Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання вертикальної навантаженості контейнера типу хопер, розміщеного на довгобазній конструкції вагона-платформи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ватуля, Гліб Леонідович; Ловська, Альона Олександрівна; Краснокутський, Євген Сергійович
    Для підвищення ефективності експлуатації контейнерних перевезень запропоновано конструкцію контейнера типу хопер. Особливістю контейнера є те, що його торцеві та бокові стіни розміщені під деяким кутом для можливості саморозвантаження насипного або навалювального вантажу через розвантажувальні люки, які утворюють його підлогу. Для визначення вертикальної навантаженості контейнера типу хопер, розміщеного на довгобазній конструкції вагона-платформи, проведено математичне моделювання. З цією метою сформовано математичну модель, яка описує поступальні переміщення вагона-платформи у вертикальній площині, тобто коливання підскакування. При проведенні розрахунків враховано, що вагон-платформа складається з трьох тіл – несуча конструкція, завантажена чотирма контейнерами та два візки моделі 18-100. При цьому контейнери розглядалися як прикріплені маси, які повністю повторюють траєкторію переміщень несучої конструкції вагона-платформи у вертикальній площині. В математичній моделі враховано пружні характеристики рейкової колії. Розрахунок здійснено за умови розміщення контейнерів на довгобазній конструкції вагона-платформи моделі 13-7024. Розв’язок математичної моделі здійснено за методом Рунге – Кутта, реалізованому в програмному комплексі MathCad. При цьому початкові умови покладені рівними нулю. Встановлено, що максимальне прискорення, яке діє в центрі мас несучої конструкції вагона платформи, завантаженого контейнерами типу хопер, складає 1,28 м/с², що не перевищує допустиме значення. Коефіцієнт вертикальної динаміки склав 0,13. Хід руху вагона-платформи оцінюється як “відмінний”. Проведені дослідження сприятимуть створенню напрацювань щодо проектування перспективних конструкцій контейнерів та підвищенню ефективності експлуатації контейнерних перевезень.
  • Ескіз
    Документ
    Уточнення показників міцності кришки люка напіввагона, моделюванням додаткових розрахункових режимів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Горбунов, Микола Іванович; Фомін, Олексій Вікторович; Ловська, Альона Олександрівна; Коваленко, Вячеслав Валерійович
    В статті приведені дослідження показників міцності кришки люка напіввагона при моделюванні додаткових розрахункових режимів. Для досягнення зазначеної мети побудовано просторову комп’ютерну модель кришки люка універсального напіввагону. Для визначення показників міцності кришки люка при експлуатаційних режимах навантаження проведений розрахунок на міцність з використанням методу скінчених елементів. До уваги прийняті основні схеми навантаження кришки люка напіввагона у відповідності до нормативних документів, а також додаткові схеми її навантаження. Отримано уточнені значення показників міцності кришки люка при експлуатаційних режимах навантаження. Встановлено, що міцність кришки люка при деяких схемах навантаження не забезпечується. Результати проведених досліджень можуть використовуватися при проектуванні несучих конструкцій кузовів напіввагонів нового покоління з покращеними техніко-економічними параметрами.