Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Сучасні підходи до управління портфелями проєктів в галузі дорожнього будівництва(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Куліков, Олег Михайлович; Заяц, Ольга Василівна; Оксамитна, Любов ПавлівнаПроєктний підхід успішно впроваджується у всіх сферах діяльності людини, зокрема в транспортній галузі, та проявив себе як дієвий та ефективний інструмент для управління транспортними компаніями. Зважаючи на велику кількість напрямів діяльності у транспортній сфері, доцільним є об’єднання окремих проєктів, що реалізуються, у програми та портфелі. У цьому дослідженні проведено аналіз наукових праць у транспортній галузі, який показав, що сучасний стан справ у цій сфері вимагає розроблення інструментів стратегічного управління та їх впровадження. Також були розглянуті доробки науковців з питань стратегічного управління та управління портфелями проєктів компаній у різних сферах діяльності, який показав, що наявні праці можуть стати підґрунтям для розроблення моделей та методів управління портфелями проєктів у галузі дорожнього будівництва, але не зовсім враховують особливості цієї сфери. Авторами пропонується застосування портфельного підходу в діяльність компанії в галузі дорожнього будівництва. У цій роботі проведено дослідження напрямів розвитку дорожнього господарства та визначені джерела наповнення державного дорожнього фонду, з якого передбачено фінансування означених напрямів розвитку, а також проведено аналіз стандарту управління портфелями проєктів. З метою підвищення якості управління портфелем проєктів в галузі дорожнього будівництва доцільно покращити виконання процесів стратегічного управління, управління портфелем та запровадити ті процеси, які ще не виконуються. Це може бути також зроблено шляхом розроблення та впровадження інформаційної технології управління портфелем проєктів в галузі дорожнього будівництва, яка дозволить забезпечити реалізацію стратегічного управління та управління портфелями проєктів.Документ Модель оценки системы бенчмаркинга в произвольной предметной области(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Игуменцева, Наталия Владимировна; Овсюченко, Юрий Викторович; Пересада, Елена Васильевна; Прибыльнова, Инна БорисовнаПоказана сущность конкуренции как объективной закономерности развития товарного производства, основанного на частной собственности на средства производства, и товарного обмена. Показывается экономическая основа рыночной экономики (частная собственность), которая порождает соответствующую цель производства. Такой целью являются максимизация прибыли и минимизация затрат субъектов рынка. Поэтому борьба за наиболее выгодные условия производства и сбыта товаров в таких условиях неизбежна, она выступает на поверхности общества с развитой рыночной экономикой как конкуренция. Конкуренция рассматривается не в качестве экзогенного фактора, воздействующего на рыночную экономическую систему извне, а как объективное явление, присущее рыночной системе хозяйствования как таковой, что обусловлено экономической обособленностью отдельных товаропроизводителей. Будучи важным двигателем рыночной экономики, конкуренция не устанавливает ее законы, а выступает лишь в роли «исполнителя» данных, внутренне присущих товарному производству законов и, прежде всего, закона максимизации прибыли, который определяет цель и движущий мотив хозяйствующих субъектов в экономике. В условиях рыночной экономики конкуренция играет противоречивую роль. С одной стороны, она заставляет производителей постоянно стремиться к снижению затрат ради увеличения прибыли. В результате этого повышается производительность труда, снижаются издержки производства, и компания получает возможность уменьшить розничные цены на свою продукцию. Следовательно, повышая эффективность производства, конкуренция выступает потенциальным фактором понижения цен. С другой стороны, в условиях несовершенной конкуренции продавцы имеют больше свободы в назначении цен, так как продают свою продукцию в условиях монополистической конкуренции или олигополии. В этом главная слабость рыночной системы хозяйства.Документ Визначення та сутність стратегії підприємства(НТУ "ХПІ", 2018) Угрімова, Ірина Володимирівна; Колмикова, Яна МиколаївнаВ статті розглядається сутність поняття "стратегія", наведені відомі визначення стратегії багатьох закордонних та вітчизняних авторів; дано визначення стратегії організації, визначена необхідність наявності стратегії для діяльності підприємства; формування та розвиток стратегії підприємства, вплив розробленої стратегії на діяльність підприємства; розкрито стратегію по суті, по структурі, стратегію розвитку; розглянуто важливість формування стратегії та основні вимоги, що пред’являються до будь-якої стратегії. Стратегія дає відповіді на багато питань, що постають під час діяльності підприємства та дозволяє зосередитися на головних проблемах і визначити необхідні шляхи розвитку в майбутньому. Описані різні види стратегій, їх класифікують за багатьма напрямками, але є основні, з точки зору яких виділяють: генеральну, ділову, функціональну, операційну, конкурентну, спеціальні стратегії, короткострокову (стратегічні завдання); за ступенем складності: прості і складні; різні види за різними ознаками. Всі вони можуть формуватися на підприємствах. Пропонується для розгляду своє бачення визначення поняття "стратегія", яке максимально демонструє сучасну сутність діяльності підприємства, яке в межах стратегічного управління планує свій розвиток. Визначено, що стратегія необхідна будь-якій компанії, що претендує на успіх. Зроблено висновок, що кожна організація повинна динамічно розвиватися та визначати цілі на майбутнє, тобто формувати стратегію свого розвитку.