Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
88 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Визначення оптимальної потужності абсорбційного теплового насосу при інтеграції до теплової схеми ПТ-60/70-130/13(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шубенко, Олександр Леонідович; Усатий, Олександр Павлович; Бабак, Микола Юрійович; Форкун, Яна Борисівна; Сенецький, Олександр ВолодимировичВирішується задача визначення оптимальної теплової потужності абсорбційного теплового насоса з паровим нагріванням при одноступеневій регенерації (СОР = 1,71). Розглядуваний тепловий насос інтегрований в теплову схему парової турбіни ПТ-60/70-130/13. Графік теплопостачання для даного паротурбінного циклу становить 150/70 °С. Також установкою виробляється пар на технологічні потреби. Визначення теплових та витратних характеристик абсорбційного теплового насоса здійснюється з використанням побудованої та запропонованої апроксимаційної математичної моделі. На підставі проведеного аналізу та наявного досвіду сформульовано оптимізаційну задачу. Функцією мети є вибір оптимальної потужності інтегрованого абсорбційного теплового насоса за умови оптимальної витрати енергетичного палива. Пошук оптимальної теплової потужності абсорбційного теплового насоса здійснювався за умови відпуску пари через регульований виробничий відбір турбіни з параметрами 1,296 МПа, 280 °С. Були розглянуті варіанти для змінної витрати пари на технологічні потреби (0, 20, 50 та 80 т/год). Умовою була постійність витрати протягом року. Отримані результати показали, що щодо всіх розглянутих режимів завантаження турбіни, оптимальне значення потужності абсорбційного теплового насоса є ідентичним і становить ~ 17,25 МВт. Розрахункові дослідження показали, що за вартості електроенергії 0,13 дол./(кВт·ч) та умовного палива 309 дол./т енергоблок з турбіною ПТ-60/70-130/13 та інтегрований абсорбційний тепловий насос (тепловою потужністю 15–18 МВт) при виробничому навантаженні понад 20 т/год пари, а також витраті оборотної мережної води на теплопостачання понад 1550 т/год дозволить отримати окупність проекту енергозбереження менше 3 років. Наступним позитивним ефектом є те, що економія палива дозволяє знизити викиди СО₂ на 9321 т і NOₓ на 48 т. За результатами досліджень спостерігаємо позитивний екологічний ефект від інтеграції абсорбційного теплового насоса в існуючу теплову схему.Документ Процес формування прибутку на підприємстві та оцінка управління ним(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Назарова, Тетяна Юріївна; Шевченко, Марина Миколаївна; Рибальченко, Інна АнатоліївнаУ статті розкривається економічна сутність прибутку, що є результатом діяльності підприємства і показником, який визначає її ефективність., узагальнено тлумачення авторів та їх підходи до визначення поняття "прибуток", виокремлено його спільні риси у роботах науковців. Доведено, що необхідність розуміння особливостей формування прибутку на підприємстві та його оцінки зумовлена прийняттям грамотних управлінських рішень задля його максимізації. Розглянуто механізм формування прибутку на підприємстві та його особливості, виокремлено основні фактори впливу на формування прибутку підприємства. Систематизовано основні джерела формування прибутку та обґрунтовано головну ціль управління формуванням прибутку на підприємстві. Визначено, що основною діяльністю підприємства є саме операційна діяльність, тому оцінка управління процесом формування прибутковості суб’єкта господарювання має бути спрямована саме на управління процесом формування прибутку від операційної діяльності. Зазначено, що управління прибутком на підприємстві є процесом розробки та прийняття ефективних управлінських рішень з метою максимізації добробуту власників підприємства в поточному та перспективному періодах. Виділено основні групи показників для оцінки управління формування прибутку та зазначено формули для їх розрахунку, до яких відносяться: ефективність використання основних виробничих фондів, ефективність використання праці, ефективність використання матеріальних ресурсів, ефективність використання оборотних фондів. Доведено, що оцінка управління процесом формування прибутковості суб’єкта господарювання передбачає також оцінку показниками рентабельності.