Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
34 результатів
Результати пошуку
Документ Економічна сутність управління конфліктами і інноваційні аспекти планування психологічного управління на промислових підприємствах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Косенко, Андрій Васильович; Бердос, Максим Петрович; Остапенко, Денис СергійовичСлово конфлікт прийшло в українську і інші мови з латині і означає зіткнення. Різними мовами перекладається конфлікт однаково, з чого можна зробити висновок, що є потреба в загальному понятті, який охоплює самі різні варіанти зіткнень, суперечок і так далі, а також те, що по усюди люди живуть в різних умовах і зустрічаються з явищем, яке називається конфліктом. Спогади про конфлікти як правило викликають неприємні асоціації: загрози, ворожість, нерозуміння, спроби, деколи безнадійні, довести свою правоту, образи. В результаті склалася думка, що конфлікт - завжди явище негативне, небажане для кожного з нас, а особливо для керівників, менеджерів, оскільки їм доводиться стикатися з конфліктами частіше за інші. Конфлікти розглядаються як щось таке, чого по можливості слід уникати. Конфлікт - це норма життя. Конфлікти заважають справі, підривають здоров'я, викликають стреси і так далі. Необхідно піклуватися про те, щоб конфлікти приносили, якомога менше шкоди, а принесли тільки користь. Визначення суті конфлікту залишається проблемним. Нині налічується близько 50-ти визначень конфлікту, які відбивають певні істотні ознаки конфлікту і мають право на існування. Можна сказати, що розгорнутим визначенням суті конфлікту, являється теорія що описує його. Організація стає чимось більшим, ніж сума компонентів. Ця нова система стає значно стійкішою до дій ззовні, але легко руйнується, якщо не підтримувати цю єдність елементів. "Організм" організації необхідно забезпечити механізмом, який би забезпечував постійну регенерацію загублених цілей, задач і функцій, визначав би всі нові і нові очікування працівників. В управлінській науці існують досить досконалі соціально-психологічні методи, за допомогою яких можна добитися потрібного ефекту. Під соціально-психологічними методами управління розуміють конкретні прийоми і способи дії на процес формування і розвитку самого колективу і окремих працівників. Розділяють два методи: соціальні (направлені на колектив в цілому), і психологічні (направлені на окремих осіб усередині колективу). Ці методи мають на увазі упровадження різних соціологічних і психологічних процедур в практику управління. Якість соціально-психологічного клімату в колективі визначає відношення керівника до суспільства в цілому, до своєї організації і до кожної людини окремо. Якщо в його розумінні людина представляється як ресурс, сировинна і виробнича база, то такий підхід не дасть належного результату, в процесі управління виникне перекіс і недолік або перерахунок ресурсів для виконання конкретної задачі.Документ Клиническая гетерогенность артериальной гипотонии, выступающей в составе неврологических симптомокомплексов(Експерт, 2012) Зинченко, Елена КонстантиновнаАртериальная гипотония является одной из актуальных проблем современной неврологии. Эта патология входит в состав неврологических симптомокомплексов, сочетается с многообразием клинических проявлений, характерных для поражения центральной нервной системы, тем самым затрудняет традиционные подходы к лечению данной болезни. В работе рассматривается гетерогенность клинических проявлений артериальной гипотонии в составе неврологических симптомокомплексов.Документ Индивидуальные особенности аутоиммунных нарушений у больных артериальной гипотонией в структуре неврологических симптомoкомплексов органического поражения центральной нервной системы(ПП "Технологічний центр", 2015) Зинченко, Елена КонстантиновнаРабота посвящена особенностям формирования индивидуального клинического фенотипа с выраженной гуморальной сенсибилизацией больных артериальной гипотонией в структуре неврологических симптомакомплексов органического поражения центральной нервной системы. Обследован 201 пациент патологи ческой артериальной гипотонией и 45 с физиологической артериальной гипотонией. Выполнено клиническо-неврологическое, допплерографическое обследование, определение состояния иммунорезистентности и гормонального фона. Определена стратегия терапии.Документ Здоров'язбережувальна компетентність як умова професійного розвитку майбутніх педагогів вищої школи(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна; Резнік, Світлана МиколаївнаУ статті автори розглядають вкрай важливу проблему збереження здоров’я й розвитку здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх педагогів вищої школи. Розглянуто особливості фізичного та психічного здоров’я здобувачів. Розроблено комплекс заходів з розвитку здоров’язбережувальної компетентності. Запропоновано міні-лекції, тренінги та аутотренінг для збереження й зміцнення стану здоров’я майбутніми викладачами вищої школи.