Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Вдосконалення системи підготовки спеціалістів технічного спрямування у закладі вищої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Лебедєв, Анатолій ТихоновичВиконано порівняння основних форм навчання у закладах вищої освіти України; запропонована структура електронного підручника, що застосовується при інтерактивному і дистанційному он-лайн навчанні; обґрунтована концепція дуальної форми здобуття освіти і наведені приклади її реалізації. Обґрунтована система моніторингу процесу підготовки спеціалістів у закладі вищої освіти. У наш час можливо виділити п'ять основних форм навчання: пасивна, активна і інтерактивна моделі, а також дистанційне он-лайн навчання та дуальна форма здобуття освіти. До теперішнього часу у методичному плані добре відпрацьовані пасивна, активна і інтерактивна моделі навчання. Дистанційне он-лайн навчання позитивно зарекомендувало себе по забезпеченню безпеки здобувачів освіти і викладачів при пандемії і військовому стані. В Україні зараз реалізується проект Міністерства освіти і науки України із впровадження дуальної форми освіти у двадцяти семи закладах вищої освіти. Базовими принципами дуальної форми здобуття освіти є: збільшення обсягу навчання, яке здійснюється безпосередньо на робочому місці; участь співробітників роботодавців у розробленні та узгодженні освітньої програми ЗВО; навчанні на основі відповідних договорів між ЗВО, роботодавцем та здобувачем освіти. Практична спрямованість дуальної підготовки відіграє особливу роль у формуванні дослідницької компетентності здобувача і підготовки молодших спеціалістів кваліфікації фахівець (робоча професія).Документ Economic cooperation in higher education between China and Europe(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Kazakova, Nadiia; Neustroieva, Gelena; Hromov, VadymThe article deals with the scientifically substantiated analyses of the problem of economic cooperation in the field of higher education between China and Europe based on its essential importance for the world problem of developing new innovative sides of higher education. Taking into account the scientific and innovative development of China it is necessary to conduct analyses of the problems of educational-research cooperation between universities of China and EU. This article examines the following analytical questions and identifies factors affecting the development of the education system in modern economic conditions. Factor analysis makes it possible to form the concept of development of economic cooperation in the established macro- and microeconomic conditions; predict educational potential using quantitative assessments and taking into account structural changes and the number of students; to combine supply and demand for highly qualified specialists in popular specialties for the innovative economy. To do this, using a factor approach, it is necessary to monitor the state of scientific and educational cooperation between Chinese and European universities according to key indicators. The general provisions on analysis for solving this problem are given and it is estimated that the analytical approach is the most acceptable, since it allows you to build a diagram for comparing percentage of the quantity of Chinese students in European universities and the quantity of European students at Chinese universities. It is advisable to consider the process of developing and financing the exchange programs for students as the most important factor for educational cooperation. This research paper reveals the fact that China owes its economic growth mainly to the intensive development of its innovations and investments into the education cooperating with foreign countries, using own human resources and raw materials. The article analyzes economists’ views on the process of solving the educational problems of cooperation in the field of education. It should be noted that various educational and scientific programs and initiatives have been established within the framework of cooperation between China and Europe in the field of higher education. One of the key benefits of collaboration is that each party can access the best practices and technologies used by the other party. In order to create an innovative economy, it is necessary to create a human resourse reserve for high-tech and knowledge-intensive industries of the future. Therefore, the task of universities is to provide education at the level of world standards. The research has been developed to estimate that China is a leading country in the educational sector of the economy, which include improving public funding through the creation of a system of subsidies and educational loans, attracting social partnership resources, and using distance learning. The EU and China have agreed to promote the study and teaching of Chinese and European languages, which will allow expanding contacts between people, reaffirming their commitment to multilingualism. The process of cooperation between China and European countries in the sphere of high education, which is currently unfolding, aims to facilitate the development of industrial 4.0 and technology hub in China.