Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
41 результатів
Результати пошуку
Публікація Шляхи підвищення прибутковості діяльності підприємства в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Литвин, Кирило СергійовичУ статті проаналізовано сутність таких важливих категорій як прибуток та рентабельність. Були виявлені фактори як зовнішні так і внутрішні, які мають великий вплив на ці категорії. Були роглянуті умови сучасного ринку та ситуацією, викликаною пандемією COVID-19. Головною метою дослідження є виявлення, яким чином пандемія COVID-19 та карантинні обмеження вплинули на показники виручки, обсяг наданих послуг, тощо; які заходи було вжито для збільшення прибутку у бізнесі; які ризики можливо очікувати внаслідок повторного введення локдауну в Україні. Аналіз рентабельності реалізованої продукції дозволити зрозуміти, на які товари потрібно звертати особливу увагу при їх продажу або взагалі вивести з реалізації, щоб скоротити витрати на їх виробництво враховуючи потреби сучасного ринку. Аналіз рентабельності продажів в рамках комплексної оцінки ефективності результатів підприємства дає можливість розглянути прибуток в декількох її видах. Зроблено висновок, що підвищення рентабельності підприємств в сучасних умовах набуває першорядну роль, і керівництву організацій необхідно використовувати всі можливі шляхи підвищення даного показника, з метою збільшення прибутку, що в підсумку позначиться на покращенні ефективності діяльності самого господарського суб'єкта в цілому.Документ Сучасні трансформаційні процеси економічних систем і їх вплив на ефективність суспільного виробництва(НТУ "ХПІ", 2018) Опбиєв, Тачмірат; Смоловик, Раїса ФедорівнаУ статті аналізуються глобалізаційні процеси економічних систем, їх вплив на якісні й кількісні показники ефективності виробництва; обґрунтовується необхідність результатів наукових досліджень як в області фундаментальних, так і прикладних наук, практичного промислового виробництва. Розглядається необхідність розробки, планування комплексних організаційно-технічних заходів, необхідних для забезпечення умов, що впливають на ефективність прийнятих рішень в умовах суспільного виробництва. Наведені різні підходи до аналізу й оцінці ефективності суспільного виробництва, а також до аналізу ефективності виробничої діяльності промислового підприємства. Визначаються переваги й недоліки кожного з методів, спрямованих на оцінку як загальних, так і часток показників ефективності суспільного виробництва. Відзначається важливість інтелектуальних трудових ресурсів в підвищенні ефективності суспільного виробництва і значимість даної тенденції в нарощуванні економічного потенціалу будь-якої країни; відзначаються інтелектуальні здібності трудових ресурсів виробничої системи як унікальне джерело підвищення ефективності суспільного виробництва за рахунок комбінацій науково-технічного, соціального, інтелектуального потенціалу. Розглядається роль і значення науки, техніки, вітчизняного і зарубіжного досвіду у вирішенні завдань підвищення ефективності виробництва. Особливо наголошується рішення зазначених завдань в умовах кризової ситуації. Пропонується ефективність роботи підприємства оцінювати з використанням цілого комплексу показників, які враховують галузеві особливості виробничої діяльності. проте наголошується, що для оцінки діяльності підприємства важливою значення має показник рентабельності, розрахований відношенням прибутку до виробничих засобів підприємства. Оскільки загальна маса прибутку ще не може свідчити про результативність господарської діяльності тому необхідно враховувати які для її отримання були використані основні засоби підприємства. У зв'язку з цим необхідно враховувати даний показник в залежності від практичних завдань.Публікація Обґрунтовання витрат та прибутку як структурних елементів ціни(НТУ "ХПІ", 2018) Осипенко, Станіслав Миколайович; Романчик, Тетяна ВолодимирівнаФормування оптимальної цінової політики підприємства спирається на знання ціни пропозиції як мінімального її рівня з боку продавця, та ціни споживача, за яку він готовий придбати певний товар. Різниця між ними визначає маркетинговий ціновий інтервал, в межах якого і відбувається узгодження інтересів продавця та споживача при купівлі товару. Співвідношення меж цінами пропозиції, попиту та реалізації у процесі купівлі-продажу продукції формує простір для маневру рівнем ціни. Тому задача обґрунтованого визначення підприємством ціни пропозиції полягає в обґрунтованому визначенні витрат та прибутку як основних складових ціни. Конкурентна боротьба постійно вимагає зниження витрат підприємства шляхом раціоналізації всіх складових процесу виробництва та реалізації. Тому в ринкових умовах вільної конкуренції об'єктивно оптимальним є рівень витрат на виробництво продукції, що відповідає раціональній його організації, технології та управлінню. Це економічно обґрунтовані витрати. Витрати, що пов'язані з відхиленням організаційно-технічного рівня виробництва від оптимального, складають поточні та довгострокові резерви підприємства по зниженню собівартості продукції. Обов'язковим структурним елементом в ціні пропозиції повинна бути прибуткова частина. Прибуток та рентабельність