Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Публікація Виявлення взаємозв’язку управління та мотивування персоналу з корпоративною культурою сучасного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гуцан, Олександр МиколайовичУ представленій статті на основі здійсненого комплексу досліджень здійснено виділення авторів які займалися питаннями науково-методичного дослідження питань корпоративної культури підприємства. В контексті тематики дослідження виконано виокремлення науковців та фахівців, які досліджували певні аспекти та розуміння управління персоналом у розрізі корпоративної культури як її логічної та не від’ємної складової. Виконано аналіз деяких понять «корпоративна культура» з точки зору управління та мотивування персоналу та авторського контекстного бачення у розрізі дослідження. Сформовано удосконалену структурно-логічну схему взаємодію корпоративної культури та політики з управління та мотивування персоналом у систематизованому та наочному вигляді для можливості її подальшого практичного застосування на підприємствах. Акцентована увага на необхідності реалізації організаційно-комунікаційну складової діяльності менеджера, як важливого аспекту взаємодію HR та мотиваційних компонент з корпоративною культурою та описані можливі шляхи реалізації цього напрямку. Надано авторське бачення наповнення організаційно-комунікативних складових елементів управління та мотивування персоналом, у контексті корпоративної культури. На основі досліджень у наочному вигляді сформовано удосконалену схему організаційно-логічної взаємодії корпоративної культури та потенціалу підприємства в мотиваційному контексті. Представлено авторське обґрунтування та опис необхідності врахування та інтеграції, як мотиваційної компоненти потенціалу працівника та трудового потенціалу підприємства з корпоративною культурою так і доцільності врахування наявності зворотності зв’язку розглянутих елементів.Публікація Корпоративні заходи та свята як провідний інструмент не матеріальної мотивації: визначення та організаційно-управлінські аспекти діяльності менеджера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гуцан, Олександр МиколайовичУ представленій науковій статті на основі здійсненого комплексу досліджень автором виконано дослідження та аналіз такого важливого інструменту не матеріальної мотивації персоналу, в сучасних умовах, як корпоративні заходи та свята у мотиваційному та організаційноуправлінському розрізі діяльності менеджера з метою підвищення ефективності сприйняття корпоративної культури та підвищення ефективності підприємства. Проведене авторське дослідження дозволило підкреслити той факт, що корпоративна культура взагалі та її елементи зокрема, які досліджувалися, у вигляді корпоративних заходів та свят є надзвичайно важливим аспектом діяльності сучасного менеджменту щодо ефективного управління підприємством і потребують відповідного науково-методичного опису, забезпечення, розробки та якісного відношення щодо їх впровадження у життя і наявності відповідних ресурсів спеціалістів. На основі аналізу літератури систематизовано та проаналізовано визначення поняття «корпоративна подія (захід)» та надано її удосконалене авторське розуміння з мотиваційної точки зору. Також стисло досліджено визначення сутності поняття «корпоративне свято» та запропоновано авторське бачення цього визначення у мотиваційному контексті. Досліджено та виконано узагальнення та систематизацію основних етапів успішної організації корпоративного заходу, у сучасних умовах, та виконано контекстний їх аналіз. На основі цього показано та доведено з авторської точки зору, що успішність діяльності підприємства знаходиться в певній залежності від наявності, рівня розвитку та сприйняття працівниками корпоративної культури не від’ємною частиною якої є корпоративні заходи та свята підприємства процедурна та мотиваційна складова яких і досліджується в представленій роботі.Публікація Функціонально-інформаційне розуміння HR та мотиваційного аналізу в управлінській діяльності менеджера та у бізнес-діагностичній діяльності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гуцан, Олександр МиколайовичУ представленій статті, на основі дослідження, логіко-аналітичних процедур та авторської точки зору сформовано функціональне розуміння необхідності здійснення діагностичних процедур широкого спектру на підприємстві. З урахуванням спрямованості дослідження, виділено провідну роль та функціональний взаємозв’язок мотиваційних та кадрових досліджень при прийнятті менеджерами відповідних якісних рішень та важливий плив цих компонент на ефективну діяльність підприємства. Представлено та надано стислий опис більш деталізованої етапності діагностичної процедури, яка була розглянута в попередніх роботах, що є більш корисним з практичної точки зору для підприємств. Приділена належна увага тому факту, що усестороннє та комплексне інформаційне забезпечення управлінського рішення, у сучасних мінливих умовах, дозволяє здійснювати його більш якісно. В статті надана формалізація інформаційного підґрунтя функціонального розуміння складових діагностичних процесів на підприємстві, з авторської точки зору. Надається авторське розуміння того, що застосування HR та мотиваційної діагностики дозволять посилити інформаційну базу в науково-технічному та економічну аспектах. Розглянуто та надано стислий опис функціонально-логічних залежностей за каскадом обраних елементів. Виявлено, що одну з важливих ролей, з огляду на функціональний вплив на ефективність прийняття ефективних рішень менеджерами у відповідності до ієрархії та спрямованості діяльності, здійснює виконання саме HR та мотиваційної аспекту діагностики, а, відповідно і необхідності їх постійного здійснення в щоденній діяльності підприємства.