламаної лінії. У цій частині методу композиції для вирішення задачі згладжування траєкторії руху безпілотного літального апарату у просторі на обраному маршруті доведено доцільність використання методу нерівномірного кубічного B-сплайну. За допомогою цього методу поставлено та вирішено завдання вибору та оптимізації параметра згладжування.Документ Забезпечення умови співставності результатів у польових біотехнологічних дослідженнях за допомогою комп'ютерного експерименту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Горбунов, Леонід Володимирович; Ларінцева, Надія Вікторівна; Звягінцева, Оксана ВікторівнаПри проведенні біотехнологічних польових досліджень з використанням рослинних об‘єктів існує проблема обліку гетерогенності результатів, недосконалість методів призводить до необхідності багаторазового повторення дослідів та не вирішується питання відтворюваності і порівнянності результатів досліджень, тому застосування математичних моделей в дослідженнях дає можливість не тільки виявити, але й пояснити отримані закономірності. Предметом вивчення в статті є імітаційна модель оцінки маси зернівок кукурудзи з урахуванням їх генотипу і умов вирощування. В основу моделі покладено аналітичний вираз, що відображає основні причини зростання насіння кукурудзи після запилення рослини. Маса зернівок кукурудзи залежить від ряду біологічних факторів (генотип), технологічних – структури ґрунту (її родючість і способи обробки), а також кліматичних умов (вологість, інтенсивність освітлення). Метаю дослідження є створення імітаційної моделі для забезпечення порівнянності результатів, отриманих при вирощуванні кукурудзи на зерно в різних умовах. В якості методів для отримання та побудови результатів використовувалися біологічний (вирощування) і математичний (імітаційна модель) методи. Розбіжність оцінки маси зерна однакового генотипу вирощених в різних дослідних господарствах різних кліматичних зон України і отриманих розрахунковим способом склало не більше 18% і отриманих експериментально до 64%. Особливістю моделі є незалежність гетерогенності біооб‘єкту (досліджуваних ліній і гібридів) від умов їх вирощування (структури ґрунту і кліматичних умов). Застосування математичного моделювання дає можливість знизити розходження досліджуваних показників до 25 разів отриманих в різних дослідах, тим самим значно скоротити час, грошові витрати і забезпечити умова порівнянності результатів для отримання достовірного результату.Документ Моделювання динаміки автомобіля при управлінні потужністю споживачів енергії двигуна внутрішнього згорання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сергієнко, Микола Єгорович; Любарський, Борис Григорович; Пастущина, Марія Ігорівна; Губський, Сергій Олександрович; Косарєв, Олександр ВладиславовичПроведено аналіз досліджень в напрямку підвищення ефективних показників ДВЗ автомобіля. Визначені основні потоки, види витрат потужності ДВЗ і шляхи підвищення його ефективної потужності. Проаналізовано вплив швидкісного режиму роботи навісного обладнання на витрати потужності в залежності від умов руху автомобіля. Досліджено зміни динамічних показників автомобіля при управлінні потоками потужності ДВЗ на привід ведучих коліс та навісного обладнання. Розроблено модульну схему управління режимами роботи навісного обладнання та досліджено зміну показників автомобіля на прикладі керування його генератором. Виготовлено робочий зразок пристрою керування приводами навісного обладнання. Розроблено імітаційну модель автомобіля та його складових. Наведено залежності зміни динамічного фактору від швидкості руху автомобіля при різних витратах потужності ДВЗ на привід навісного обладнання. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень зроблені висновки щодо необхідності оптимізації витрат потужності на привід навісного обладнання ДВЗ при експлуатації автомобіля для покращення його динамічних характеристик, паливної економічності та екологічної безпеки.Документ Simulation investigational method for determining the performance characteristics of logistics systems(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Tamás, P.Complexity of the logistics processes implemented is increasing as a result of striving to satisfy individual custom-er needs regarding the companies. Defining the operational characteristics of these processes is a growing challenge for logistics experts. Incorrectly defined operating characteristics can result in significant losses (e.g. unjustified investment, unsatisfied customer requirements, etc.). A simulation investigational method for the determination of operating characteristics has been developed on the basis of experience gained in industrial research con-ducted in the last years. I believe that the investigational process that will be presented will be useful to many professionals in implementing a simulation examinational process.