Документ Формування стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності на підприємстві(НТУ "ХПІ", 2018) Пічугіна, Тетяна Сергіївна; Бутенко, Герман ВалерійовичУ статті запропоноване авторське бачення на визначення суті розвитку підприємства. Запропоновано класифікацію підходів до стратегічного розвитку зовнішньоекономічної діяльності за такими критеріями: фактор часу; спрямування; зміст, загальна спрямованість на певний сегмент ринку. Розглянуто послідовність формування стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства, у результаті чого виокремлено мотиви (формування місії, цілей, завдань підприємства), аналітику (діагностика зовнішніх і внутрі шніх чинників) результати (розробка стратегічних альтернатив) цього процесу, що стало підґрунтям визначення його етапів.Документ Роль інвестиційної стратегії у розвитку підприємства(НТУ "ХПІ", 2018) Скотнікова, Любов Петрівна; Угрімова, Ірина ВолодимирівнаВ статті розглядається сутність, принципи розробки стратегії ефективності інвестиційної діяльності підприємства, особливості впровадження інвестиційних проектів. Пропонується методичний підхід до формування інвестиційної політики для подальшого обґрунтування важливості реалізації інвестиційної стратегії розвитку підприємства.Документ Методи і форми державного регулювання інноваційних процесів(НТУ "ХПІ", 2017) Крамськой, Дмитро ЮрійовичУзагальнено теоретичні положення та практичний досвід державного регулювання інноваційних процесів. Проведений аналіз державної інноваційної політики, яка реалізується в системі поглядів, вимог, принципів, та визначається основними напрямками і формами заходів в галузі інновацій. Виявлено, що через обмеженість ресурсів, контролюються й регулюються ті інноваційні процеси, які відповідають інтересам націй, включені в пріоритетні об'єкти такої політики. Аналіз інноваційних процесів показав яким чином регулювання інноваційного розвитку підпорядковано загальній стратегії розвитку держави, завданням збереження та перебільшення економічного потенціалу національного господарства, забезпеченню економічної безпеки держави.Документ Технологічні інновації та підприємництво в глобальній економіці(НТУ"ХПІ", 2016) Лук'яниця, Аліна Юріївна; Верютіна, Вікторія ЮріївнаВ статті наведено аспекти інноваційної діяльності підприємства, розширено загальну класифікацію технологічних інновацій; запропоновано підходи з адаптації методики оцінки інноваційного потенціалу, позиціонування підприємства та рекомендації щодо типу інновацій, які можуть корелювати з майбутньою моделлю розвитку. Стаття досліджує питання розвитку інноваційної моделі ведення підприємницької діяльності на основі оцінки інноваційного потенціалу підприємства. Значна увага приділяється вибору відповідного типу інновацій. Обґрунтовується, що саме забезпечення довготривалого економічного зростання потребує інноваційної моделі розвитку.Документ Використання системи збалансованих показників для інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств(НТУ "ХПІ", 2016) Савченко, Ольга ІгорівнаУ статті розглянуті питання розробки та реалізації стратегії сталого розвитку при інвестиційно-інноваційній діяльності підприємств, визначено цілі, правила стійкості стратегічних альтернатив і критичних чинників стратегічного вибору. Наведено опис збалансованої системи показників (BSC) виділені стратегічні індекси в системі показників. Продемонстровано етапи формування та впровадження стратег ії в інноваційно-інвестиційний розвиток підприємства.Документ Сутність та види стратегії розвитку(НТУ "ХПІ", 2015) Соколенко, Володимир Анатолійович; Бондаренко, Олена МиколаївнаРозглядаються підходи до визначення поняття «стратегія» підприємства. Визначено, що стратегія є інструментом (способом) досягнення цілей підприємства, відображає призначення підприємства та цільові установки, а також містить в собі комплекс пов’язаних рішень на перспективу. Узагальнюються підходи до визначення стратегії розвитку. Встановлено зв'язок понять «стратегія» та «розвиток». Розвиток є результатом реалізації стратегії, а стратегія, в свою чергу, виступає як інструмент забезпечення розвитку підприємства. Зазначено характерні ознаки стратегії розвитку, які відрізняють її від стратегії підприємства. Проаналізовано класифікацію стратегій підприємства, що відносяться до стратегій розвитку.Документ Удосконалення управління розвитком підприємств машинобудівної галузі(НТУ "ХПІ", 2014) Фоменко, А. В.; Кучмай, Ю. І.В статті розглянуто сутність управління розвитком підприємства та уточнено його економічний зміст. Описані основні проблеми управління машинобудівними підприємствами та розглянуто сучасний стан машинобудівної галузі країни. Зроблені висновки про необхідність удосконалення системи управління розвитком підприємств машинобудівної галузі.