Публікація Стандарти серії ISO 9000 в сфері туризму та гостинності України в концепції загального управління якістю TQM(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна АндріївнаУ статті проаналізовано сучасний стан застосування та визначення перспектив впровадження стандартів серії ISO 9000 в сфері туризму та гостинності України в концепції загального управління якістю TQM. Доведено, що проблема післявоєнного відродження та розвитку процесів загального управління якістю послуг сфери туристичного та готельно-ресторанного бізнесу нашої держави є досить актуальною, виходячи з її фінансово-економічного та соціального значення для відбудови економіки нашої країни. Досліджено, що в результаті впровадження міжнародних стандартів діяльність підприємства (організації) стає більш зрозумілою та прозорою, в ній встановлюється чіткий розподіл відповідальності, підвищується рівень внутрішньої організованості та зменшується кількість помилок. Визначено різницю між ISO 9001 та ISO 9000. Проаналізовано системи якості, побудовані на ідеології стандартів ISO серії 9000, що зіграли свою унікальну роль в розвитку технічного і технологічного прогресу. Доведено, що впровадження на підприємстві чи в організації системи управління якістю, розробленої на основі стандарту ISO 9001, сприяє спрощенню системи надання послуг та підвищенню їх якості, встановленню налагодженого зворотного зв’язку зі споживачами, покращенню робочого клімату, забезпеченню стабільної роботи в умовах плинності персоналу, прийняттю раціональних та ефективних рішень на основі фактів. Досліджено вітчизняний рівень стандартизації сфери туризму та гостинності з огляду на його кореляцію з міжнародними стандартами загального управління якістю. Доказано, що стандарти серії ISO 9000, зокрема стандарт ISO 9001 визначає найзручнішу на сьогодні та максимально просту модель управління і ця модель повинна бути найбільш повно використана в сфері гостинності і туризму України. Зроблено висновок, що ефективні системи якості, що відповідають вимогам ринку, сьогодні інтегруються в поняття TQM - Загальне управління якістю. Головним напрямком нової версії стандартів ISO серії 9000 стало їх зближення з ідеологією TQM. Щоб вітчизняний туристичний бізнес та індустрія гостинності мали можливість успішно розвиватися, необхідно вивчити всі правила та вимоги стандарти ISO, а також методику їх впровадження на вітчизняних підприємствах сфери гостинності.Публікація Визначення місця HR та мотиваційних досліджень в рамках діагностичних процесів підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гуцан, Олександр МиколайовичУ представленій статті на основі здійсненого комплексу досліджень здійснено визначення місця HR та мотиваційних досліджень, у загальному вигляді, в рамках діагностичних процесів підприємства та їх взаємозв'язок з якісними управлінськими діями та ефективною діяльністю підприємства, з урахуванням авторської точки зору. Систематизовано, з урахуванням напрямку дослідження та авторської точки зору, складові ефективних управлінських дій та рішень. Виявлено, що кількісні та якісні діагностичні дослідження в галузі управління персоналом та мотивації його праці займають центральне місце в ефективному прийнятті рішень на підприємстві для забезпечення його сталого розвитку та потребують значної уваги з боку адміністративно-управлінського апарату. В статті також здійснено загальний розгляд етапності діагностичної процедури на підприємстві та представлено авторське розуміння діагностичної процедури з урахуванням міждисциплінарного підходу. Стисло розглянуто місце персоналу в бізнес-діагностичних процесах підприємств з позиції деяких авторі і визначено важливість та необхідність дотримання концепції управління людськими ресурсами при управлінні персоналом та здійсненні аналітико-діагностичних заходів на підприємстві. Виділено той факт напрямків діагностичних досліджень HR та мотиваційному аспекті може бути виділено значна кількість. Приділена певна увага тому факту, що для ефективного здійснення діагностичних у галузі управління персоналом та мотивації необхідна якісна профільна підготовка аналітика компанії або залучення профільних спеціалістів з кадрового та мотиваційного аудиту для підвищення його ефективності і здійснення ефективної діяльності підприємства у сучасних умовах. Таким чином, показано що ефективність діяльності підприємства знаходиться у певній залежності від кадрової та мотиваційної складової отриманої в результаті аналітично-діагностичних процедур.