Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Корекція норми кватерніона орієнтації в алгоритмах БІНС: розрахункові схеми нормування і їх ефективність(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Плаксій, Юрій АндрійовичРозглядається задача корекції норми обчисленого кватерніона орієнтації в алгоритмах функціонування безплатформених інерціальних навігаційних систем. Розглянуто два існуючих підходи до процесу корекції, перший підхід полягає в нормуванні кватерніона повороту на такті обчислень, другий підхід полягає в нормуванні результуючого кватерніона. Приведено 5 відомих розрахункових схем корекції норми. Для моделювання тестового руху в роботі застосовано аналітичну кватерніонну кінематичну модель обертання, основану на послідовності трьох поворотів, що відповідають кутам Крилова. Розглянуто випадок лінійної залежності кутів елементарних поворотів від часу. Модель забезпечує отримання в аналітичному вигляді проекцій вектора кутової швидкості твердого тіла на зв'язані осі і відповідних квазікоординат на такті обчислень. Результати чисельного моделювання еталонного руху для заданого набору частот представлені у вигляді залежностей проекцій вектора кутової швидкості твердого тіла від часу і побудованих траєкторії в конфігураційному просторі параметрів орієнтації. Для визначення кватерніона повороту на такті використано алгоритм Міллера, який дозволяє отримати приріст вектора орієнтації на основі ідеальної інформації з датчиків кутової швидкості у вигляді квазікоординат. Перетворення до кватерніона повороту відбувається за допомогою відповідних розкладень тригонометричних функцій кута істинного повороту (модуля вектора орієнтації) в ряд. На основі програмно-чисельного експерименту показано, що найкращий результат корекції норми обчисленого кватерніона в сенсі мінімальної похибки норми дає одна із схем фінітного нормування, для якої відсутня операція ділення і яка забезпечує стійкість в часі процесу корекції норми. Приводяться результати чисельного моделювання модельного обертального руху твердого тіла і відпрацювання схем корекції норми обчисленого кватерніона орієнтації.Документ Numerical simulation of the dynamics of the system "trolley – load – carrying rope" in a cable crane(РC Tесhnology сеntеr, 2018) Grigorov, O. V.; Druzhynin, E. I.; Strizhak, V. V.; Strizhak, M. G.; Anishchenko, G. O.We report results of research into patterns in the progress of dynamic processes and into emergence of dynamic loads when a trolley of the cable crane moves with a suspended load. These patterns could be subsequently taken into consideration when calculating actual cranes, in order to improve their reliability and durability, to avoid unfavorable events during motion of a freight trolley, as well as to define parameters of cranes of the new design. The dynamics of a cable crane is considered from the point of view of the interaction between elements of the system "trolley-load-carrying rope". We have improved a mathematical model for the system "trolley-load-carrying rope" by introducing three damping coefficients, each of which characterizes energy dissipation under different physical processes ‒ the motion of a trolley, a load, and the speed of a wind load. Numerical simulation was performed using the software package KiDyM, which at the analytical level allows the construction of motion equations for the systems that are described by a combination of ordinary differential equations. We established patterns of change in the normal and tangential inertial forces occurring during motion of the trolley along a curvilinear trajectory. Their character and magnitude were quantified. We determined dynamic characteristics of the system, taking into consideration the influence of the masses of a swinging load, a trolley, and the curvature of a rope. Emergency mode that occurs at a break of the traction rope was investigated, as well as the influence of wind load on the swinging of the load. We defined causes for the emergence of the reverse speed for a freight trolley, and the ways for its elimination. The influence of wind load on the angle of load deviation from the vertical was examined.Документ Магнитно-импульсное прессование электрических соединений многопроволочных проводов(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Самохвалова, Жанна Владимировна; Самохвалов, Владимир НиколаевичРассмотрен метод создания сильноточных электрических соединений многопроволочных проводов при прессовании зажимов импульсным магнитным полем. Представлены результаты численного моделирования и экспериментальных исследований процесса сборки стыковых соединений монометаллических, биметаллических и комбинированных проводов, в том числе при получении переходных соединений алюминий-медь. Изложены результаты тепловых и электрических испытаний соединений.