Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Комунікативні наміри дискурсивної стратегії несхвалення (на матеріалі англомовного кінодискурсу)(Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка, 2014) Гулієва, Діна ОлександрівнаУ статті подані результати аналізу реалізації комунікативних намірів дискурсивної стратегії несхвалення в англомовному кінодискурсі. Методологічним підґрунтям дослідження є когнітивно-дискурсивний підхід до тлумачення мови, в рамках якого дискурсивна стратегія несхвалення тлумачиться як висловлення негативної оцінки певного об’єкта, особи, дії або ситуації. Гіпер-комунікативний намір несхвалення реалізується через гіпонімічні комунікативні наміри презирства, осудження / самоосудження, докору / самодокору та скарги. Основними критеріями розмежування комунікативних намірів несхвалення є: конфліктність (презирство, осудження, докір) :: неконфліктність (самоосудження, самодокір, скарга); спрямованість несхвалення на користь мовця (презирство, осудження, скарга) :: на нормалізацію сосунків комунікантів (докір). Теоретична значущість роботи визначається втіленням когнітивно-дискурсивного підходу до аналізу мовленнєвої стратегії як когнітивного феномену, а практична цінність – можливістю використання запропонованої методики для аналізу інших мовленнєвих стратегій.Документ Комунікативні наміри дискурсивної стратегії схвалення (на матеріалі англомовного дискурсу)(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2014) Гулієва, Діна ОлександрівнаУ статті подані результати аналізу реалізації комунікативної стратегії схвалення в англомовному дискурсі. Стратегія схвалення визначається як висловлення позитивної оцінки певного об`єкта, особи, дії або ситуації. У дискурсі схвалення втілюється через гіпонімічні стосовно схвалення комунікативні наміри похвали, компліменту, лестощів, захоплення й подяки.Документ Комунікативна стратегія критики (на матеріалі англомовного кінодискурсу)(Родовід, 2018) Гулієва, Діна ОлександрівнаВисвітлено результати аналізу реалізації комунікативної стратегії критики в англомовному кінодискурсі. Зауважено, що критика є стратегією, комунікативним наміром суб’єкта якої є висловлення негативної оцінки об’єкта, як правило, людини, через невідповідність його/її поведінки онтологічним (утилітарним) нормам. Зроблено такі висновки: бенефіціантом критики є об’єкт оцінки: приведення поведінки у відповідність з утилітарними нормами піде йому/їй на користь; висловлення критики, як правило, ініціюються суб’єктом оцінки; за способом втілення комунікативні дії критики є вербальними і невербальними; вербальні висловлення критики мають як експліцитний, так і імпліцитний спосіб вираження; вербальні і невербальні комунікативні дії критики доповнюють одна одну, взаємодіючи за принципом координації; висловлення критики можуть бути спрямованими на самого себе, втілюючи самокритику.Документ Вербальне та невербальне втілення комунікативної стратегії докору (на матеріалі англомовного кінодискурсу)(Житомирський державний університет ім. Івана Франка, 2014) Гулієва, Діна ОлександрівнаУ статті представлено результати аналізу вербальної та невербальної реалізації комунікативної стратегії докору в англомовному кінодискурсі. Встановлено, що комунікативна стратегія докору полягає в ствердженні суб’єктом докору негативної оцінки з приводу факту здійснення / нездійснення об’єктом докору відповідного дійства. Комунікативний акт докору характеризується як очний, "ситуативно прив’язаний" акт, реалізація якого вимагає присутності об’єкта докору, на якого спрямований інтенційний стан мовця-суб’єкта докору. Докір відзначається значною емоційністю, що відображається у невербальній комунікативній поведінці учасників акту; частіше пов'язаний з етичною оцінкою поведінки: суб’єкт докору намагається змінити ситуацію, змусити об’єкта скорегувати поведінку в майбутньому.