Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Управління підвищенням ефективності діяльності підприємств виноробної галузі
    (НТУ "ХПІ", 2018) Скотнікова, Любов Петрівна; Сафронова, Анастасія Олегівна
    Забезпечення ефективності діяльності є однією з головних завдань підприємств виноробної галузі. На думку провідних вчених сучасне виноградарство країни складна економічна система, ефективність якої визначається різноманітними факторами – соціальними, економічними, екологічними та організаційними. Управління ефективністю діяльності підприємства – це інтегрований підхід менеджменту, що об'єднує різні напрями діяльності підприємства, які включають: стратегію, управління персоналом та виробництвом, аналіз, облік та контроль, системи та програмне забезпечення. Проведено аналіз стану вітчизняної виноробної галузі, її потенціалу, існуючих складнощів, динаміки виробництва виноградного вина, перспектив розвитку за сприятливих економічних умов і державної підтримки. Наведені основні напрями управління підвищенням ефективності підприємств виноробної галузі: товарним асортиментом, якістю продукції, ресурсами, розвитком виробничо-технічної бази, доходами, витратами та фінансовими результатами, економічними ризиками, маркетинговою діяльністю, кадровою політикою підприємства і корпоративною культурою, конкурентоспроможністю підприємства. Запропонована структурна схема організаційного забезпечення управління ефективністю діяльності підприємств виноробної галузі, яка містить у собі організаційну й економічну складові, спрямована на підвищення показників ефективності їх діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Фактори впливу на конкурентоспроможність продукції підприємств олійно-жирової промисловості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Скотнікова, Любов Петрівна; Майстренко, Олена Вікторівна
    Конкурентоспроможність продукції підприємства є визначальним фактором ефективної діяльності як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках, який визначає здатність продукції максимально задовольняти потреби споживачів та мати стійкі конкурентні переваги перед наявними та потенційними конкурентами за якістю, швидкістю відтворювання та ін. Конкурентоспроможність продукції – це комплексна багатоаспектна характеристика, яка відображає можливість продукції протягом періоду її виробництва відповідати за якістю потребам конкретного ринку, адаптуватися до вимог споживачів та забезпечувати ефективну діяльність підприємству. Розглянуто теоретичні трактування науковців щодо поняття "конкурентоспроможності", які базуються на різних аспектах: висока якість, споживча цінність продукції, потенціал підприємства, його ефективність. На конкурентоспроможність продукції впливає система взаємопов’язаних економічних, організаційних, науково-технічних, виробничих, маркетингових та інших факторів. Наведена характеристика сучасного стану олійно-жирової промисловості України: її потенціалу, позитивних і негативних тенденцій, перспективи розвитку. Для досягнення конкурентних позицій на ринку доцільно сформувати сукупність чинників впливу на конкурентоспроможність продукції підприємств олійно-жирової промисловості. Усі чинники конкурентоспроможності продукції підприємств олійно-жирової промисловості об'єднані у чотири групи. Зовнішні фактори, які не підлягають безпосередньому впливу керівництва підприємства, а визначаються державною політикою і ринковим середовищем у країні. Внутрішні фактори, які формуються і підлягають регулюванню безпосередньо підприємством. Також відокремлені цінові і нецінові фактори. До цінових факторів віднесено ціну споживання олійно-жирової продукції і рівень витрат на виробництво і реалізацію продукції. До нецінових: унікальність олійно-жирової продукції і її якість, корисність для споживача (відповідність вимогам, що висуваються до даного товару з боку покупця) і новизна продукції (оригінальність та неповторність). Надана класифікація факторів впливу на рівень конкурентоспроможності продукції олійно-жирової промисловості. Дослідження та аналіз цих факторів, а також цілеспрямований управлінський вплив на них, дозволять забезпечити високий рівень конкурентоспроможності продукції, і як наслідок, конкурентоспроможності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Роль інвестиційної стратегії у розвитку підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2018) Скотнікова, Любов Петрівна; Угрімова, Ірина Володимирівна
