Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Публікація
    Інновації в системі державного управління
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Круглов, Віталій Вікторович; Терещенко, Діна Акрамівна
    У статті розглядаються сучасні підходи до впровадження інновацій у системі державного управління. В умовах швидких технологічних змін та глобалізації, інновації є ключовим фактором адаптації системи державного управління до складних викликів. Метою статті є аналіз та вивчення сучасних підходів у галузі інновацій державного управління. Дослідження тематики показує зростаючий інтерес науковців до питань інновацій у державному управлінні. Водночас залишаються проблеми, пов’язані з безпекою та особливостями впровадження інноваційних стратегій у вказаній сфері. Розглянуто різні форми інновацій, зокрема технологічні (впровадження цифрових технологій, штучного інтелекту, інформаційних систем тощо), соціальні (нові підходи у взаємодії зі споживачами публічних послуг та державою), інновації в управлінських процесах і наданні послуг, що передбачає підвищення якості та ефективності державного управління. Огляд практичного досвіду засвідчує, що провідну роль в інноваціях державного управління відіграє цифрова трансформація – розвиток електронного урядування, відкритих даних, інтегрованих платформ надання адміністративних послуг. Виокремлено ключові інновації електронного урядування: електронні податки, документообіг, платежі, портали надання адміністративних послуг. Проаналізовано переваги використання відкритих даних. Розглянуто інтегровані багатофункціональні центри обслуговування громадян та концепцію "держави як платформи" з єдиною екосистемою даних та сервісів. Окремо виділено підходи до класифікації інновацій за сферами: сервісні, технологічні, управлінські, системні, соціальні. Проаналізовано інноваційні моделі державного управління: класичну бюрократичну модель, новий публічний менеджмент, мережеве управління, неовеберіанську модель. Розглянуто перспективи застосування штучного інтелекту та забезпечення кібербезпеки як пріоритетні напрями в контексті цифрової трансформації. Впровадження інновацій у державному управлінні є комплексним стратегічним завданням, яке потребує системних зусиль щодо модернізації як організаційних структур, так і кваліфікації державних службовців.
  • Ескіз
    Документ
    Theoretical foundations of forming and evaluating the quality of higher education
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Tereshchenko, Dina; Padafet, Yuliya
    The article summarizes the theoretical foundations of the formation and assessment of the quality of higher education. It is established that the higher education system of Ukraine is aimed at performing a number of functions: professional-economic, social, cultural-humanistic, political-ideological. The main indicators of the quality of education are determined: knowledge, skills, skills; emotional, volitional, motivational spheres of the individual, the level of development of cognitive and other interests and needs, the degree of moral, aesthetic, physical, environmental development, as well as the assimilation of the content of the subject, the degree of abstraction in the presentation of the content of the material. It is proved that the determination of education as a market category is influenced by a number of determining factors of this sphere: the presence of non-state educational institutions; the provision of commercial services of higher education in a number of areas of training; commercialization of educational services; consideration of educational services from a new perspective: not only as a social good, but also as an economic category; strengthening the role of the state as a regulatory body due to the deterioration of the quality of this type of service; the need to achieve a balance of requirements and expectations for the quality of training of personnel of all interested market parties, etc. The content of the category "quality of Higher Education Services" is clarified as the correspondence of the set of characteristics of educational activities and scientific and technological development of higher education institutions to the strategic goals of the development of the state’s higher education system and the development strategy of higher education institutions. The analysis of the state of the higher education services market allowed us to identify modern vectors of development of domestic higher education, formulate a range of problems in this area, determine the likely risks of the higher education system for the development of a number of measures aimed at improving the quality of higher education services and leveling the negative consequences of the external environment on the educational services market. However, in recent years, there has been a tendency to shift priorities towards meeting the needs of stakeholders in the level of quality of higher education services.
  • Ескіз
    Документ
    Людський капітал як чинник стійкого розвитку регіонів в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Терещенко, Діна Акрамівна
    Досліджено взаємообумовленість людського капіталу і стійкого розвитку регіонів та посилення їх взаємної залежності в умовах трансформації економіки. Проаналізовано сучасний стан і тенденції змін параметрів людського розвитку за окремими аспектами, виявлено чинники, що стримують стійкий розвиток регіонів в Україні. Розглянуто проблематику асиметричності людського розвитку у розрізі регіонів України. Наведено теоретичну модель впливу людського капіталу на формування та реалізацію державної політики щодо забезпечення стійкого розвитку регіонів. На основі проведених досліджень зроблено висновок, що чинники, які впливають на розвиток людського капіталу у регіональному розрізі, демонструють низькі темпи регіонального розвитку у таких напрямах: відтворення населення; соціальне становище; комфортне життя; добробут; гідна праця; освіта.