Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Вплив стратегії різання на геометрію недеформованої стружки на етапі врізання при обробці зовнішнього зубчастого колеса методом Power skiving(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сліпчук, Андрій Миколайович; Джура, Данило ОлеговичОписано кінематику зубонарізання та алгоритм моделювання під час врізання різального інструменту в заготовку. Цей важливий етап процесу різання є одним з найнебезпечнішим не тільки у зуботочінні, але і при будь-якому методі обробки, а тому потребує ретельного дослідження. Аналізуючи результати дослідження у цьому напрямі та враховуючи стрімкий розвиток відносно нового методу нарізання зубчастих коліс можна зробити висновки про ще велику кількість не вирішених проблем під час обробки. Перш за все це пов’язано із складною кінематикою процесу і відповідно ускладненнями при відтворенні різання. В описі кінематики зубонарізання були представлені методи створення моделі симуляції зубонарізання, а також системи координат необхідні для перетворення системи координат профілю інструмента в систему координат профілю заготовки. Завдяки використанню середовища САПР, твердотільні моделі, які беруть участь у процесі, з найкращою доступною точністю відтворюють процес різання. Для кожного такого положення було встановлено точне розташування різака та проміжне положення заготовки в цей момент часу. Для конкретного прикладу, на основі алгоритму було побудовано профілі зрізів недеформованої стружки для зовнішніх прямозубих коліс при різних стратегіях врізання. Крім того, було застосовано аналітичний метод розрахунку положення перехідної поверхні та визначено максимальну товщину та площу стружки та підтверджено симуляцією для різних технологічних параметрів, а саме глибини врізання та кількості робочих переходів. Порівняння між аналітично розрахованою максимальною товщиною стружки та змодельованою максимальною товщиною стружки показує хороший збіг результатів. Отримані товщини і площі зрізів стружки можуть бути використані як індикатори для регулювання процесу різання, так і для оптимізації процесу. Встановлено характер зміни геометрії стружки для різних стратегій та переходів. Маючи повну інформацію про геометричні величини недеформованої стружки можна також встановити якісні характеристики процесу.Документ Минимизация величины осевых усилий на станах ХПТ(НТУ "ХПИ", 2017) Пилипенко, Станислав ВладимировичДальнейшее развитие метода расчета кинематических параметров процесса деформации труб в станах холодной пильгерной валковой прокатки труб с целью уменьшения величины осевых усилий. Методика. В основу развития метода расчета кинематических параметров процесса деформации труб в станах холодной пильгерной валковой прокатки труб положен новый метод выбор рационального соотношения значений принудительного катающего радиуса и радиуса бочки валка стана KPW (метод минимума работ). Результаты. В статье рассмотрены основные известные на данный момент зависимости, которые применяются для расчета величины естественного катающего радиуса, радиуса бочки валков, рассмотрены также основные способы, служащие для снижения величины осевых усилий на станах ХПТ. Предложен новый метод расчета кинематических параметров процесса деформации труб в станах холодной пильгерной валковой прокатки труб (метод минимума работ). На основе результатов промышленной эксплуатации метода сделан вывод о его действенности. Научная новизна. На основе известных зависимостей предложено развитие метода расчета рационального соотношения принудительного катающего радиуса калибра и радиуса бочки валков станов холодной прокатки труб, базирующееся на глубоком анализе осевых усилий, определяемых исходя из всех основных параметров процесса. Практическая значимость. Предложенный метод позволяет оптимизировать не только максимальные величины осевых усилий при прямом и обратном ходах клети, но также интенсивность их распределения вдоль конуса деформации. Описанный метод был применен при расчете ряда калибровок для прокатки труб из титановых сплавов на стане KPW–25.Документ Олег Костянтинович Морачковський – видатний вчений-механік (до 70-річчя з дня народження)(НТУ "ХПІ", 2015) Бреславський, Дмитро ВасильовичУ статті міститься нарис про видатного вченого-механіка, доктора технічних наук, професора Олега Костянтиновича Морачковського. Наведено коротку біографію вченого, описано основні навчальні курси, розроблені ним для студентів на кафедрах динаміки та міцності машин й теоретичної механіки. Надано коротке викладення основних наукових результатів, що їх отримано О. К. Морачковським у різних розділах механіки: теорії повзучості, континуальній механіці пошкоджуваності, теорії пластин та оболонок. Наведено приклади виконаних прикладних досліджень динаміки та міцності машин і конструкцій.Документ Розкриття невизначеності вирішення задачі кінематики графічним способом при вивченні курсу теорії механізмів та машин(НТУ "ХПІ", 2014) Владіміров, Е. О.; Гавва, Д. В.; Чикунов, П. О.Розглянуто аналіз методів рішень завдань аналітичної та нарисної геометрії, що пов’язані з формою і взаємним положенням геометричних об’єктів. Показано єдність аналітичних і графічних методів на прикладі кінематичного аналізу плоского механізму. Для завдання по визначенню швидкостей елементів плоских механізмів показано єдність подолання проблеми розкриття невизначеності. Для механізмів паралелограма і антипаралелограма виконано аналіз для окремого положення ланок, коли неможлива побудова плану швидкостей. Для рішення поставленого завдання графічним методом залучено побудову плану прискорень, оскільки прискорення є похідною від швидкості. Лінійну та кутову швидкості точок плоских механізмів визначено побудовою трикутника швидкостей. В якості підказки для вирішення розглянутої задачі використане правило Лопіталя, згідно з яким межа відносини двох функцій, що прагнуть до нуля, замінюється відношенням їх похіднихДокумент Анализ технологического режима работы бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием отечественных гидроагрегатов автомобиля для ремонта нефтегазовых скважин(НТУ "ХПИ", 2013) Самородов, Вадим Борисович; Островерх, Александр Олегович; Кожушко, Андрей ПавловичПредложена структурная, кинематическая схема и математическая модель бесступенчатой двухпоточной гидрообъемно-механической трансмиссии с использованием отечественных гидроагрегатов автомобиля на базе шасси КрАЗ-63221-02, при выполнении технологического режима работы подъема и опускания колонны труб.