Документ Особливості професійного вигорання викладача закладу вищої освіти(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Гура, Тетяна Віталіївна; Асєєва, Ірина ВолодимирівнаВ статті визначена актуальність вивчення професійного вигорання викладача закладу вищої освіти. Висвітлені основні прояви професійного вигорання та стресу у викладачів закладів вищої освіти, які загострилися в період військового стану в Україні. Професійне вигорання містить чотири типи проявів: фізичні; емоційні (ментальні); родинні й суспільні; прояви, пов'язані з роботою. Визначені прояви, які вказують про вигорання та перешкоджають роботі педагога: втрата спокою; нестриманість; неможливість приховувати почуття; втрата педагогічної самопожертви. Особлива увага приділена проявам професійного вигорання на психофізіологічному, емоційному та поведінковому рівнях організації особистості. Відзначено, що процес вигорання містить 5 фаз (етапів): етап «медового місяця»; фази: пробудження, жорсткості (тертя), випалювання, відродження. В статті запропоновані рекомендації психологів, педагогів та соціологів для профілактики та зниження професійного вигорання у викладачів закладів вищої освіти.Документ Аналіз впливу фізичних вправ на зменшення стресу у студентів в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаПід час воєнного стану всі люди нашої країни знаходяться в умовах постійної психологічної напруги, яка негативно впливає на якість життя. У цей час дуже важливо підтримувати фізичну активність, яка сприяє зниженню в організмі людини рівня гормону стресу, а саме кортизолу. У дослідженні було проведено анкетування із застосуванням психологічного тестування та вимірювання фізіологічних параметрів студентів. За результатами дослідження можна зробити такі висновки: під час складних умов воєнного стану потребує уваги вирішення проблеми збереження здоров’я, заняття фізичними вправами є стимулятором життєдіяльності організму та важливим фактором зміцнення здоров’я людини.Документ Management I(2019) Yurieva, I. A.Les cours pratiques font partie intégrante du processus de formation. Ces directives méthodologiques sont destinées aux travaux pratiques dans la discipline "Gestion". Les objectifs des travaux pratiques sont : la consolidation et la systématisation des connaissances obtenues lors des cours théoriques et le développement des compétences pratiques des étudiants dans le domaine de la gestion. Les sujets suivants sont abordés dans ces directives méthodologiques : Caractéristiques et principes de base de la construction de structures organisationnelles. 2. organisation et planification 3.la motivation en tant que fonction de gestion 4. Communication d'entreprise 5. la gestion des conflits et du stress Le contenu de ces directives pour l'exécution des travaux pratiques est strictement conforme aux exigences de la norme nationale.Документ Дослідження копінг-поведінки людей для подолання стресу в умовах війни(2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна; Макаренко, Олександр МиколайовичВійна в Україні принесла неймовірні страждання багатьом людям. Полегшення фізичних та психологічних страждань зараз є ключовим завданням суспільства. Важко передбачити та контролювати, як триватиме ця війна далі. Колишній світогляд і ймовірна впевненість у тому, що людство живе в безпечній, мирній Європі, стали вкрай нестійкими. Всі ці умови призводять людей до стресу, дестабілізації, страху, гніву. Стрес – це термін, що означає високу форму напруги. Стрес починається по-різному, коли люди реагують на конкретні вимоги до їхньої продуктивності. В умовах війни постраждалі зазвичай пов'язують стресовий стан із почуттям тиску та напруги. У разі стресу оптимізуються функції організму, необхідні для швидкого постачання енергії, такі як серцева діяльність, приплив крові до органів і м'язів та постачання мозку киснем. Подолання стресових ситуацій вимагає когнітивних і поведінкових зусиль, спрямованих на те, щоб впоратися з проблемами, не терпіти їх, зменшити або звести до мінімуму. Це досить складно зробити під час ведення бойових дій, тому що остановка постійно змінюється.Документ Стан психічного та фізичного здоров'я людини під час надзвичайної ситуації військового характеру(2022) Сухенко, Ольга Валеріївна ; Євтушенко, Наталія СергіївнаСтреси, особливо якщо вони часті та тривалі, надають негативну дію як на психологічний стан, так і на фізичне здоров'я людини. Причиною багатьох захворювань є реакція на сучасні умови існування під час військового стану. Наскільки серйозно стрес позначається здоров'я людини, залежить від психологічних і генетичних особливостей кожної конкретної особистості.Документ Ensuring psychological safety to develop students’ risk-based thinking of the specialty "Civil security"(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2022) Yevtushenko, N. S.; Tverdokhliebova, Natalia; Mezentseva, I. O.Ukrainian society is exposed to external threats from the war with Russia, which negatively affects the plans, goals and quality of life, increases psychological tension and leads to a deterioration in the mental and social health of the population. This also applies to participants in the educational environment. The relevance of studying the state, experience, psychological and social capabilities of modern students is growing during the conduct of hostilities in Ukraine. Hence, the issue of psychological safety in the interaction of participants in the educational environment in distance and mixed forms of education becomes a priority. The process of forming risk-oriented thinking of students of a technical educational institution provides for training in understanding the phenomenon of risk-based thinking in the unity of three incarnations: a person himself determines what is acceptable for him, taking into account possible negative consequences, the presence of moral attitudes to preserve the life and health of people of social values of development social relations that exclude danger.