Документ Моделирование потока в межлопаточном канале компрессора с учетом вращения рабочего колеса для определения аэродинамических сил(НТУ "ХПИ", 2017) Карпик, Анна АлександровнаПредставлено численное моделирование турбулентного вязкого течения газа на основе уравнений Навье-Стокса осредненных по Рейнольдсу (RANS–модель). Результаты расчета течения в нестационарной трехмерной постановке получены с помощью программного комплекса F. Численный анализ проводился с целью исследования характера течения в венце рабочих лопаток с учетом взаимодействия между ними. Получено распределение полей давления и скорости в разные моменты времени при вращении рабочего колеса. В межлопаточном канале выявлены неблагоприятные зоны течения.Документ Modeling Curvilinear Motion of Tracked Vehicle with the Dual-Flux Electromechanical Turning Mechanism(Austria, Sankt Lorenzen, 2016) Volontsevich, Dmitriy; Duong, Sy HiepTens of thousands of old tracked vehicles with no ergonomic and ineffective the turning mechanisms are exploited in the world. Light multipurpose tracked transporter-tractor MTLB – is one of these machines, which is equipped with mechanical dual-flux turning mechanisms. These turning mechanisms are controlled by levers instead of a steering wheel and in the turning the part of the kinetic energy is converted to heat by friction mechanisms. This article analyzes the problems of the installation of electric drive in the mechanical dual-flux turning mechanisms of tracked vehicles. Previously, by the authors of this article were published materials, which by the analytical methods investigated the possibility of using the electric drive in the dual-flux turning mechanisms on the example of the light multipurpose tracked transporter-tractor MTLB. To solve this problem, the authors proposed an algorithm and a program that allow by numerical modeling techniques make the parametric optimization of the turning mechanisms and use them to assess their effectiveness. In contrast to the analytical determination of the trajectory of movement of the machine numerical simulation make possible to calculate trajectory considering real-slipping and skidding of caterpillar tracks. In the next publication is planned to bring the results of the comparative modeling of the entry process in the turning of light multipurpose tracked transporter-tractor MTLB with the standard mechanical and two selected scheme of the electromechanical dual-flux turning mechanisms.Документ Исследование аэродинамических и энергетических характеристик выхлопного отсека ЦНД(НТУ "ХПИ", 2015) Швецов, В. Л.; Кожешкурт, И. И.; Конев, В. А.; Солодов, Валерий Григорьевич; Хандримайлов, А. А.Построена численная модель и выполнено численное исследование аэродинамических и энергетических характеристик выхлопного отсека ЦНД мощной паровой турбины, включающего последнюю ступень с предвключенным межступенчатым зазором, выхлопной патрубок, камеру влагоудаления, переходной патрубок. В качестве рабочего тела использован влажный пар с табличными параметрами. Обсуждается влияние надбандажной протечки в последней ступени, инжекции влажного пара через щель обечайки диффузора.Документ Аэроупругие колебания лопаточного венца турбомашины в трёхмерном потоке вязкого газа(НТУ "ХПИ", 2015) Гнесин, Виталий Исаевич; Колодяжная, Любовь Владимировна; Жандковски, Р.; Колесник, А. А.Представлен метод решения связанной аэроупругой задачи, позволяющий прогнозировать амплитудно-частотный спектр колебаний лопаток в трёхмерном потоке вязкого газа, включая вынужденные, самовозбуждающиеся колебания и автоколебания с целью повышения экономичности и надёжности лопаточных аппаратов турбомашин. Достоверность расчетных результатов подтверждается сопоставлением с экспериментом для 11-й стандартной конфигурации. Численный анализ связанных колебаний подтвердил для данного режима аэродемпфирование при взаимодействии первых шестисобственных форм.Документ Моделювання роботи саморегенеративних обмежувачів струму з малим часом комутації(НТУ "ХПІ", 2012) Дубовенко, Костянтин Вікторович; Зотов, Олександр РодіоновичНа основі аналізу розподілу електричного поля в об'ємі саморегенеративного запобіжника визначено активну зону лужного металу, що змінює фазовий стан в процесі комутації. Ці дані застосовано далі для побудови математичної моделі для чисельного аналізу обмеження струму. Отримано часові залежності для значень струму запобіжника і вимикача, опору лужного металу, втрат енергії на комутацію.Документ Розробка алгоритмічного та програмного забезпечення для розв’язку трьохвимірних нестаціонарних задач теплопровідності методом скінченних елементів(НТУ "ХПІ", 2012) Бреславський, Дмитро Васильович; Пащенко, Сергій ОлександровичСтаття присвячена розв’язанню трьохвимірних задач нестаціонарної теплопровідності методом скінченних елементів. Розглянуто метод та алгоритм розв’язку задачі з використання восьми вузлового скінченного елемента. Проведене порівняння чисельних та аналітичних даних показало цілком задовільну степінь достовірності отриманих розв’язків.Документ Численное моделирование пространственно-временных характеристик подводного электрического разряда(НТУ "ХПИ", 2010) Дубовенко, Константин ВикторовичВ магнитогидродинамическом приближении разработана замкнутая математическая модель и выполнен анализ пространственно-временных процессов электрического разряда в воде. Представлено сравнение результатов моделирования с результатами известных экспериментальных исследований.