Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Роль медіатора в управлінні командами арт-проєктів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Рибалко, Ірина ВікторівнаВ роботі розглянуто та проаналізовано підходи до формування проєктних команд. Визначені недоліки, імовірність і доцільність застосування кожного підходу до реалізації арт-проєктів. Розглянуто і проаналізовано підходи до командоутворення і параметри визначення злагодженої командної роботи, що безпосередньо вливають на її ефективність. Наведено аргументи доцільності залучення фахівця з психології як для організації в цілому, так і для проєктної команди під час реалізації конкретного проєкту. Наведено аргументи доцільності залучення медіатора до проєктів будь-якої сфери і, особливо, до арт-проєктів. З’ясовано ролі і задачі фахівців з психології та медіації в управлінні командами арт-проєктів з метою проаналізувати функціональні подібності та відмінності в їх роботі. На основі цього аналізу сформовано матрицю розподілу функцій, де визначено: які з найбільш поширених ситуацій в роботі над арт-проєктом лежать в межах компетенцій психолога, а які потребують втручання безпосередньо медіатора. Даний аналіз доводить необхідність залучення, разом із психологом, професійного фахівця з медіації до реалізації арт-проєктів для більш ефективного результату вирішення конфліктних ситуацій та спірних питань, включно з врегулюванням конфліктів інтересів, що виникають в процесі узгодження та укладання угод і заключення договорів. Дана матриця може використовуватися не лише для арт-проєктів, а й бути корисним інструментом для проєктного менеджера під час розподілу функцій при залученні медіатора до проєктів будь-якої сфери. Розглянуто два способи залучення медіатора до арт-проєкту: як штатного працівника організації та запрошення зовнішнього фахівця до роботи над конкретним проєктом. Проаналізовано переваги і недоліки кожного з них. Результат аналізу свідчить про неможливість однозначно визначити оптимальний спосіб для всіх арт-проєктів. Виходячи з пріоритетів замовника арт-проєкту та оцінки параметрів переваг і недоліків кожного способу, проєктний менеджер обирає спосіб залучення медіатора до кожного арт-проєкту окремо.Документ Математична модель управління поведінковими ризиками арт-проєктів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Рибалко, Ірина ВікторівнаПропонується розроблена математична модель управління поведінковими ризиками арт-проєктів, яка створена на основі побудованої раніше концептуальної моделі «Палітра». Виявлені ризики арт-проєктів, детальний опис яких представлений в попередніх наукових роботах автора, були розподілені між чотирьома джерелами, які і склали основу концептуальної моделі «Палітра». Враховуючи надзвичайну важливість впливу людського фактору на арт-проєкт, визначені ризики з чотирьох джерел були віднесені до групи поведінкових ризиків. Автором запропоновано визначення поведінкових ризиків в контексті реалізації саме арт-проєктів, як деструктивна поведінка члена команди арт-проєкту, що може стати на заваді отриманню продукту арт-проєкту чи успішності проєкту в цілому. Аналіз наукових робіт в області розробки та застосування математичних моделей в управлінні проєктами показав доцільність та практичну ефективність даного методу. Математична модель стала дієвим інструментом менеджера проєктів будь-якої сфери у розрахунках різних показників, важливих при розробці планів управління проєктом. Згідно концептуальної моделі «Палітра» та математичної моделі, автором розроблено спектральна палітра (шкала), за допомогою якої можна отримати характеристику, що визначає наскільки є ризиковим кожен з потенційних членів команди для виконання певного арт-проєкту в залежності від сектора, в який занесено результат розрахунку імовірності настання поведінкового ризику. Зроблено висновки про те, що застосування даної математичної моделі має практичну цінність для менеджера арт-проєктів при розробці плану протиризикових заходів та вибору стратегії поведінки з урахуванням отриманої оцінки кожного потенційного члена команди арт-проєкту. Визначення ступеня ризикованості кожного члена команди арт-проєкту дає менеджеру відповіді на багато запитань щодо мотивів окремих дій певного члена команди, пояснює його поведінку і при виконанні особистих задач і у взаємодії з іншими членами команди і стейкхолдерами арт-проєкту. Подальша наукова робота автора полягає в розробці методів управління поведінковими ризиками арт-проєктів, які будуть спрямовані на підвищення ефективності управління командою арт-проєктів задля його успішної реалізації.