Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Дослідження теплового стану трансформатора в залежності від режиму роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мешков, Тимофій Денисович; Данильченко, Дмитро Олексійович; Вольтер, МартінТочний аналіз та передбачення теплового стану трансформатора в залежності від режиму роботи, наприклад, в холодну зиму з дефіцитом електроенергії, дозволяє ефективно планувати регулярні технічні обслуговування. В ході роботи було створено математичні моделі для аналізу теплового стану трансформатора, зокрема це моделі для знаходження температури верхніх шарів масла та найвищої температури на обмотці трансформатора. Проведено верифікацію даних математичних моделей шляхом порівняння з вже ідентифікованою моделлю-аналогом. Визначено, що розбіжність між результатами становить не більше ніж 7 %. Встановлено, що на тепловий стан трансформатора температура навколишнього середовища впливає значно більше, ніж навантаження. Це пояснюється тим, що без випадків перенавантаження та аварійних ситуацій навантаження на трансформатор, залежно від пори року, змінюється не суттєво. Визначено, що найбільше зменшення строку та найвища температура на обмотці високої та низької напруги спостерігаються в серпні, що збігається з піком температури навколишнього середовища. Найнижча температура на обмотках, а також найнижче зменшення строку служби трансформатора спостерігаються в січні, що також корелює з найнижчими показниками температури навколишнього середовища. Визначено, що за таких умов експлуатації, враховуючи, що номінальний строк служби трансформатора становить 20 років, фактичний строк служби становитиме приблизно 90 років. Також встановлено, що взимку зменшення строку служби в 5 разів менше ніж влітку. Це дозволяє прогнозувати зниження потреби у технічному обслуговуванні в холодні місяці та більш інтенсивне технічне обслуговування влітку. Крім того, такі моделі дозволяють передбачати потенційні проблеми та аварійні ситуації, що може значно знизити ризики непередбачених відключень та підвищити надійність електропостачання. Регулярний моніторинг та аналіз теплового стану трансформатора дають можливість оперативно реагувати на зміни в умовах експлуатації та приймати своєчасні рішення щодо технічного обслуговування, що сприяє оптимізації витрат та підвищенню ефективності роботи електромереж.Документ Структурно-фазовий стан і пошкоджуваність зварних з’єднань паропроводів теплових електростанцій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Дмитрик, Віталій Володимирович; Касьяненко, Ігор Вікторович; Крахмальов, Олександр ВікторовичВивчили зв’язок структури зварних з’єднань паропроводів із теплостійких перлітних сталей, які довготривало експлуатувалися в умовах повзучості і малоциклової втоми з їх пошкоджуваністю. Дослідження структурного стану зварних з’єднань паропроводів теплових електростанцій, стосовно продовження терміну їх напрацювання, забезпечує отримання значного економічного ефекту. Усвідомлюючи, що руйнування металу зварних з’єднань реалізується переважно за крихким механізмом, встановили рівень їх пошкоджуваності, після досягнення якого слід виконувати заміну пошкоджених зварних з’єднань.Документ Организация режима работы и обслуживания оборудования на металлургическом предприятии(НТУ "ХПИ", 2014) Гриднева, Г. И.; Косарева, И. Н.; Кобзева, А. Г.Целью данной работы является оценка расходов, связанных с простоями оборудования из-за отказов роликов, и поиск путей снижения этих расходов. В прокатном производстве применяются рабочие и транспортные рольганги. Рольганги работают в весьма тяжелых условиях: их ролики подвергаются ударам и поэтому износ роликов является причиной наиболее частых остановок этих рольгангов. Использование имитационного моделирования позволяет сократить сроки и затраты на ремонт роликов.Документ Методи визначення ефективності підвищення якості і конкурентоздатності засобів праці і напрями їх удосконалення(НТУ "ХПІ", 2014) Яковлєв, Анатолій ІвановичРозглянуто аналіз існуючих наукових розробок з даного напряму. Підкреслено, що основну увагу слід приділити подальшому розвитку методів соціально-економічної оцінки підвищення довговічності та надійності засобів праці. Зосереджено увагу на необхідність подальшої розробки аналізуємих методів, в т.ч з урахуванням особливостей їх використання в конкретних умовах споживання.Документ Градирование изоляции высоковольтных импульсных коаксиальных конструкций(НТУ "ХПИ", 2013) Рудаков, Валерий Васильевич; Марценюк, Валентина Евгеньевна; Рудаков, Сергей ВалерьевичПриведены результаты расчета двухслойной изоляции коаксиальных цилиндрических электродов при постоянном радиусе внешнего электрода. Определена зависимость одинаковой максимальной напряженности поля в слоях от соотношения радиусов электродов. Рассчитаны значения максимальных напряженностей поля в бумажно-масляной изоляции разной плотности, соответствующие одинаковым ресурсам.Документ Прогнозирование усталостного ресурса пневматических шин с учетом старения свойств материалов в процессе эксплуатации(НТУ "ХПИ", 2014) Ларин, Алексей АлександровичРабота посвящена созданию подхода к прогнозированию усталостного ресурса и процесса накопления нелокализованной повреждаемости в пневматических шинах, который учитывает случайную вариацию частоты цикла нагружения шины и естественные деградационные процессы в ее материалах (старение).