Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Науковi пiдходи до визначення поняття "креативна компетентнiсть" майбутніх iнженерiв(Technická univerzita v Košiciach, 2017) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана ДімоваСучасна світова тенденція у розвитку освіти висуває нові вимоги до підготовки студентів вищих навчальних закладів, зокрема технічних, які полягають у тому, що набуття тільки спеціальних професійних знань вже не є достатнім для того, щоб бути конкурентоспроможним фахівцем. У цій роботі автор проводить аналіз наукових підходів до визначення поняття креативної компетенції в психолого-педагогічних дослідженнях, акцентуючи необхідність розмежування категорій "творчість" і "креативність" в залежності від результату діяльності. Креативна компетентність конкретизована автором як здатність особистості до варіативності, гнучкості, інноваційної інтелектуальної діяльності, що передує процесу творчої дії. Автор акцентує увагу на тому, що креативність не є вродженою характеристикою індивіда, а може бути сформованою завдяки особливим умовам виховання та навчання. Автор зазначає, що формування креативної компетентності повинно стати невід'ємною частиною професійної освіти майбутнього інженера.Документ Ґенеза поняття "креативна компетентність" у контексті психолого-педагогічних досліджень(Діса Плюс, 2017) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана ДімоваУ статті розглянуто наукові погляди на визначення поняття "креативна компетентність". Проаналізовано основні підходи до розуміння суті креативності у сучасній науковій літературі. Автор зазначає, що креативність носить інтегративний характер, нерозривно пов'язана із інтелектуальною, емоційною, рефлексивною, вольовою, мотиваційною і діяльнісною сферами особистості. Автор простежує взаємозв'язок між поняттями "творчість" і "креативність" і робить висновок, що креативність і творче мислення як особистісні категорії є обов'язковим компонентом у складі професійної компетентності будь-якого фахівця. Виходячи з аналізу поняття креативної компетентності, стверджується, що вона включає в себе мотиви, цілі, ціннісні орієнтації, знання, вміння, навички. В кожному компоненті креативність виявляється на різних рівнях діяльності. Доведено, що креативна компетентність конкретизується автором як складне особистісне утворення, що охоплює сферу інтелекту, емоцій, моральних цінностей та уможливлює на принципово новому, інтегративному рівні перенесення набутих компетентностей з однієї галузі життєдіяльності в іншу з метою або досягнення принципово нового результату діяльності, або виконання діяльності на принципово новому якісному рівні. Підкреслено, що креативність не є вродженою характеристикою індивіда, а може бути сформованою завдяки особливим умовам виховання та навчання, основними з яких є розвиток особистості, мотивація до творчої діяльності та свобода індивідуальності.Документ Дефініції понять "творчість" і "креативність" у сучасному науковому дискурсі(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2017) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана ДімоваУ статті аналізуються позиції науковців щодо дефініції понять "творчість" і "креативність", розглядаються процеси, що позначаються ними; обґрунтовується авторський підхід до визначення зазначених понять. Стверджується, що креативність інтегрована у творчість у понятійному і процесуальному аспектах. Висловлюється думка, що творчість є процесом творчої діяльності, спрямованої на створення якісно нового продукту, на пошук нестандартного рішення задачі, тобто діяльність заради процесу. Креативність, навпаки, є роботою на результат з метою створення кінцевого продукту. Обґрунтовано, інтегративний характер креативності, що нерозривно пов’язана із інтелектуальною, емоційною, рефлексивною, вольовою, мотиваційною і діяльнісною сферами особистості. Наголошено, що креативність не є вродженою характеристикою індивіда, а може бути сформованою завдяки особливим умовам виховання та навчання, основними з яких є розвиток особистості, мотивація до творчої діяльності та свобода індивідуальності. Зроблено висновок, що креативність і творче мислення як особистісні категорії є обов’язковими компонентами у складі професійної компетентності будь-якого фахівця.