Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Розробка бази знань з інтеграції методологій управління проєктами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Харута, Віталій Сергійович; Карун, Олег В.В умовах глобальних потрясінь, що зумовлені пандемією, масштабними збройними конфліктами та іншими деструктивними чинниками, економічна галузь вимагає переосмислення парадигм, застосування нових підходів та інструментів до управління проєктами. Управління ризиками, як компонент системи управління, трансформується в умовах перманентної невизначеності та турбулентності. Методологія управління проєктами, як засіб досягнення визначених цілей, не може будуватися лише на передбачуваних атрибутах та має забезпечувати гнучкість у відповідь на динамічну зміну зовнішнього та внутрішнього середовища. Значні темпи цифрової трансформації формують нове уявлення про цифровий простір, його наповнення, інструменти автоматизації та інформаційного забезпечення. Стрімкий розвиток інформаційних технологій на базі штучного інтелекту, інтенсивна міграція виробничих та управлінських процесів у дистанційну форму – покликані пристосувати бізнес до нових умов та мають бути ефективно застосовані проєктним менеджером. Інформаційне поле перевантажене різноманітними методологіями з управління проєктами, великою кількістю похідної та вторинної інформації, що характеризується відсутністю чіткої структури та низькою прикладною цінністю. Невпинна трансформація сучасного середовища потребує наукового пошуку шляхів розвитку та адаптації гнучких та гібридних підходів проєктного управління, шляхом застосування сучасних інформаційних систем. Метою статті є розробка концепції інтеграції методологій управління проєктами засобами корпоративної бази знань. У статті проведено дослідження сучасних відомостей з методології управління проєктами засобами генезису та аналізу взаємозв’язків документів, що дозволяє виявити залежності та потенційний синергічний ефект таких методологій. Проаналізовано, розкрито та доповнено методи інтеграції окремих методологій та компонентів таких методологій задля ефективного управління проєктами. Розроблено концепцію забезпечення креативного підходу до управління проєктами засобами інтерактивної системи накопичення, структуризації, впровадження, подальшої ретроспективи та адаптації накопичених знань з підходів до управління проєктами на підприємстві. Сформовані принципи побудови корпоративної бази знань з методологій управління проєктами та розглянуті підходи до застосування накопичених знань. Запропонований інструмент реалізується при підтримці сучасних інформаційних систем, що дозволяє застосовувати адаптивні, валідні та ефективні засоби управління проєктами, узгоджено з індивідуальними вимогами проєкту. Зроблений висновок про те, що запропонована концепція корпоративної бази знань у поєднанні з наявними методами інтеграції методологій управління проєктами є перспективним базовим інструментом реалізації креативного та проактивного підходу до управління проєктами.Документ Розробка представлення знань на основі марківських логічних мереж в системі процесного управління(НТУ "ХПІ", 2018) Чала, Оксана ВікторівнаДосліджено проблему побудови представлення знань в системі процесного управління на основі аналізу поведінки бізнес-процесів, що представлена у вигляді логів подій. Кожна подія характеризує дію бізнес-процесу. Актуальність проблеми визначається тим, що при управлінні складними знання-ємними бізнес-процесами виконавці можуть змінювати послідовність дій з урахуванням додаткових знань про предметну область. В результаті виникає невідповідність між процесом та його моделлю, що створює труднощі для подальшого управління бізнес-процесом. Для усунення вказаної невідповідності потрібно формалізувати ці додаткові знання та використовувати їх при процесному управлінні, що потребує створення відповідного представлення знань. Запропоновано модель представлення знань враховує статичні й динамічні характеристики бізнес-процесу. Статичні характеристики бізнес-процесу задаються фактами та правилами із аргументами, представленими атрибутами подій логу. Факти і правила формуються на основі відповідних шаблонів. Атрибути задають значення властивостей об’єктів, з якими оперує бізнес-процес. Динамічні особливості бізнес-процесу визначаються через поточний розподіл ймовірностей виконання правил з урахуванням атрибутів поточної події логу бізнес-процесу. Запропонована модель відрізняється тим, що вона враховує обмеження на допустимі послідовності виконання дій бізнес-процесу, а також обмеження на основі апріорних знань про предметну область. Такі обмеження дозволить понизити складність задачі пошуку ймовірностей успішного завершення бізнес-процесу шляхом скорочення множини допустимих трас в тому випадку, якщо виконавці змінили послідовність дій. В практичному аспекті модель забезпечує можливість підтримки прийняття рішень з управління знання-ємними бізнес-процесами на основі прогнозування ймовірностей досягнення кінцевого стану процесу з урахуванням атрибутів подій логу.