Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна відповідальність: практичні аспекти та роль в антикризовому управлінні діяльністю підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Єршова, Наталя Юріївна; Букатенко, Наталія Олексіївна
    В статті досліджена корпоративна соціальна відповідальність як антикризова стратегія діяльності підприємства. Визначено, що соціальна відповідальність є складовою корпоративного управління. Систематизовані переваги корпоративної соціальної відповідальності залежно від розміру підприємства при прийнятті антикризових управлінських рішень, які визначені шляхом опитування. Зазначено, що кожна компанія вкладатиме в поняття "вплив на суспільство" свій зміст, залежно від напряму бізнесу та інших особливостей. Розглянуті складові корпоративної соціальної відповідальності на прикладі ДП "ХМ3 "ФЕД". Надана характеристика типів корпоративної соціальної відповідальності залежно вид виду діяльності суб'єктів господарювання. Детально охарактеризовані окремі складові соціальної відповідальності ДП "ХМ3 "ФЕД". Сформовані рівні корпоративної соціальної відповідальності на прикладі промислового підприємства, що може бути покладено в основу розробки маршрутної карти. На основі результатів опитування, встановлені причини виникнення кризових ситуацій на підприємстві. Зазначено, що для подолання кризових явищ важливим є те, наскільки історично прогресивною була організація у своїй участі в корпоративній соціальній відповідальності. Розроблені концептуальні основи антикризового управління діяльністю підприємства на основі соціальної відповідальності. Доведено роль та значення управлінської звітності для донесення інформації стейкголдерам про основні аспекти та результати діяльності суб'єкта господарювання, пов'язані концепцію соціально відповідального бізнесу. Визначені основні функції управлінської звітності в процесі формування корпоративної соціальної відповідальності.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка заходів щодо удосконалення формування контрольно-аналітичної інформації про основні засоби для управління діяльністю підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Єршова, Наталя Юріївна; Рибакова, Дар'я Сергіївна
    В статті запропоновані напрями удосконалення організації та методики формування контрольно-аналітичної інформації для управління основними засобами на підприємстві. Обґрунтована важливість інформаційного забезпечення управління в умовах нових економічних викликів. Правильно організований контроль має вагоме значення для менеджменту підприємства. Наголошено на необхідності постійної взаємодії бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю для формування контрольно-аналітичної інформації про основні засоби. Фіксуючи підсумки роботи за певний період, дані обліку та звітності створюють інформаційну базу даних як для контролю, так і для прийняття наступних планових та інших рішень. На основі методу логічного узагальнення, запропоновані основні етапи контрольно-аналітичної роботи на підприємстві, що надає можливість упорядкувати та формалізувати необхідні процедури та визначити відповідальних осіб. Розроблений тест внутрішнього контролю обліку основних засобів покращує практичну реалізацію запропонованих заходів. У даному дослідженні наголошено на важливості проведення інвентаризації. З цією метою упорядковані джерела інформації для забезпечення внутрішнього контролю основних засобів відповідно до етапів аналітично-контрольної роботи. Також акцентована увага на основних прийомах інвентаризації. Розроблений робочий документ «Контроль віднесення основних засобів до складу активів». Використання даного внутрішнього документу сприяє більш чіткій регламентації контрольно-аналітичних процедур щодо основних засобів та може бути використаний при складанні внутрішніх регламентів на підприємстві. Організація формування контрольно-аналітичної інформації для управління основними засобами на підприємстві надає можливість досягти ефективності та результативності фінансово-господарської діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток бухгалтерського обліку в умовах переходу до цифрової економіки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Єршова, Наталя Юріївна
    В статті запропоновані напрями розвитку бухгалтерського обліку в умовах переходу до цифрової економіки. Обгрунтовані можливості, які надає інформаційна економіка для розвитку бухгалтерського обліку як частини соціально-економічного простору. Згруповані основні фактори, які впливають на розвиток бухгалтерського обліку. Представлено зміни в потребах потенційних користувачів звітної інформації, щодо результатів або наслідків управління діяльністю підприємства, які характеризуються отриманням інформації щодо майбутнього підприємства. На цій основі досліджено основи створення архітектоніки структурованої інформаційно-аналітичної системи підприємства. Доведено роль та значення інструментів інжинірингу для удосконалення методології бухгалтерського обліку в іновацінйі економіці. Інструментами бухгалтерського інжинірингу визначені інноваційні методи у вигляді моделей, призначених для забезпечення фінансового, управлінського, податкового обліку, які характеризуються високим ступенем аналітичності; використанням математичного апарату (графіків, матриць, алгоритмів тощо); застосуванням структурованого робочого плану рахунків; використанням інформаційних технологій; можливістю обліку і аналізу численних факторів. Проаналізовані програмні продукти для представлення інформації системою бухгалтерського обліку з урахуванням нових ринкових умов, розроблена матриця відповідності інформаційної системи ієрархічному рівню управління на підприємстві. Визначено, що одним з напрямів розвитку бухгалтерського обліку в цифровій економіці є інформаційна безпека. Основними джерелами загроз інформації є внутрішні загрози, пов'язані з порушенням правил захисту інформаційних активів, які виходять від персоналу господарюючого суб'єкта. Розглянуто основні вимоги до професійних компетенцій бухгалтерів в нових економічних умовах.