Документ Огляд та класифікація особливостей арт-проєктів як факторів ризику(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Данченко, Олена Борисівна; Рибалко, Ірина Вікторівна; Заруцький, Сергій Олександрович; Бєлова, Олена ІгорівнаПропонується огляд особливостей арт-проєктів як ймовірних загроз для планування та реалізації проєктів творчої сфери за наступними напрямками: психологічні аспекти творчої особистості та специфіка арт-проєктів, що характерна виключно для проєктів даної сфери. Визначено, що сукупність факторів внутрішнього та зовнішнього середовища є основою для формування переліку та ранжирування ризиків арт-проєктів. Детальний аналіз наукових робіт, присвячений дослідженням у сфері впровадження проєктного підходу в творчій сфері, вивченню психологічних рис, що суттєво відрізняють творчу особистість від психології інших людей та дослідженням у сфері управління ризиками, довів, що увага з боку наукової спільноти щодо дослідження ризиків та природи їх походження саме для арт-проєктів на сьогодні дуже незначна. Впровадження методології проєктного підходу до організації та реалізації творчих заходів в Україні наразі ще досить слабке, а протиризикові заходи починають розроблятися тільки після настання ризику. Тож, питання вивчення ризиків у реалізації арт-проєктів залишається актуальним та затребуваним. Аналіз психологічних рис творчих особистостей та специфіка арт-проєктів, як джерел походження ризиків, дав можливість для розробки видів ризиків для подальшої їх класифікації. Зроблено висновки, що складена класифікаційна схема має практичну цінність для менеджерів арт-проєктів. Вона дозволить в подальшому передбачати варіанти розвитку подій, заздалегідь визначати чинники впливу зовнішнього та внутрішнього оточення арт-проєкту та завчасно розробляти заходи, методи та прийоми щодо недопущення ризикової події або, у разі її настання, мінімізувати негативні наслідки для досягнення цілей арт-проєкту (час, бюджет, зміст, якість). Зараз до переліку видів ризиків арт-проєктів включено лише два джерела походження ризиків. Але натомість робота над складанням класифікаційної схема ризиків арт-проєктів буде продовжена, щоб включити в себе максимально можливі джерела походження ризиків і дати менеджеру проєкту дієвий інструмент для ідентифікації та аналізу ймовірних загроз (ризиків) або можливостей.Документ Проєктний підхід у творчій сфері(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Данченко, Олена Борисівна; Рибалко, Ірина Вікторівна; Меленчук, Віктор Миколайович; Березенський, Руслан ВолодимировичЗастосування проєктного підходу до реалізації будь-якої ідеї дає керівнику проєкту можливість більш чітко визначати цілі та критерії їх досягнення, структурувати всі процеси виконання робіт, виключати «розмитість» відповідальності, здійснювати більш повний контроль ходу виконання робіт, оптимізувати ресурси, виявляти ризики та завчасно розробити план щодо їх уникнення або подолання наслідків. Проєктна діяльність у творчий сфері існувала завжди, але тільки відносно нещодавно науковий світ звернув на неї увагу з боку детального вивчення особливих умов творчої діяльності та адаптування під неї методології проєктного підходу. Під час реалізації творчих проєктів керівнику доведеться працювати з командою митців та творчих особистостей, які керуються не логікою та фактами, а більш, емоційні, чутливі, зорові та інтуїтивні. Це накладає відбиток на формальну методологію проєктного підходу. Рівень емоцій у творчих проєктах набагато вищий, ніж у технічних. Співчуття, розуміння та підтримка завжди будуть балансувати з вимогливістю, наполегливістю та категоричністю у дотриманні чітких критеріїв до виконання задач, використання виділеного бюджету та графіку проєкту. Але проєкт має певні обмеження, яких треба дотримуватися незважаючи на сферу застосування проєктного підходу. Тому керівнику творчих проєктів потрібно знайти баланс між тим, щоб підштовхувати виконавців проєкту до оптимізації продуктивності та надавати всіх необхідних ресурсів для натхнення та отримання особистого задоволення від процесу та продукту, розвиваючи в них таким чином талант та креативність, готовність до ефективної роботи та максимального використання свого творчого потенціалу. Пропонується аналіз, який на прикладі конкретного творчого заходу, дає можливість переконатися, що творчі заходи мають всі характеристики проєкту. Зроблені висновки, що використання методології управління проєктами без адаптування її під специфіку творчої сфери, матиме негативні наслідки.