Документ Розробка заходів щодо ефективної роботи підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ступак, Андрій Ігорович; Кізілов, Андрій Станіславович; Лоюк, Антоніна МиколаївнаВ статті розглянуто існуючі підходи до визначення категорій “ефективність діяльності”; було проаналізовано переваги і недоліки цих підходів та наведено найбільш повні і оптимальні, на думку автора, тлумачення категорій, що розглядаються. Також пропонується спосіб організації взаємодії інвестиційної та інноваційної діяльності у підприємництві. Автором створено універсальний та ефективний механізм реалізації виробничого процесу на підприємстві, який слід використовувати при розробці стратегічної політики будь-якого підприємства. В процесі дослідження було проаналізовано сучасний стан виробничої діяльності в Україні. В результаті проведеного дослідження було виявлено явні недоліки щодо можливостей підвищення ефективності діяльності на вітчизняних підприємствах.Публікація Шляхи підвищення прибутковості діяльності підприємства в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Литвин, Кирило СергійовичУ статті проаналізовано сутність таких важливих категорій як прибуток та рентабельність. Були виявлені фактори як зовнішні так і внутрішні, які мають великий вплив на ці категорії. Були роглянуті умови сучасного ринку та ситуацією, викликаною пандемією COVID-19. Головною метою дослідження є виявлення, яким чином пандемія COVID-19 та карантинні обмеження вплинули на показники виручки, обсяг наданих послуг, тощо; які заходи було вжито для збільшення прибутку у бізнесі; які ризики можливо очікувати внаслідок повторного введення локдауну в Україні. Аналіз рентабельності реалізованої продукції дозволити зрозуміти, на які товари потрібно звертати особливу увагу при їх продажу або взагалі вивести з реалізації, щоб скоротити витрати на їх виробництво враховуючи потреби сучасного ринку. Аналіз рентабельності продажів в рамках комплексної оцінки ефективності результатів підприємства дає можливість розглянути прибуток в декількох її видах. Зроблено висновок, що підвищення рентабельності підприємств в сучасних умовах набуває першорядну роль, і керівництву організацій необхідно використовувати всі можливі шляхи підвищення даного показника, з метою збільшення прибутку, що в підсумку позначиться на покращенні ефективності діяльності самого господарського суб'єкта в цілому.Документ Удосконалення управління прибутком на підприємстві(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Геворкян, Артем Юрійович; Євдокимова, Ольга АндріївнаУ статті розглянуто питання управлінням прибутком підприємства. Показано, що прибуток є важливою грошовою оцінкою виробничої та фінансової діяльності підприємства, що демонструє ефективність роботи підприємства. Bін є одним з основних показників діяльності та розвитку підприємства, вдосконалення матеріальної бази та його продукції. Розглянуто роль прибутку у розвитку підприємства в сучасних ринкових умовах. Проведено аналіз підходів щодо управління прибутком. Проаналізовані системи управління прибутком підприємства. Визначені послідовність дій при управлінні розподілом та використанням прибутку підприємства. Виявлено необхідні умови ефективного управління і вдосконалення процесу управління прибутком підприємства. Запропоновані заходи для покращення цільової структури використання прибутку підприємства, що дозволить поліпшити фінансове становище підприємства і збільшити ефективність його діяльності.Документ Stats Tools for Revenue Analysis of Fortune 500 Leading Sectors(Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2020) Shyriaieva, Natalia Volodumyrivna; Solyanik, Alesia Olegivna; Koval, Valeria VitaliyivnaThis research is dedicated of tracing business tendency on the global market. The purpose of work is the analysis the Top 10 list of Fortune 500 over the last 10 years that represents economic indicators of the leading companies. In the paper, an overview of the list of the largest corporations, both public and private, in USA, which was published by Fortune 500, is presented. Moreover, Fortune 500 list gives information about profits for the fiscal year, change in revenues and profits, number of employees, sector, industry and location (city and state) of the corporations of interest. Therefore, this investigation illustrates an analyze of given data and a research of shifts between revenue and profit of different companies and changing a dominance of spheres of its business. Information from Fortune 500 allows to use visualization as a tool, that helps to conduct a comparative analysis across multiple companies of the list. It was selected the first 10 companies among 500 for analysis, which is only 5% of total, but the influence of their performance on the economy is colossal. It was analyzed revenue and quantity of selected industries. These data were handled and visualized using the program MS Excel. It is notable that the dynamic shifts the industries during 10 years are significant. It was found that the Health Care industry has been extremely “grown” and took 40% of the first 10 