Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Вибір способу та схеми гальмування пневмоприводу із забезпеченням заданих параметрів перехідного процесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Бородін, Дмитро Юрійович
    У статті на прикладі вирішення конкретної інженерної задачі показана методика вибору принципу гальмування (керування) пневмопривода, схеми гальмування та карти управління пневморозподільниками, які забезпечують найбільш раціональну форму перехідного процесу в приводі, яка узгоджується з вимогами кінематики об'єкта керування. Викладено особливості комп'ютерного моделювання процесів у пневмоприводі з гальмуванням шляхом зміни структури комутаційних зв'язків, що дозволяє в процесі розрахунку визначати оптимальну величину гальмівного шляху. Відмінною особливістю запропонованого методу є те, що поряд із забезпеченням раціональної форми перехідного процесу досягається суттєве скорочення витрат стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення опору пересування мостових кранів статистичними методами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коваленко, Валентин Олександрович; Журавель, Олексій Валерійович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Іглін, Сергій Петрович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    В статті запропоновано новий підхід до вирішення науково-практичної задачі автоматизації розрахунку технічних параметрів механізмів пересування мостових кранів загального призначення. Параметри діючих кранів предствлені в табличній формі у вигляді статистичних даних. Застосовано гіпотези математичної статистики, що дозволили розподілити результати за нормальним законом за припущення однакової точності отриманих даних. Використовуючи зазначені припущення застосований метод найменших квадратів і побудовано функцію двох змінних, яка встановлює залежність опору руху крану від прольоту і вантажопідйомності, поєднуючи ці показники між собою. Отримано вираз, що дозволяє розраховувати статичний опір пересування програмно. Показані переваги запропонованого підходу до визначення параметрів вантажопідйомних машин.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельний експеримент з динаміки роботи баштового крану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Коваленко, Валентин Олександрович; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Вудвуд, Олександр Миколайович; Васильєв, Антон Юрійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    В статті розглянуті етапи проведення чисельного експерименту з визначення напружено-деформованого стану металоконструкції баштового крану. Приведено результат 3d моделювання металоконструкції баштового крану. При переході до моделювання методом кінцевих елементів запропоновано представляти дану модель у вигляді балкових елементів із зшиванням їх в більш великі елементи, що відповідають секціям металоконструкції реального крану. Описані прийняті припущення при закріпленні елементів балкової моделі між собою та моделюванні канатної системи. На прикладі розрахунку доведена прийнятність застосованого підходу до моделювання динаміки баштового крану методом кінцевих елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація керування механізмом повороту баштового крана
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Коваленко, Валентин Олександрович; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Свіргун, Володимир Петрович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    В статті розглянуто оптимальне за швидкодією оптимальне керування механізмом повороту баштового крану. Складена розрахункова схема за якою отримана математична модель, що описує роботу системи стріловий поворотний кран – вантаж. Отримано розв'язок системи рівнянь та обрано фазові координати, за якими досліджується рух розглядуваної механічної системи. За допомогою принципу максимуму обгрунтовано закони зміни параметру керування, що враховує крутний момент двигуна та оптимальний за швидкодією закон руху механізму повороту, що є основною науковою новизною даної статті. На прикладі крану на колоні вантажопідйомністю 5 т розраховано фазові траєкторії і побудовано графіки зміни динамічних характеристик оптимального за швидкодією руху механізму повороту.
  • Ескіз
    Документ
    Синтез параметрів електрогідравлічного слідкуючого привода виходячи з заданої точності позиціювання робочого органа, швидкодії і характеру перехідного процесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    Викладено методику динамічного синтезу електрогідравлічного слідкуючого приводу для забезпечення заданої швидкодії, заданої форми перехідного процесу і точності позиціювання робочого органа. Отримано математичну модель привода і його структурну схему. Визначено первинні і вторинні помилки і отримані вирази для коефіцієнта добротності системи. На підставі заданих вимог до точності позиціювання визначена заборонена область у низькочастотній частині логарифмічних амплітудно-частотних характеристик. Також визначена заборонена область у средньочастотній частини логарифмічної амплітудно-частотної характеристики на основі заданих динамічних характеристик приводу. Побудовано дійсні і необхідні логарифмічні амплітудно-частотні та фазочастотні характеристики. Оскільки існуюча структура приводу не може повністю задовольнити вимогам, було вирішено ввести корегуючу ланку в структурну схему, сформулювати вимоги до структури корегуючої ланки і її передавальної функції. Визначено параметр, який підлягає налаштуванню в системі - коефіцієнт підсилення електронного підсилювача і розраховано його значення для випадків, коли потрібно використовувати корегуючі ланки та коли в цьому немає потреби. Це дало можливість отримати привод, якій повністю відповідає установленим вимогам до точності позиціювання робочого органа, до його швидкодії і форми перехідного процесу.