Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Використання методів дослідження операцій для оптимізації автомобільних перевезень масових вантажів в агропромисловому комплексі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мороз, Микола Миколайович; Загорянський, Володимир Георгійович; Гайкова, Тетяна Владиславівна; Кузєв, Ігор Олегович
    Розроблено оптимізаційну модель із застосуванням методів лінійного програмування та мережного аналізу для визначення маршруту вантажних автомобілів при перевезеннях масового однорідного вантажу. Дослідження виконувалося шляхом економіко-математичного моделювання потоків однорідного масового вантажу між постачальником та кількома споживачами (на прикладі перевезень твердих органічних добрив від сховища до полів сівозміни та між ними). Встановлено, що обсяг автомобільних перевезень органічних добрив для доставки з місць зберігання на поля сівозміни у сільськогосподарських регіонах країни дуже великий. У сільськогосподарському виробництві дуже трудомістким і складним у плані організації, матеріально-грошових і трудових витрат є визначення оптимального маршруту перевезень, зокрема великих обсягів добрив. Витрати, пов'язані з перевезенням такої кількості добрив, дуже великі, що зумовлює необхідність оптимізації цього процесу. Виконано дослідження узагальнених потокових завдань у мережевій постановці на прикладі автомобільних перевезень твердих органічних добрив на поля сівозміни методами дослідження операцій. Оптимізувати параметри даного транспортного процесу можна за допомогою розробки його моделі з використанням методів лінійного програмування та мережевого аналізу та проведення розрахунків за нею. Маршрут перевезень, при якому сумарні витрати на автомобільні перевезення будуть мінімальними, буде оптимальним для транспортного процесу, що розглядається. Критерієм ефективності варіанта вибору (цільовою функцією математичної моделі) є сумарні витрати на перевезення даного обсягу вантажу від постачальника до кількох споживачів за умови їх мінімізації. Виділено фактори, що визначають дані витрати та розроблені розрахункові залежності для їх визначення. Набув подальшого розвитку комплексний метод оптимізації технології перевезень автомобільним транспортом органічних добрив у господарствах. Розроблена модель може бути використана підприємствами-постачальниками автотранспортних послуг, господарствами для збільшення обсягів та підвищення ефективності перевезень автомобільним транспортом добрив та інших масових вантажів. Представляється перспективною розробка за даною моделлю алгоритму та програми для визначення оптимального маршруту руху автомобілів для розподілу даного обсягу вантажу.
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель вибуховоударного навантаження зміцнюваних елементів гірничого устаткування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Драгобецький, Володимир Вячеславович; Шлик, Сергій Вікторович; Наумова, Олена Олександрівна; Кузєв, Ігор Олегович; Молоштан, Дмитро Васильович
    Обґрунтовано актуальність досліджень щодо підвищення зносостійкості деталей гірничого обладнання. Це пов’язано з тим, що на даний час фізична зношеність виробничих фондів гірничо-металургійного комплексу України становить 70–75%. Зазначено, що сучасні методи розрахунку процесу деформаційного зміцнення при імпульсних навантаженнях базуються на теоріях поширення пружно-пластичних хвиль у матеріалах. При цьому визначальні співвідношення ґрунтуються на фізико-механічному підході. Для теоретичного аналізу динамічних задач найбільш доцільними є різні варіанти чисельних методів. Надано метод розрахунку параметрів навантаження для зміцнення та одержання відливки заданої структури і фізико-механічними характеристиками. Завдання визначення потрібного навантаження зводиться до розв’язання задачі математичного програмування. У цьому випадку цільова функція приймається у вигляді квадратичного функціоналу Гауса. Функціонал мінімізується на сімействі кривих (тиск продуктів детонації, швидкість). Обчислення параметрів заряду вибухової речовини (тиск продуктів детонації, швидкість) здійснюється за методом покоординатного спуску. Моделювання процесу зміцнення зуба ковша екскаватора виконувалося також методом скінченних елементів у системі Ansys / Autodyn. Виконано розрахунок інтенсивності напружень і деформацій в умовах одностороннього і двостороннього зміцнення вибухом, а також з урахуванням хвилі розвантаження при односторонньому зміцненні. Визначальні співвідношення для швидкості пластичних деформацій доцільно використовувати у формі Гілмана–Джонстона. З використанням цього співвідношення, можливо описати процес загасання передвісника і зміну загальної щільності дислокацій. Дослідження можуть бути використані при оптимальному проектуванні процесів зміцнення пластичним деформуванням і штампування деталей, що працюють в умовах інтенсивного зносу і знакозмінних навантажень.