Документ Підхід до виявлення аномальної поведінки процесів в системах процесного управління на основі аналізу логів(НТУ "ХПІ", 2017) Левикін, Віктор Макарович; Чала, Оксана ВікторівнаВ роботі запропоновано підхід до виявлення аномалій поведінки знання-ємних бізнес-процесів на основі порівняльного аналізу трас у складі журналів реєстрації подій. Підхід враховує темпоральному і об’єктний аспекти виконання бізнес-процесу. Темпоральний аспект визначає послідовність подій, що відображають виконання дій бізнес-процесу. Обєктний визначає характеристики об’єктів, що використовуютья бізнес-процесом при виконанні цих дій. При пошуку аномальних фрагментів обчислюється відстань між трасами у просторі атрибутів подій. В якості ознак початку та закінчення аномального фрагменту використовується кут відхилення між трасами. Підхід визначає множину атрибутів об’єктів, пов’язаних з виконанням аномального фрагменту, а також значень цих атрибутів, що в подальшому може бути використано для удосконалення бізнес-процесу.Документ Модель бази знань інформаційної системи процесного управління(НТУ "ХПІ", 2017) Левикін, Віктор Макарович; Чала, Оксана ВікторівнаВ роботі розроблено представлення знань для інформаційної системи процесного управління. Зазначене представлення знань містить у собі набір артефактів, з якими взаємодіє бізнес-процес, а також залежності між цими артефактами і між значеннями їх атрибутів. Артефакти включають в себе будь-які сутності, що використовуються процесом. Відносини між артефактами підрозділяються на статичні обмеження, а також правила вибору дій і об’єктів, що залежать від часу. Розроблене представлення може бути побудовано на основі аналізу логів бізнес-процесів методами інтелектуального аналізу процесів і даних. Запропоновано модель бази знань ІС процесного управління. Модель включає в себе розроблене представлення знань, а також набір операцій з визначення властивостей артефактів, побудови і уточнення представлення знань. Модель забезпечує можливість інкрементного поповнення бази знань по мірі виконання бізнес-процесів.Документ Розвиток елементів КСУП на базі результатів реалізації процесів управління проектом(НТУ "ХПІ", 2016) Зацерковний, Віталій Іванович; Оберемок, Іван Іванович; Оберемок, Наталія Василівна; Хлевна, Юлія ЛеонідівнаКорпоративна система управління проектами є необхідною частиною системи управління будь-якої компанії. Ключовою умовою її ефективної роботи є її здатність забезпечувати реалізацію проектів компанії. Для підтримки ефективної роботи системи необхідно її безперервно розвивати. Інструментом розвитку корпоративної системи управління проектами компанії є результати реалізації процесів управління проектом. Проводячи аналіз результатів процесів управління в рамках реалізації процесів завершення команда управління формує рекомендації до поліпшення елементів корпоративної системи управління проектами.Документ Технология построения баз знаний на основе распределенных когнитивных ресурсов(НТУ "ХПИ", 2010) Краснопрошин, В. В.; Коновалов, О. Л.; Вальвачев, А. Н.Рассмотрена задача построения баз знаний на основе распределенных когнитивныхресурсов для систем поддержки принятия решений. Выделены подзадачи: создание виртуальной организации для доступа к ресурсам, построение модели знаний, обогащение модели за счет знаний ресурсов и формирование базы знаний. Предложено решение на основе синтеза элементов теории организации и многоагентного подхода.Документ Информационная технология синтеза и анализа функциональных моделей интерактивных регламентов(НТУ "ХПИ", 2016) Тимофеев, Владимир Александрович; Гуца, Олег Николаевич; Щербина, Екатерина АлександровнаРассмотрена информационная технология, которая преобразует знания ведущих специалистов организации в функциональную модель регламента (оптимального бизнес-процесса) на основе языка моделирования бизнес-процессов BPMN, а так же обеспечивает эксплуатацию созданной модели в интерактивном (on-line) режиме. На примере регламента аптечного провизора по обслуживанию клиентов показаны этапы реализации рассматриваемой информационной технологии и особенности отображения информации для пользователя в интерактивном режиме.Документ База даних і знань для планування проектів захисту рослин обприскуванням(НТУ "ХПІ", 2015) Боярчук, В. М.; Шолудько, П. В.; Михайлюк, М. А.; Тригуба, І. Л.Подано особливості планування проектів захисту рослин обприскуванням. Обґрунтовано причинно-наслідкові зв’язки між складовими середовища проектів захисту рослин обприскуванням. Означено взаємозв’язки між процесами планування проектів захисту рослин обприскуванням та базу даних і знань для їх реалізації.