Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Публікація
    Example of use of virtual promotion map
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Orekhov, Sergey Valerievich; Kopp, Andrii Mykhailovych; Orlovskyi, Dmytro Leonidovych
    The paper presents an example of using new technology to solve the problem of promoting goods and services according to the 7P concept. The technology was called virtual promotion. The reason for its occurrence is a decrease in the effectiveness of the currently classical search engine optimization methodology on the Internet. The task of the latter is to bring the given corporate WEB resource to the first place in the search server’s answers to the requests of potential buyers. Virtual promotion is based on two ideas. The first is based on marketing theory when to sell a product or service, you need to build a marketing channel. The second is that a search server is an intelligent machine. Then, to get the first position, we need to teach the virtual space, which consists of Internet nodes, to activate in such a way that the number of links to the WEB page with the desired product is maximum. To implement these ideas, two objects are synthesized as part of the virtual promotion: a semantic kernel and a promotion map. A semantic kernel is a description of a product or service or a training sequence of keywords. A map is a set of nodes on the Internet, where the semantic core should be placed to attract the maximum number of buyers of the product. The map is also a variant of marketing channels on the Internet. The paper considers an example of a situation where a semantic core and a minimal map have already been created using the classical approach (search optimization). In this case, the classic approach gave an increase in the number of visits to the WEB site, but there was not a single buyer of the product for six months. That is, the classical approach improved the key performance indicator, but it did not affect the sales performance in any way. The paper demonstrates how virtual promotion forms such a modification of the map that gives a given result in a given period. At the same time, it is not enough to synthesize a new map. It is necessary to apply a special mechanism for its implementation. For this purpose, the paper shows a real task of inter-functional coordination, which makes it possible to implement a promotion map. Real data for 2021, which was used to promote the product on the Ukrainian market, is given. The introduction of the new version of the map resulted in the first two orders within the first two weeks.
  • Ескіз
    Документ
    Развитие концепций управления предприятием с применением контроллинга
    (НТУ "ХПИ", 2018) Мищенко, Владимир Акимович; Другова, Елена Сергеевна; Именинник, Анна Николаевна
    Описана цель появления контроллинга: целеориентированная координация в рамках систем управления, планирования и контроля, а также их элементов. Анализируются обусловленные неоднозначной трактовкой в зарубежной и отечественной литературе концепции контроллинга с ориентацией на учет, информацию и координацию. Освещаются концепции, связанные с координационной задачей контроллинга, а именно, концепции с ориентацией на планирование и контроль и с ориентацией на управленческую систему в целом. Обобщены представленные в литературных источниках концепции контроллинга: управленческий учет, управленческая информационная система, планирование и контроль, координация, управление управлением, координация процесса принятия решений. Освещаются новые современные концепции стратегической навигации, оптимизации интересов заинтересованных лиц, нового контроллинга. Отмечается, что переход к контроллингу, ориентированному на стоимостно-ориентированное управление предприятием, возможно только при учете производственных показателей, позволяющих осуществлять контроль лействительных объемов ресурсов и выпуска продукции.
  • Ескіз
    Документ
    Рівні узгодження конфігурацій систем-продуктів і їх проектів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Савчук, Петро Петрович; Демидюк, Микола Анатолійович; Сіваковська, Олена Миколаївна
    Розкрита структура процесу системного управління конфігураціями систем-продуктів та їх проектів. Встановлено, що цей процес забезпечує реалізацію двох проектно-технологічних процесів – формування конфігурації систем-продуктів та формування конфігурації проектно-технологічних структур. Обґрунтована потреба виконання процесу узгодження конфігурацій систем-продуктів і їх проектів. Запропоновано метод узгодження зазначених конфігурацій на основі аналізу результатів чотирьох процесів. Обґрунтовано, що процес узгодження конфігурацій систем-продуктів і проектів має досліджуватися на чотирьох рівнях.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція концепцій контролінгу в управлінні підприємством
    (НТУ "ХПІ", 2011) Іменинник, М. А.
    Розглядається еволюція концепцій контролінгу з орієнтацією на облік, інформацію і координацію.
  • Ескіз
    Документ
    Післякризове прогнозування динаміки фінансового сектору економіки
    (НТУ "ХПІ", 2012) Рогозянська, А. М.
    Розглянуто шляхи та способи зменшення невизначеності розвитку світових фінансових ринків.