positions in Fortune 500. The Health Care industry was considered in details. It also was analyzed the positions of Health Care companies in precious years for representing boosted popularity of this industry clearly. All changes in the top are connected with modernization and technical development in the world that influence on increasing or decreasing a revenue and profit of corresponding companies. A demonstrative example of the stable rising is considered a retailing industry – Walmart corporation, and Health Care sector gains popularity. It is caused by a booming interest of people’s life and an appearance of a global pandemic – COVID-19, that influence not only the local market but also the global market.Документ Особливості проектування системи електроживлення з відновлювальними джерелами енергії в умовах ринку електроенергії(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Вербицький, Євген Володимирович; Білий, Максим В’ячеславовичЗавдяки утворенню ринку електроенергії у 2019 р. доступ до нього отримали незалежні виробники. Дана ініціатива сприяла вільному ціноутворенню вартості електроенергії та в перспективі повинна одночасно зменшити вартість електроенергії й забезпечити стабільність енергосистеми України. Одним з перспективних джерел енергії, що може продаватись на ринку є енергія відновлюваних джерел. При цьому власники систем електроживлення з відновлюваною електроенергетикою мають нестабільну генерацію енергії, що розбалансовує об’єднану енергетичну систему України. Вільне ціноутворення сприятиме балансуванню енергетичної системи, бо на інтервалах дефіциту енергії вона матиме більшу вартість. Тому постачальники енергії з відновлювальних джерел будуть зацікавлені у встановлені акумулюючих потужностей з метою накопичення електроенергії на інтервалах, коли вона є дешевою, і продажу, за умови високої вартості. У статті аналізуються умови прибутковості систем електроживлення з системою акумулювання енергії і без неї залежно від рівня амортизаційних нарахувань і вартості електроенергії. При цьому енергія системи електроживлення без акумулювання енергії одразу продається в мережу без балансування системи, тому доцільнішим є використання системи з акумулюванням, для чого варто забезпечити значну різницю в ціні для проміжків часу з дефіцитом енергії. Доведено, що в системі електроживлення доцільно використовувати один найдешевший тип відновлювального джерела енергії. Тоді як для здешевлення системи електроживлення з акумулюванням енергії доречніше використовувати декілька джерел енергії, потужність яких слабко корелюється. У цьому випадку система акумулювання має меншу енергоємність і меншу вартість. Оскільки статистичні дані про потужність сонячної електроенергії та швидкості вітру для певного регіону задаються у виді масиву числових даних, як правило, параметри системи з максимальним прибутком шукаються чисельними методами, найчастіше – методом градієнтного спуску. При цьому для балансування енергосистеми доцільно, щоб прибуток системи з акумулюванням енергії перевищував прибуток системи без нього, що можливе за умови збільшення різниці максимальної і мінімальної ціни електроенергії протягом дня.Документ Main sales techniques at the enterprise(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Lobas, Kristina AnatolievnaThe article deals with the study of existing sales promotion techniques and their effective management. The idea that the proper use of sales techniques can significantly increase the level of awareness of the company and contribute to its successful development is substantiated. Trade has always been (and still is) a relatively simple, affordable and reliable business activity. But, we must admit that even in the age of fierce competition, not all modern top managers, office consultants, salespeople and agents have the sales techniques and relevant skills. How to successfully raise sales in an online store? How to increase company profits? How to manage sales effectively? By efficiency, we mean increasing sales. Unfortunately, there is no universal recipe for how to increase trade efficiency. Each company selects its own technique by trial and error, repeatedly testing it in practice. A meticulous approach is working - you need to gather staff with experience and good sales skills or to train your own team. Successfully chosen technique of effective sales answers all the questions asked. The paper provides recommendations for the use of sales promotion techniques. Describes how social networks can affect sales and brand, how accurate customer knowledge can increase existing customers' reach and reach new customers. It is hard to surprise a whimsical modern client. The market is overflowing with similar offers, each business has serious and dangerous competitors. Effective sales techniques (telephone, online, and so on) are a prerequisite for developing a company and maintaining stability in sales. The author focuses on how quality customer service provides a great advantage among competitors and increases the level of loyalty, and concludes that impact techniques depend on many factors and are situational in use.