Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Benefits of emotional inтelligence for retail
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Mykilchenko, Maria Mykolayivna
    This article is devoted to the issue of emotional intelligence in the life of each person an in retail. The idea is based on the fact that the EQ itself has a decisive influence on the formation of the individual and his integration into the society. Also, the comparative characteristics of two types of intelligence and their importance in the development of personality, its development and success in retail. The author analyzes different types of thinking, the concept of emotions and the ways of their correction for mental and intellectual development, because emotions are the driving force in both personal life and the professional field. There is an opinion that without emotional intelligence it is now impossible to move forward or reach any significant heights, it can be developed and improved. Particular attention is paid to aspects of emotional intelligence and real steps that need to be taken to realize their own potential. Also the article reveals information about the ability to control our own emotions and our own understanding of our weaknesses and strengths. The article presents vivid examples of the real importance of EQ in business, management and retail. Provides practical recommendations for raising the level of emotional intelligence. The conclusion formed the main results of the study and analysis of EQ.