  • Ескіз
    Документ
    "Управління знаннями" - як невід'ємна складова покращення якості підготовки персоналу організації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бучнєв, Максим Михайлович; Анучкіна, Тетяна Володимирівна
    В статті розглянуто теоретичні аспекти професійної підготовки державних службовців, визначено сутність та основні складові управління знаннями в організації, досліджено систему професійного навчання державних службовців в Україні. Визначено фактори впливу на розвиток професіоналізму державних службовців, обґрунтовано необхідність покращення якості підготовки персоналу організації в умовах прискорення процесів трансформації суспільства та змін у професійній діяльності людини, впровадження нових моделей якісного управління організацією, також проаналізовано вплив якості людського капіталу на якість продукції. Надані практичні рекомендації та підходи щодо розробки та впровадження управління знаннями, для створення розвитку та утримання конкурентних переваг організації чи установи. На основі аналізу існуючих підходів до управління знаннями – інформаційного і гуманітарного – зроблено висновок про те що призначенням управління знаннями є: забезпечення організації, новими знаннями, організація їх засвоєння співробітниками, упровадження в практичну діяльність, і тим самим підвищення конкурентоспроможності як співробітників так і організації в цілому. На нашу думку даний напрям є перспективними для подальшого пошуку концептуальних підходів розвитку управління знаннями в організації. Визначення теоретичних засад управління знаннями допоможе здійснити існуючій зв’язок між теоретичним обґрунтуванням і практичним впровадженням, що дозволить в подальшому зробити висновки щодо якісних змін в кадровому забезпеченні організації і спроможності впровадження даного процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Просторова 5D-модель психології управління проєктами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Данченко, Олена Борисівна; Поскрипко, Юрій Анатолійович; Бедрій, Дмитро Іванович; Семко, Інга Борисівна
    Проектна діяльність передбачає можливість використання учасниками проєктів методів та інструментів з інших галузей знань. Для реалізації м'яких навичок і поведінкових компетенцій проєктні менеджери використовують методи і інструменти психології управління. Однак їх практичне застосування не завжди приносить очікуваний результат, що обумовлено не стільки недостатньою ефективністю таких методів, скільки відсутністю певних компетенцій в учасників проєктів, нерозумінням як саме, яким чином ці методи треба використовувати в практичній діяльності. Запропоновано м'які навички і поведінкові компетенції, а також можливості їх практичного застосування у проєктному менеджменті досліджувати за допомогою науково-практичного напрямку проєктного менеджменту «психологія управління проєктами». Конкретизовано термінологічну систему психології управління проєктами, надано і обґрунтовано дефініції «психології управління проєктами» та пов’язаних категорій, зокрема понять «компетенція» та «компетентність» у психології управління проєктами, визначено їхню сутність, зміст, співвідношення та критерії розмежування. Проаналізовано 15 сучасних стандартів управління проєктами та підходів до найбільш важливих управлінських компетенцій, що дало змогу провести ідентифікацію та первинний скринінг поведінкових комепетенцій з психології управління проєктами. Запропоновано метод формування «пулу» поведінкових компетенцій з психології управління проєктами, які пропонується відносити до п'яти кластерів: 1) індивідуальні особистісні поведінкові компетенції, які реалізуються у особистісних індивідуальних психологічних процесах та явищах в управлінні проєктами; 2) командні міжособистісні групові поведінкові компетенції, які реалізуються у міжособистісних групових психологічних процесах та явищах в управлінні проєктними командами; 3) організаційні міжособистісні колективні поведінкові компетенції, які реалізуються у колективних організаційних психологічних процесах управління взаємодією із проєктним оточенням та зацікавленими сторонами; 4) професійно-важливі особистісні якості, установки і риси характеру учасників проєктів; 5) поведінкові компетенції із забезпечення психологічної безпеки в управлінні проєктами. Імплементація визначених поведінкових компетенцій у проєктний менеджмент створює об’єктивні передумови для розробки рамкової моделі - фреймворку компетентності з психології управління проєктами, який об’єднає різні аспекти досліджень та застосування поведінкових компетенцій у проєктному менеджменті та сприятиме подальшому підвищенню ефективності проектної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    The space of competencies and emotional intelligence in innovation projects
