Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльний аналіз моделей теплообміну в циліндрі стаціонарного газового двигуна 11ГД100М
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", 2014) Марченко, Андрій Петрович; Осетров, Олександр Олександрович; Кравченко, Сергій Сергійович
    Heat transfer process in the cylinder of a stationary gas engine pre-chamber – torch ignition of lean fuel-air mixtures and qualitative power regulation was studied and mathematically modelled. During the investigation of heat transfer in the cylinder of the gas engine the components obtained by the results of experimental research of internal thermal balance were analyzed. It was shown that heat transfer in the cylinder 11GD100M has distinctive features compared to the known petrol and diesel engines. The analysis of the temperature condition of the combustion chamber of the engine parts 11GD100M was carried out. According to the results of the experimental data, the empirical dependence of the average temperature of the cylinder wall of the geometrical and operational parameters was obtained. The empirical and semi-empirical models for determining the heat transfer coefficient were analyzed. According to the analysis of the internal heat balance, heat transfer model for application in a gas engine 11GD100M was chosen. It was shown that for the calculation of heat transfer in the test engine, the mathematical models of V. Annand and G. Rosenblit provide the most accurate results.
  • Ескіз
    Документ
    Approximate estimates of the temperature state of ceramic nuclear fuel in cylindrical fuel elements and the influence of processes and parameters of a nuclear reactor core
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Romashov, Yury; Chibisov, Dmytro
    The approximate mathematical model of the temperature state of ceramic nuclear fuels in cylindrical fuel elements was proposed in the form of linear ordinary differential equation and the boundary conditions. The theory of heat conduction and assumptions about the axial symmetry and absence of heat flows along axis of fuel element, which allow to simplify the common equations in cylindrical coordinates, are the basis of the proposed simplified mathematical model for approximate estimating the temperature state of the nuclear fuel. The intensity of volume heat sources in fuel element was taken into account by using the average values corresponding with the heat power and the structural characteristics of a nuclear reactor core. The conception about the heat transfer coefficient was used for modeling interaction between the fuel and the heat carrier. This heat transfer coefficient depends on characteristic sizes and heat conductions of constituted materials of the fuel element and allows to estimate influence of these on the temperature state of the nuclear fuel. The analytical solution for the temperature of a ceramic fuel in cylindrical fuel elements was obtained and was used for researching. It was shown that the heat conductivity of the fuel has significantly influences both the average temperature and the difference between the inner and outer temperatures in the fuel pellet. At the same time, other parameters have significant influence only on the average temperature of the fuel pellet. Due to these, it is necessary to consider the temperature dependence of the thermal conductivities of the materials constituted the fuel elements for more precisely estimations the temperature state of the fuel pellets, which will lead to nonlinear equations will required the numerical methods for their solving.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок системи охолодження газових турбін з повітроохолоджувачами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Тарасов, Олександр Іванович; Литвиненко, Оксана Олексіївна; Михайлова, Ірина Олександрівна
    При охолодженні газових турбін може використовуватися повітроохолоджувач, що представляє певні труднощі для складання розрахункової моделі. Причиною цього є те, що граф системи охолодження для сучасної газової турбіни може складатися з 1000 і більше каналів. Моделювання таких великих систем успішно виконується за допомогою програмного комплекс ТНА (Thermal & Hydraulic Analysis). Метод, реалізований для систем охолодження у ТНА, також може використовуватися для розрахунку повітроохолоджувача. Однак включення теплообмінника в загальну схему значно ускладнює розрахункову схему. У зв'язку з цим запропоновано представляти теплообмінник одним каналом, властивості котрого повністю визначають різні типи теплообмінників. Для обґрунтування цього за допомогою ТНА був виконаний аналіз роботи трубчастого теплообмінника з різними теплоносіями. Встановлено, що ефективність теплообмінника залежить головним чином тільки від відносини витратних теплоємностей теплоносіїв. В результаті зроблених узагальнень був створений канал гідравлічної мережі типу "теплообмінник", який ввібрав всі основні характеристики теплообмінника, що дозволило рекомендувати цей канал для включення в схеми систем охолодження газових турбін.
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерне моделювання процесу утворення забруднень на поверхні теплопередачі пластинчастого теплообмінника
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", 2018) Арсеньєва, Ольга Петрівна; Товажнянський, Леонід Леонідович; Капустенко, Петро Олексійович; Мацегора, Олександр Іванович
    Наведено математичну модель пластинчастого теплообмінника (ПТО) при утворенні забруднень на поверхні пластин. Модель представлена системою рівнянь в приватних похідних, інтегрування якої дозволяє оцінити локальні параметри процесу і розрахувати зміну місцевих значень товщини шару забруднюючої речовини в часі. Адекватність моделі підтверджена даними роботи ПТО в промислових умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Гідродинаміка і теплообмін під час конденсації пари робочих речовин у середині горизонтальних труб у разі стратифікованого режиму течії фаз. Розрахунок тепловіддачі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Середа, В. В.; Горін, В. В.
