Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльний аналіз впливу швидкісного режиму руху дорогою на витрату палива для легкових та вантажних автомобілів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кривошапов, Сергій Іванович; Назаров, Олександр Іванович; Сергієнко, Микола Єгорович; Сергієнко, Антон Миколайович; Мамонтов, Анатолій Геннадійович; Борисенко, Артур Сергійович
    Розглянуто рух автомобіля на ділянки дороги, де він розганяється, рухається з максимально дозволеною швидкістю та зупиняється, а середня технічна швидкість буде залежить від відстані такої ділянки дороги. Складено модель та проведено імітаційне моделювання для легкових та вантажних автомобілів з обмеженням максимальної швидкості. Отримано результати найбільш ймовірної зміни середньої технічної швидкості автомобіля від довжини ділянки дороги, де автомобіль послідовно прискорюється, рухається з постійною швидкістю і сповільнюється до зупинки. Наведені графіки зміни швидкості легкових та вантажних автомобілів від довжини ділянки дороги у межах та за межею міста. На прикладі двох автомобілів бензинового легкового та дизельного вантажного були отримані результати зміни витрати палива від відстані між зупинками на ділянки дороги. Сформульовано висновки та зазначено шляхи подальших досліджень, спрямованих на вдосконалення методики нормування витрати палива в нашій країні.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження впливу пандемії cоvid 19 на економіку України як одного із факторів глобальної фінансової кризи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ширяєва, Наталя Володимирівна; Макаренко, Анастасія Борисівна
    У статті підкреслюється, що економічні наслідки пандемії компенсуватимуться доволі тривалий період часу. На підставі емпіричних узагальнень показано, що майже кожне підприємство понесе значні збитки та пройде довгий шлях до відновлення колишніх показників виробництва. Наразі немає жодного бізнесу в будь-якій країні світу, який би не уразила пандемія. Наразі найбільш постраждалим вважається малий та середній бізнес незалежно від напряму, галузі чи географії своєї діяльності. Об'єктом дослідження є економічні процеси, які відбуваються в Україні та світі під час пандемії та глобальної кризи. Одним з найбільш проблемних місць є негативний вплив пандемії на економіку, який призвів до втрати робочих місць, падінню обсягів виробництва, катастрофічного зниження пасажиропотоку, значних збитків туристичної галузі. В ході дослідження використовувалися методи дедукції та індукції при визначенні впливу пандемії на економіку, графічного і табличного подання результатів, що дозволило наочно представити результати дослідження. Отримані результати будуть використані в подальших дослідженнях для статистичного прогнозування можливої мінімізації впливу пандемії на економічну діяльність підприємств України.
  • Ескіз
    Документ
    Коригування гранично допустимих значень пробивної напруги трансформаторних масел методом мінімального ризику
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Шутенко, Олег Володимирович; Пономаренко, Сергій Григорович
    Спосіб корекції гранично допустимих значень напруги пробою трансформаторних масел з метою мінімізації можливої ​​економічної шкоди в Росії запропоновано випадок прийняття помилкових рішень під час діагностики стану трансформаторних масел за результатами періодичних випробувань. Описаний алгоритм статистичної обробки результатів періодичного тестування, використання якого дозволяє формувати масиви з однорідними значеннями показники за апріорно обмеженою інформацією про вимірювання. Аналіз законів розподілу значень напруги пробою для трансформаторних масел, придатних і непридатних для експлуатації відповідно до значень цього показника. За результатами аналізу було встановлено, що поломка значення напруги масел з різними станами мають розподіл Вейбулла. Було визначено, що значення математичних очікувань пробою напруги справних масел зі старінням трансформаторних масел переходить в область низьких значень. Це означає, що напруга пробою максимально допустимих значеннь масел для даного розподілу повинні бути різними. Це підтверджується раніше відомим фактом, що для унімодальних розподілів гранично допустимі значення показників, що забезпечують мінімум ризику, знаходяться в інтервалі, обмеженому математичним сподіванням розподіл показників з різними станами. Сформульовано вирішальне правило та складено функцію середнього ризику для коригування максимально допустимого значення напруги пробою трансформаторних масел. Заснований на мінімізації функції середнього ризику за методом Ньютона, максимально допустимі значення напруги пробою масел. Проведений порівняльний аналіз показав, що корекція гранично допустимих разів у порівнянні з ризиками, які забезпечують використання гранично допустимі значення, регламентовані стандартами. Було встановлено, що гранично допустимі значення напруги пробою масел, що забезпечують мінімальне значення середнього ризику, не є постійними. Вони варіюються в залежності від значень несправних цін на прийняття рішень та ймовірності виникнення різні дефектні та бездефектні масляні стани трансформаторів.