Документ Особливості викладання іноземних мов в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ткаченко, Яна АнатоліївнаУ зв’язку з розвитком суспільства вивчення іноземних мов набуває великого попиту серед студентів. Ще за часів пандемії коронавірусу воно набуло медійного формату. А коли Україну охопила війна 2022 року, то після перерви тривалістю майже в місяць, воно повернулося до свого звичного ладу, але перейшовши на наступну сходинку мультимедійних технологій. Це все додало більш цікавого характеру заняттям з іноземної мови: не зважаючи на вже загальноприйняту систему форм роботи заняття стали орієнтуватися на дві частини студентів (ті, хто можуть відвідувати заняття і ті, хто не можуть цього робити). Однак навчатися мають всі, саме тому в деяких аспектах навчальний процес розділився на дві гілки, аби всі мали можливість навчатися. Воєнний стан також вплинув на психологічний стан студентів та викладачів, але завдяки взаємній підтримці вони лишають свій ресурс майже на стабільному рівні. Отже, ніщо не може зупинити навчальний процес, який стрімко розвивається і прокладає свої шляхи до тих, хто хоче навчатися.Публікація Управління маркетинговими дослідженнями на підприємстві: стратегічний аспект(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ларка, Людмила Сергіївна; Васильцова, Світлана ОлександрівнаПроаналізовано місце управління маркетинговими дослідженнями в системі стратегічного планування. Мета статті – систематизація стратегічних аспектів управління маркетинговими дослідженнями. Запропоновано систему ключових показників ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапах планування, організації, мотивації та контролю. Визначено, що ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі планування можуть виступати точність формулювання проблеми та цілей маркетингових досліджень, оптимальність вибору методу проведення маркетингового дослідження, точність розрахунку обсягу вибірки, зручність заповнення форм для опитування, оптимальність методології аналізу даних за результатами опитування, точність інтерпретації результатів маркетингових досліджень. Ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі організації можуть виступати: результати SMART-оцінювання цілей маркетингових досліджень, забезпечення репрезентативності вибірки респондентів, дотримання правил складання опитувальних форм, організація проведення інструктажу для інтерв’юєрів, забезпечення зручності проведення маркетингового дослідження. Ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі мотивації можуть виступати: зацікавленість персоналу маркетингових підрозділів у збільшенні клієнтської бази, зацікавленість персоналу маркетингових підрозділів у зростанні кількості нових клієнтів, вартість залучення клієнтів, вартість замовлення. Ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі контролю можуть виступати: відповідність інструментарію маркетингових досліджень завданням, повнота плану дослідження, повнота вирішення завдань у звітах за результатами проведення маркетингових досліджень.Публікація Система удосконалення мотивації персоналу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кучерява, Анна Сергіївна; Горовий, Дмитро АнатолійовичМетою даної роботи є: систематизація теоретичних положень та обґрунтування практичних рекомендацій на сучасному етапі економіки щодо розробки мотиваційної системи на підприємствах. Це дозволить запровадити удосконалення в мотиваційні системи, які використовують організації. Таким чином, можна зробити висновок, що проблема пов’язана із системою мотивації посідає одне із головних місць у роботі організації, адже вдала система мотивації для працівників організації – це в першу чергу підвищення продуктивності роботи співробітників, як наслідок скорочення часу виробництва та підвищення прибутків підприємства. Керівництво має усвідомити та правильно організувати систему мотивації для працівників, тому що саме правильно підібрана система мотивації дає можливість максимально розкрити потенціал робітника. Отже, якщо система мотивації є розвинутою, то це дає змогу підприємству бути конкурентоспроможним та підвищує кінцевий результат його діяльності.Публікація Боротьба з конфліктами в колективі в операційному менеджменті(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Шматько, Наталія Михайлівна; Пантелєєв, Михайло Сергійович; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Сахацька, Єлизавета ІгорівнаУ статті розглянуто поняття конкуренція в колективі в операційній системі. Також розглянуто вплив цього поняття на загальну атмосферу, яка значно позначається на роботі персоналу, і якщо є негативною, то це може призвести до зменшення продуктивності праці, виникнення конфліктів, і в цілому до поглиблення проблем організації чи підприємства та виникнення нових, зменшення ефективності функціонування. З'ясовано, що конкурентоспроможність персоналу забезпечується не тільки за рахунок вмілого використання індивідуальних конкурентних переваг, але також і за рахунок ефективної системи управління персоналом та системи менеджменту підприємства.