при оптимізації процесу ціноутворення потребують порівняння з показниками ефективності, що відповідають базовим значенням, обґрунтованим, виходячи з ціни попиту. Різниця між ціною попиту та ціною пропозиції складає маркетинговий простір для цінового маневру. Виявлені резерви залежно від можливості їх розробки та необхідності додаткових капіталовкладень слід поділяти на поточні та перспективні. Поточні резерви характеризують можливість підприємства реалізувати їх протягом року без додаткових суттєвих капіталовкладень Визначення та економічне обґрунтування перспективних резервів є необхідною умовою розробки не тільки цінової політики, а й стратегії розвитку підприємства в цілому. Запропонований порядок формування ціни пропозиції дозволяє визначити економічно обґрунтовану її мінімальну межу, на цій основі розширити маркетинговий простір для маневру ціною та підвищити рівень стратегії та тактики ціноутворення підприємства.Публікація Дослідження шляхів підвищення ефективної діяльності підприемства(НТУ "ХПІ", 2018) Васильцова, Світлана Олександрівна; Бакуменко, Марія Юріівна; Стрелець, Олексій ВячеславовичВ умовах ринкової економіки метою будь-якого виробництва є одержання максимально можливого прибутку. Підвищення ефективності виробництва на підприємствах України – це одна з найважливіших задач як держави (створення сприятливих умов для ефективної діяльності підприємств), так і економістів самих підприємств (аналіз виробничої діяльності, розробка й впровадження заходів щодо підвищення ефективності виробництва). Загальним критерієм економічної ефективності виробництва є зростання рентабельності діяльності. В наш час економічна ефективність виробництва оцінюється на основі критерію, що виражається в максимізації національного доходу на одиницю праці. На рівні підприємства критерій ефективності його діяльності є максимізація прибутку. Ефективність виробництва находить конкретний кількісний вираз в взаємопов'язаній системі показників, які характеризують ефективність використання основних елементів виробничого процесу.Документ Маркетингові дослідження як засіб планування виробництва і збуту продукції підприємства(НТУ "ХПІ", 2017) Гавва, Володимир Миколайович; Губська, Ганна ВасилівнаПроведено аналіз принципів і послідовності маркетингових досліджень для планування виробництва і збуту продукції підприємства, визначено основні проблеми отримання інформації про загальні умови виробництва та тенденції розвитку, запропоновано засади економічного оцінювання результатів застосування маркетингових заходів та принцип оптимізації маркетингового комплексу і його інструментарію. Для вирішення проблеми оптимізації використано принцип розрахунку граничної рентабельності як нормативного показника.Документ Заходи зі зниження собівартості продукції(НТУ "ХПІ", 2009) Чулкова, Я. О.; Кобєлєв, Валерій МиколайовичРозглядаються питання впровадження заходів, які дозволяють підприємству знизити собівартість продукції.Документ Методичні засади використання динамічних моделей для аналізу ефективності використання основних засобів(НТУ "ХПІ", 2017) Рубан, Ліна Олегівна; Лепейко, Наталія СергіївнаУ статті узагальнено сучасні підходи до формування системи показників аналізу ефективності використання основних засобів підприємств. Обґрунтовано доцільність використання динамічного підходу до формування системи показників аналізу ефективності використання основних засобів підприємств. Доведено доцільність використання кратно-мультиплікативних факторних моделей для побудови систем нормативних показників. Запропоновано та обґрунтовано використання еталонно впорядкованого динамічного ряду економічних показників для побудови моделі, що описує нормативну динаміку використання основних засобів.Документ Підвищення прибутку підприємства комплексним методом(НТУ "ХПІ", 2009) Мамонтова, А. О.Дана робота дозволить прояснити всі деталі, щодо підвищення прибутку до найбільш максимального рівня за рахунок не тільки звичайних методів. Тобто пропонується вдосконалити систему і застосувати комплексний метод підвищення прибутку на підприємстві. Це дуже складне і важливе питання тому, що прибуток підприємства в ринковій економіці займає одну з головних ролей.Документ Механізм оцінки економічної ефективності діяльності машинобудівних підприємств(НТУ "ХПИ", 2008) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаВ сучасних умовах оцінка економічної ефективності діяльності машинобудівних підприємств є унікальною. Дана стаття присвячення питанням розробки механізму оцінки економічної ефективності діяльності машинобудівних підприємств.Публікація Дослідження динаміки фінансових результатів підприємств машинобудівної галузі(НТУ"ХПІ", 2016) Котлярова, Ангеліна Вікторівна; Бабіч, Інна Євгенівна; Кочетова, Тетяна ІванівнаПроведено оцінку та аналіз фінансових результатів діяльності машинобудівних підприємств за 2011–2015 рр. Визначена динаміка таких показників, як: рентабельність, обсягу реалізованої продукції, фінансових результатів до оподаткування та чистого прибутку. У результаті дослідження було виявлено основні причини погіршення цих показників, виділено тенденції та перспективи розвитку машинобудування в Україні та запропоновано ряд заходів.