Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Experience of participation in international projects in the aspect of interconnected processes (problems and prospects) – significance of the human factor
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Garmash, Sergii
    The purpose of the work is to highlight the situation that has developed in higher educational institutions of Ukraine in terms of finding partners for participation in international projects; dynamic changes in the internal and external environments, which are components of the reasons for the decline of this direction; possible development prospects under certain conditions; the influence of the human factor on these processes. National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” has sufficient experience of working in international projects. For its efficient international cooperation NTU “KhPI” was repeatedly recognized as one of the best universities both in the region and in Ukraine on the whole. The situation in finding partners to participate in international projects of general departments is difficult. That’s why, cooperation of general departments with special departments is necessary to involve the former in international projects. If earlier partnership proposals mostly came from foreign institutions, now the responsibilities of finding foreign partners for the institute's (department's) participation in international projects have been shifted to the shoulders of teachers. The direct officials subconsciously learned one of Andrew Carnegie's famous quotes: “The secret of success lies not in doing your own work, but in recognizing the right man to do it”. The unification of the higher education system with the standards of Western countries in recent years has led to the appearance of a whole wave of paper waste that increasingly fills the teacher's living space. But this is unlikely to trouble officials from education, who mainly pay attention to artificial ratings and redistribution of financial flows in this area. Obviously, at all levels, the phenomenon of “negative selection of power” is gaining momentum in all structural subdivisions of any organization, as it has already become an integral trend in Ukraine during the years of its independence, on a par with corruption, personal preferences and nepotism. In the conditions of modern challenges that the question of the competence of human resources is becoing increasingly acute. The ability to make informed decisions, to take responsibility, even simply to remain a decent person become guidelines in times of trials, when real leaders emerge and the real elite of society crystallizes.
  • Ескіз
    Публікація
    Застосування Agile-управління та Agile-маркетингу на підприємствах в міжнародному бізнесі
    (НТУ "ХПІ", 2018) Чайкова, Олена Ігорівна; Подмокова, Анастасія Юріївна; Губанов, Павел Олегович
    У статті розглядаються підходи Agile-управління на підприємствах. Наведено характеристики та риси Agile – гнучкої методології управління проектами. Визначено важливість застосування ключових показників ефективності для оцінки якості та швидкості виконання обов’язків персоналом в Agile. Відображена інформація щодо світових тенденцій застосування Agile-методів, динаміки змін показників. Виділені причини, які спонукають підприємства міжнародного бізнесу до впровадження Agile-управління. Розкрите визначення поняття Agile – маркетингу. Виокремленні відмінності принципів Agile-маркетингу від класичного маркетингу. Наведено приклади застосування Agile-підходу в маркетингу підприємствами світу.