Документ Визначення поняття наукова школа та її різновиди в працях учених(НТУ "ХПІ", 2007) Казаков, В. В.; Кузнєцов, Павло ВолодимировичВивчено аспекти визначення поняття наукова школа, критерії її різновиду. Досліджено джерела про визначення поняття наукова школа, вивчено критерії формування та визначення наукової школи державних класичних університетів, проаналізовано ознаки терміну "науково-педагогічна" та "науково-технічна" школи.Документ Сучасний погляд на витрати бюджету України на науку та освіту(НТУ "ХПІ", 2015) Гуріненко, Наталія Віталіївна; Герасіменко, Анастасія МиколаївнаПроаналізовано видатки бюджету України на освіту і науку за останні роки, проведено аналіз стану бюджетного фінансування освітньої-наукової галузі України та її ефективності, рейтинг української освіти за складовими Глобального індексу конкурентоспроможності. Висвітлено основні фінансові положення нового закону "про вищу освіту".Документ Діалогічна раціональність в сучасній освіті як альтернатива інструментальній раціональності(НТУ "ХПІ", 2009) Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття присвячена однієї з актуальних проблем сучасної парадигми освіти – проблемі діалогу. Стара парадигма будувалася навколо моделі "монологічного розуму", що привело до домінування в освіті монологічної моделі співпраці з учнями. Сучасна парадигма спирається на комунікативну раціональність, основною формою якої є діалог. Прикладом активного використання цієї форми є присутність в освіті евристичного діалогу. Активне вживання цієї форми в освітніх практиках сприяє ствердженню в освіті діалогічної раціональності.Документ Досвід реформування дистанційного навчання Швеції у вищих навчальних закладах України(НТУ "ХПІ", 2015) Агейчева, А. О.Стаття присвячена дослідженню концептуальних ідей дистанційної освіти в Європейському просторі вищої освіти та визначенню подальших перспектив розвитку вітчизняної практики впровадження інформаційно-комунікаційні технологій у дистанційній освіті сучасної молоді. Проаналізовано особливості розвитку дистанційної освіти Швеції. Наведено типові приклади дистанційного навчання. Показано важливість ролі електронного навчання для підвищення ефективності безперервної освіти. Обґрунтовано перспективність впровадження інформаційно-комунікативних технологій навчання.Документ Тенденції розвитку єдиної системи навчання охороні праці(НТУ "ХПІ", 2011) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Бордзиловський, О. В.У статті розглянуто особливості професійної орієнтації старшокласників у сучасних економічних умовах і труднощі, з якими вони зустрічаються при працевлаштуванні. Автори представили досвід реорганізації сфери вищої освіти розвинутих країн. Зроблені висновки та внесені пропозиції щодо збалансування потреб виробництва у професійних кадрах і номенклатури професій, за якими випускаються фахівці з вищою освітою.Документ Становлення та розвиток світської освіти у Катеринославській губернії кін. XVIII – 30-ті рр. ХІХ ст.(НТУ "ХПІ", 2012) Саманцова, О. В.У роботі автором досліджуються особливості процесу становлення світської освіти в Катеринославській губернії (кін. XVІІІ – 30-ті рр. ХІХ ст.). Акцентовано увагу на діях уряду щодо формування системи навчальних закладів губернії та загальних тенденціях розвитку освіти у Новоросійському краї.Документ Освітні послуги вищого навчального закладу і їх ресурсне забезпечення(НТУ "ХПІ", 2012) Дмитренко, О. М.Проведена класифікація і структуризація видів освітніх послуг вищих навчальних закладів, визначені їх соціально-економічні категорії, ресурсне забезпечення та суспільне значення.Документ Процес "українізації" вищої школи в Україні середини 20-х рр. ХХ ст.(НТУ "ХПІ", 2012) Добровольський, Д. О.У статті розкрито процес «українізації» вищих навчальних закладів УСРР середини 20-х рр. ХХ ст. Розглянуто темпи запровадження української мови у вищу школу. Окреслено проблеми, що унеможливлювали своєчасне виконання програми «українізації» вищої школи, та причини, що їх зумовлювали.