Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Про інтелектуальні зрушення в історії людства (мислення для інформаційного простору)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сунь, Вей; Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття присвячена одному з найактуальніших питань сучасної філософії, а саме ‒ проблемі формуванні інтелектуального багажу людства. Мова йде про інтелектуальні революції, про їхній характер і періоди становлення. Автори використовують метод філософської рефлексії, спираючись на першоджерела попередніх дослідників цього процесу, починаючи з їхнього концептуального аналізу з метою відстежити періоди і характерні ознаки розвитку цих складних процесів еволюції людини і її інтелектуального підґрунтя. Автори висувають тезу, що сьогодні людство знаходиться на порозі третьої інтелектуальної революції. Підтвердженням цього є активне використання нового термінологічного словника, який вже став "повсякденням" нашого життя, не зважаючи на те, що він є результатом розвитку високих технологій інформаційного характеру. Підкреслюється також ідея того, що трансформація мислення окремих людей, які працюють і думають за нових умов, викликана наукою та високими технологіями. Цей фактичний матеріал прямо і побічно "впливає" на зміни у характері мислення широких верств суспільства, і, як слідство, адаптування до трансформацій у евристичній сфері охоплює величезні за масштабом маси людей.Документ Пошуки місії університету в умовах цивілізаційних розломів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Дольська, Ольга Олексіївна; Дишкант, Тетяна МиколаївнаСтаття присвячена аналізу дискусійного контексту, в центрі якого – пошук місії університету в умовах змін і трансформацій світового характеру. У центрі уваги опинилася література, присвячена темі трансформацій університетської освіти і, конкретно, темі місії та ідеї університету. Автори виносять на обговорення центральні ідеї відомих фахівців у сфері філософії, більш вузьких фахівців із філософії освіти, соціології, епістемології з метою вичленення центральних точок обговорення, їхню критику, плюралістичну за своїм змістом, характерну для кожної точки дотику до проблеми. Паралельно описується і дається оцінка можливих основних траєкторій подальшого обговорення проблем освіти. Основними з останніх у цьому напрямку є розуміння трансформацій суспільства у глобальному масштабі, нові можливості в інтелектуально-когнітивному просторі, пов’язані зі зміною концептів мислення, збереження найкращих цінностей епохи Модерну, які підсилюють основні характеристики людяності. Показано, що тільки у цьому випадку зберігається можливість для університету виконувати свою основну місію – формування гуманного майбутнього.Документ Трансформації математичного інструментарію при викладанні електротехніки (філософсько-методологічні зауваження)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Коростильов, Геннадій Леонідович; Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття присвячена аналізу практичного і методологічного характеру викладання електротехніки. Виходячи з того, що предметна область електротехніки ‒ це машини, що використовують електрику, завдання електротехніки як будь-якого іншого виду технічних наук ‒ застосовувати закони природознавства до вирішення технічних питань. Автори, відштовхуючись від специфічного її завдання (з’ясовувати принципи, що визначають устрій і функціонування електротехнічних об’єктів), підкреслюють значення розбудови ідеалізованих теоретичних моделей, які описують особливі, штучно створювані фізичні умови, які відбуваються в електротехнічних об'єктах, і мови їх опису ‒ математики. Аналізуючи характер викладання, підкреслюється необхідність використання різних видів математики. Роздуми і висновки автори роблять на основі експерименту про використання мов комп’ютерного програмування, щоб з’ясувати, наскільки комп’ютерна математика стає необхідною складовою при викладанні електротехніки.Документ Соціокультурна обумовленість викладання філософії(НТУ "ХПІ", 2016) Дольська, Ольга ОлексіївнаПитання викладання філософії, особливо в технічних університетах, зіштовхується з проблемою змін в навчальних планах, що тягне за собою проблему її змістовної компоненти. ХХІ століття вперше дає можливість посилити навчальний план з філософії такими напрямками, як філософія техносфери, філософія техніки, філософія сучасного суспільства та ін. Ці напрямки ставлять наголос на більш прикладному характері філософії, тому потребують особливого характеру викладання – міждисциплінарного. Це є відповіддю на сучасні соціокультурні виклики суспільства. Воно потребує фахівців, які поєднують в собі фах інженера, філософа, аналітика і які спроможні на комплексну гуманітарну експертизу.Документ Діалогічна раціональність в сучасній освіті як альтернатива інструментальній раціональності(НТУ "ХПІ", 2009) Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття присвячена однієї з актуальних проблем сучасної парадигми освіти – проблемі діалогу. Стара парадигма будувалася навколо моделі "монологічного розуму", що привело до домінування в освіті монологічної моделі співпраці з учнями. Сучасна парадигма спирається на комунікативну раціональність, основною формою якої є діалог. Прикладом активного використання цієї форми є присутність в освіті евристичного діалогу. Активне вживання цієї форми в освітніх практиках сприяє ствердженню в освіті діалогічної раціональності.Документ Сучасні критичні позиції про свідомість в контексті модернізованного уайтхедізму(НТУ "ХПІ", 2012) Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття присвячена проблемі функціювання мозку та мисленню с позиції онтології ментальності модернізованого уайтхедізму.