    В статті розглядається сутність, принципи розробки стратегії ефективності інвестиційної діяльності підприємства, особливості впровадження інвестиційних проектів. Пропонується методичний підхід до формування інвестиційної політики для подальшого обґрунтування важливості реалізації інвестиційної стратегії розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні підходи до забезпечення конкурентоспроможності підприємства меблевої промисловості
    (НТУ "ХПІ", 2017) Шепелєва, Наталія Володимирівна; Скотнікова, Любов Петрівна
    Результати дослідження наукових здобутків вчених з питань сутності конкурентоспроможності підприємства і методів її оцінки підтверджують важливість конкурентних позицій на ринку. Конкурентні переваги, якими володіють підприємства, дозволяють їм бути більш конкурентоспроможним серед підприємств. На основі аналізу ринку вітчизняної меблевої промисловості виявлені проблеми її розвитку. Запропоновані заходи підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2017) Верещака, Тетяна Вікторівна; Скотнікова, Любов Петрівна
    Результати проведених досліджень свідчать, що підходи вчених до визначення поняття конкурентоспроможності базуються на різних аспектах: висока якість та споживча цінність продукції, потенціал підприємства, фінансова ефективність у порівнянні з конкурентами та інші. Результатом врахованих недоліків проаналізованих понять, став подальший розвиток сутності даної категорії, що знайшов відображення в узагальненні поняття "конкурентоспроможність підприємства", яке визначається нами як здатність суб’єкта господарювання накопичувати та ефективно використовувати зовнішні та внутрішні ресурси, при врахуванні впливу факторів екзогенного середовища, з метою задоволення потреб споживачів та отримання довгострокових переваг над конкурентами. Визначені проблеми та перспективи управління конкурентоспроможністю в умовах глобалізації вказують на те, що отримати вигоду від глобалізаційних процесів можуть лише компанії з високим потенціалом (виробничим, маркетинговим, управлінським).
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підвищення ефективності діяльності металургійних підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пчельнікова, Юлія Володимирівна; Скотнікова, Любов Петрівна
    Вивчено критерії економічної ефективності виробництва, проаналізовано стан металургійних виробництв на внутрішньому та зовнішньому ринках, розглянуто основні проблеми функціонування металургійної галузі України та наведено причини їх виникнення, проведено аналіз ефективності діяльності металургійних підприємств та факторний аналіз прибутку. Виявлено, що основними шляхами покращення ефективності діяльності виробництв є орієнтація продажів на внутрішній ринок, організація використання оборотних активів та модернізація обладнання.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми та досягнення у галузі туризму України
    (НТУ "ХПІ", 2012) Скотнікова, Любов Петрівна; Скребцов, Є. О.
    Проаналізована ситуація у туристичній галузі України та зроблена спроба знайти альтернативний шлях її розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи удосконалення системи управління металургійним підприємством
    (НТУ "ХПІ", 2012) Пирожок, К. О.; Скотнікова, Любов Петрівна
    Розглянута сутність та особливості системи управління металургійним підприємством. Запропоновані шляхи щодо удосконалення системи управління для економічної стійкості та конкурентоздатності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи вдосконалення системи менеджменту якості в галузі чорної металургії
    (НТУ "ХПІ", 2012) Бабекіна, Т. В.; Скотнікова, Любов Петрівна
    У статті визначені заходи з удосконалення системи менеджменту якості на підприємствах чорної металургії. Був проведений аналіз галузі чорної металургії, на підставі якого запропоновані шляхи рішення основних проблем підприємств цієї галузі. Комплекс запропонованих заходів дозволить зменшити час простою устаткування і збільшити його продуктивність, а також мінімізувати втрати, пов'язані з браком продукції.
  • Ескіз
    Документ
    Фактори підвищення ефективності діяльності підприємств енергетичного машинобудування
    (НТУ "ХПІ", 2013) Скотнікова, Любов Петрівна; Штонда, С. С.
    У роботі проведено аналіз існуючих методів визначення собівартості енергомашин на стадії проектування та зроблено висновки щодо доцільності застосування агрегатно-вузлової моделі, розробленої за допомогою функціонально-вартісного аналізу. За результатами досліджень техніко-економічних показників виробництва парових теплофікаційних і конденсаційних турбін був запропонований перелік основних та додаткових показників оцінки турбіни на стадії проектування