    (НТУ "ХПІ", 2019) Bushuyev, Sergey Dmitrievich; Bushuiev, Dennis Antonovich; Rusan, Nadiia; Kozyr, Boris Yuriyevich
    Today such concept, as the project is firmly established in the life of almost any organization. Project activities, as well as any activity within the organization needs to manage, and in this case managers staff in project management. Functional (linear) and project management differ in the amount of tasks. If the functional Manager is mainly personnel management, it project manager performs more extensive features, which include: financial management, personnel management, operations (production) management, procurement and supply, technical-technological aspects of management, etc. Therefore, project Manager needs to have a sufficient level of competence and developed emotional intellect. The challenges facing leaders require the ability to carry out an active search for the necessary decision making information; to recognize the emotional state of the interlocutor, to interpret adequately the content of the received information taking into account their nature, degree of completeness and accuracy, the presence of "hidden meaning", manipulating, etc. The project Manager must be able to interact with their partners, subordinates to achieve the goals, to obtain the desired effect (change of behaviour, thoughts, relationships, etc.). The cross-reference relationships of the behavioral competencies of project managers on the models of the International Project Management Association (ICB 4.0) and the Japanese knowledge system P2M in the context of the development of emotional intelligence are investigated. The results of a comparative analysis of the behavioral competencies of the two knowledge systems identified key criteria for taxonomies that shape and develop the emotional intelligence of project managers.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування теорії свідчень у адаптивних курсах корпоративних систем дистанційного навчання
    (НТУ "ХПІ", 2016) Іларіонов, Олег Євгенович; Іларіонова, Ніна Миколаївна; Сорока, Петро Миколайович
    Розглянуто перспективи застосування окремих математичних інструментів для адаптації курсів у корпоративних системах дистанційного навчання. Ідентифіковано особливості корпоративних систем дистанційного навчання – характеристики осіб, що навчаються, характеристики навчальних курсів та показники ефективності. Показано, що адаптація дистанційних курсів у таких системах повинна відбуватися передусім на основі аналізу компетенцій. Компетенції визначаються в результаті тестування та аналізу результатів тесту за допомогою теорії свідчень Демпстера-Шафера. Подальша адаптація курсів відбувається за допомогою моделі генерації контенту на основі компетенцій.
  • Ескіз
    Документ
    Компетенції фахівців як важливий чинник економічної безпеки корпоративного бізнесу
    (НТУ "ХПІ", 2010) Алькема, В. Г.
    Розглянута проблема дефіциту якісно підготовлених фахівців як загроза економічній безпеці держави і окремих суб’єктів господарювання. Визначено основні економічні загрози пов’язані з незбалансованістю сформованого та потрібного профілів компетенцій. Запропоновано організаційний механізм забезпечення функціонування партнерських зв’язків з бізнесом та формування навчально-адаптаційного середовища нового типу.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація параметрів навчальних занять за допомогою інформаційної технології підтримки прийняття рішень
    (НТУ "ХПІ", 2013) Загородня, Т. М.
    Запропоновано інформаційну технологію та програмну реалізацію системи підтримки прийняття рішень, яка дозволяє оптимізувати параметри навчальних занять при створенні відповідної структури навчального процесу та оптимально розподіляти час між різними навчальними завданнями та різними видами навчальних занять з метою забезпечення максимально високого рівня компетенцій майбутнього інженера.
  • Ескіз
    Документ
    Система стимулювання працівників відділу маркетингу промислових підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2012) Прохорова, Т. П.; Притиченко, Т. І.
    Запропоновано пов'язати систему стимулювання працівників відділу маркетингу (збуту) промислових підприємств з посадовими компетенціями, якими вони повинні володіти. На основі кваліфікаційних іспитів оцінюється відповідність кожного працівника установленим вимогам. За досягнені позитивні результати працівникам нараховується премія, яка диференціюється в залежності від особистих результатів їх атестації.