Публікація Вплив маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаДосліджено вплив маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства. Розглянуто зміст поняття "фінансовий результат", що займає центральне місце у системі управління та характеризує всі сторони фінансово-господарської діяльності підприємства. Фінансовий результат у формі прибутку виступає головною метою існування підприємства на ринку та одним з ключових показників, який визначає ефективність його діяльності. Перелічено функції фінансових результатів підприємства. Перелічено традиційні та нетрадиційні комунікації, що впливають на позитивний фінансовий результат діяльності підприємства. Запропоновано модель впливу маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства за рахунок складових комунікативного та економічного ефекту, що дозволяє відстежити вплив кожного заходу маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства в цілому. Маркетингові комунікаційні заходи призводять до комунікативного ефекту, який виражається у декількох напрямках: інформуванні цільової аудиторії; формуванні певної думки про підприємство та його продукцію; мобілізації споживачів та покупців на певні дії; підвищення рівня активної популярності підприємства; встановлення стійких позитивних асоціацій; збільшення лояльності споживачів і впізнавання бренду виробника. Позитивний комунікативний ефект веде до економічного ефекту: збільшення частки ринку; збільшення товарообігу; підвищення кількості замовлень; збільшення марочного капіталу. У свою чергу, складові економічного ефекту призводять до збільшення прибутку підприємства, що і забезпечує фінансовий результат його діяльності. Узагальнено критерії визначення ефекту від впровадження традиційних та нетрадиційних комунікаційних маркетингових заходів.Публікація Реалізація підприємницького потенціалу шляхом спроби створення першого власного бізнесу(НТУ "ХПІ", 2018) Літвиненко, Олександра Олександрівна; Літвиненко, Марія ВладиславнаВисвітлено значимість молодіжного підприємництва для розвитку економічної політики країни. Досліджено молодіжне підприємництво як особливий вид економічної активності молоді, його вплив на досягнення економічних інтересів та розкриття творчого потенціалу і самореалізацію молоді. Право кожної людини на реалізацію свого потенціалу, вільний і всебічний розвиток себе як особистості визначено Конституцією України. У роботі зроблено акцент, що економічний профіль навчання у Навчально-науковому інституті економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу формує у студентів підприємницьке мислення, забезпечує отримання різних компетенцій і можливостей підприємницької ініціативи та надає можливість спробувати втілити ідею в реальний проект, а саме створити власний бізнес в молодіжному середовищі з метою отримання прибутку і самореалізації. В роботі розглянуто проект з виробництва виробів для розвитку дітей віком до року, а також дітей з захворюванням аутизму, дитячого церебрального паралічу, а саме текстильних виробів (ковдр та подушок) по техніці "Бонбон", що являє собою різновид декоративно-прикладного мистецтва. Визначено їх функціональні характеристики: практичну, естетичну, оздоровчу та соціальну. Показано, що для реалізації цього бачення необхідно прорахувати мінімальний набір чинників: аналіз конкурентного поля, аналіз сильних, слабких сторін, можливостей та загроз, сформувати бізнес-модель та ціннісну пропозицію, визначити етапи реалізації проекту та прорахувати доходи та витрати. На базі цього сформовано послідовність дій при реалізації проекту: забезпечення наявності організаційно-правової форми підприємництва, аналіз ринку (конкурентів та попиту) і вибір напрямів збуту, розрахунок собівартості виробу, визначення ціни з урахуванням вимог ринку, розрахунок очікуваного економічного ефекту, аналіз результатів проекту та внесення коректив за необхідністю, подальше розширення підприємницької діяльності. Зроблено висновок, що розвиток молодіжної підприємницької діяльності потрібно розглядати як об'єктивну необхідність і реальність сучасного етапу розвитку України. А розвиток саме студентського підприємництва має зайняти особливе становище в системі державної молодіжної політики.