    Градиентным методом выполнено измерение локальных значений коэффициентов теплоотдачи и тепловых потоков в случае конденсации хладагента R22 в середине горизонтальной трубы с внутренним диаметром dвн = 17 мм при стратифицированном (расслоенном) режиме течения потока.
  • Ескіз
    Документ
    Переменный режим эксплуатации системы глубокой утилизации теплоты уходящих из котла газов
    (НТУ "ХПИ", 2015) Ефимов, Александр Вячеславович; Гончаренко, Александр Леонидович; Касилов, Олег Викторович; Гончаренко, Леонид Васильевич
    С помощью расчетного исследования, выполненного на базе разработанной компьютерной программы, осуществлена оценка переменного режима эксплуатации системы глубокой утилизации теплоты уходящих из котла газов. В качестве объекта исследования рассмотрен один из вариантов теплоутилизационной системы замкнутого типа, в состав которой входят паровой котел Е-1,0-09 Г3 и конденсационный теплообменный аппарат поверхностного типа, предназначенный для нагрева сетевой воды системы горячего водоснабжения.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование процесса теплопередачи в роторно-плёночном аппарате при концентрировании томатного сока
    (НТУ "ХПИ", 2014) Рябовол, Е. Н.; Юдина, А. А.; Зинченко, Мария Георгиевна; Анохин, Г. А.
    В статье рассмотрены вопросы теплопередачи в роторно-пленочных аппаратах, используемых для концентрирования томатного сока. Проведены эксперименты, в результате которых определено влияние плотности орошения, скорости вращения ротора, тепловой нагрузки на интенсивность теплопередачи, произведен анализ гидродинамической обстановки в РПА. Показано, что стандартная методика расчетов роторно-пленочных аппаратов справедлива при расчете РПА в данном технологическом процессе.
  • Ескіз
    Документ
    Попередня оцінка резервів підвищення ресурсної міцності поршня при використанні систем автоматичного регулювання його масляного охолодження
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пильов, Володимир Олександрович; Клименко, Олександр Миколайович
    Проаналізовано можливості підвищення ресурсної міцності поршня автотракторного дизеля на основі застосування систем автоматичного регулювання його теплового стану. Розглянуто керування тепловим станом поршня за рахунок регулювання витрати масла через масляну галерею. За керуючий параметр при цьому прийнято температуру поршня; при цьому інтенсифікація масляного охолодження поршня здійснюється при досягненні критичної величини температури в одній з критичних зон (зони кромки камери згоряння, масляної галереї та верхнього поршневого кільця). Отримано залежності температур критичних зон поршня від рівня форсування двигуна при варіюванні коефіцієнта тепловіддачі від стінки масляної галереї в масло. Оцінено ресурсну міцність поршня при багатоступеневому регулюванні його теплового стану в порівнянні з традиційним масляним охолодженням поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Обгрунтування вибору моделі теплообміну в циліндрі стаціонарного газового двигуна 11ГД100М
    (НТУ "ХПІ", 2014) Марченко, Андрій Петрович; Осетров, Олександр Олександрович; Кравченко, Сергій Сергійович
    Виконано математичне моделювання процесу теплообміну в циліндрі стаціонарного газового двигуна з форкамерно-факельним запалюванням збіднених паливо-повітряних сумішей та якісним регулюванням потужності. При дослідженні теплообміну в циліндрі газового двигуна проаналізовані складові внутрішнього теплового балансу, що визначені за результатами експериментальних досліджень. Показано, що теплообмін в циліндрі двигуна 11ГД100М має відмінні риси у порівнянні з відомими бензиновими, газовими та дизельними двигунами. Проаналізовано відомі емпіричні і напівемпіричні моделі для визначення коефіцієнту тепловіддачі. За результатами аналізу внутрішнього теплового балансу обґрунтовано вибір моделі теплообміну для використання в газовому двигуні 11ГД100М. Показано, що для розрахунку тепловіддачі в досліджуваному двигуні найбільшу точність забезпечує використання математичних моделей В. Аннанда та Г. Б. Розенбліта.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимизация системы охлаждения рабочей лопатки энергетической газовой турбины
    (НТУ "ХПИ", 2013) Тарасов, Александр Иванович; Долгов, А. И.
    Рассмотрены проблемы многопараметрической компьютерной оптимизации системы охлаждения рабочей лопатки газовой турбины. Показано, что проведение оптимизации в режиме диалога за ряд этапов, позволяет ощутить преимущество автоматизации по сравнению с ручным подходом