Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльні результати розрахунку перехрестя за методою Вебстера, альтернативною методою і циклом, що працює на перехресті
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Степанов, Олексій Вікторович; Кулай, Павло Леонтійович; Кулай, Володимир Павлович; Волобуєва, Тетяна Вячеславівна; Калінін, Євген Іванович
    У статті представлено порівняльний аналіз результатів розрахунку параметрів перехрестя за методикою Вебстера, альтернативною методикою та циклом, який було розраховано і впроваджено на перехресті вулиць Патріарха Мстислава та Європейська у місті Полтава, Україна. Аналіз спрямований на оцінку ефективності та застосовності різних методологій у реальних сценаріях управління дорожнім рухом, зокрема, зосереджуючись на перехресті в Полтаві. Порівняння відомої методики Вебстера з альтернативним підходом та фактично впровадженим циклом на конкретному перехресті дозволяє виявити сильні та слабкі сторони та потенційні можливості оптимізації дорожнього руху. Стаття має важливе значення для міських планувальників, інженерів-транспортників та політиків, які займаються управлінням дорожнім рухом, оскільки надає інформацію про практичні підходи до покращення ефективності роботи перехресть у міських умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок пропускної здатності автомобільного потоку на транспортній розв'язці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Соларьов, Олександр Олексійович; Мікуліна, Марина Олександрівна; Таценко, Олександр Володимирович
    Пропускна здатність ділянки дороги є ключовим елементом та залежить від багатьох факторів, таких як: ширина проїжджої частини, допустимої видимості, уклонів, радіусів поворотів, складу автомобілів, можливості маневрів та конструкції автомобілів. Розвиток автомобілебудування призводить до покращення експлуатаційних можливостей автомобілів та покращенню показників пропускної здатності. Зміна усіх цих складових призводить до зміни пропускної здатності. Склад транспортного потоку під час розрахунку пропускної здатності є одним з ключових факторів. Рухомий транспортний потік характеризується складом в ньому різних (за віком та призначенням) транспортних засобів. Склад транспортного потоку відображається в процентному відношенні. Отримання та аналіз алгоритму визначення пропускної здатності транспортного потоку на певній ділянці дороги (розв’язці). Зроблено аналіз існуючого стану автомобіле-використання в Україні та вибір оптимального алгоритму для отримання реальних даних потоку на ділянці дороги. Основною задачею інженера під час проектування певної ділянки дороги є забезпечення максимальної пропускної здатності ділянки дороги. Максимальна пропускна здатність досягається шляхом покращення дорожнього покриття, розширення дорожнього полотна (збільшення кількості рухомих смуг та встановленні відповідних знаків), виділення реверсивних смуг руху та встановлення реверсивних світлофорів. Під час розрахунку пропускної здатності необхідно враховувати характеризуючий взаємозв’язок між автомобілями у потоці в різних дорожніх умовах. Інтервали між автомобілями в потоці можуть змінюватися навіть при високій інтенсивності руху, що в свою чергу досить корегує показник пропускної здатності. Досить суттєво інтервали змінюються при появі у потоці вантажних автомобілів, спец техніки, або автобусів.