Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення обладнання для проведення робіт з ущільнення ґрунту для об’єктів малого будівництва
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Васильєв, Олексій Сергійович; Яковенко, Андрій Михайлович; Пустовіт, Юрій Юрійович
    Ущільнення ґрунтів різного складу широко застосовується при всіх видах будівництва. Для проведення цих робіт вітчизняною промисловістю випускаються різні види машини і обладнання. Номенклатура цих засобів безперервно розширюється. Росте також і їх потужність та вдосконалюються робочі органи. При цих умовах дуже важливим є питання підвищення продуктивності та якості роботи, що можливе лише при правильному виборі загальних конструктивних схем машин та їх параметрів. Одним з важливих параметрів процесу ущільнення є фактор часу або можливість змінювати вплив дії вібрації на оброблюване середовище. При збільшенні часу впливу робочого обладнання на матеріал, що ущільняється, або інтенсивності дії поліпшуються умови утворення структури шару, що укочується, і досягається його найбільша міцність. При виконанні робіт на приватних ділянках не великої площі компактна дорожня техніка, така як міні-каток знайшла широке застосування в процесі ущільнення ґрунтів, що передбачає роботу в обмеженому просторі. У цій роботі пропонується конструкція саме такої техніки, яка обладнана механізмом плавної зміни сили, що збуджує вібрацію. Для виконання операцій з ущільнення ґрунту під малогабаритні об’єкти нами запропоновано використовувати удосконалений ручний вібраційний каток з ступеневою зміною статичного моменту та автономним живленням від акумулятора, який з’єднаний з приводом через інвертор. Зміна статичного моменту відбувається за рахунок зміни кута нахилу від центру дебаланса до осі обертання валу. За необхідністю улаштувань основ під укладання різних дорожніх та декоративних покриттів при індивідуальному будівництві застосовується вібраційний каток, який не тільки має компактну конструкцію, але і не передбачає обов’язкові широко амплітудні маневрування для якісного ущільнення матеріалу. Зміна статичного моменту оператором під час руху дає змогу швидко підлаштовуватися на різні види ґрунту, а робота від акумулятора дозволяє деякий час не бути прив’язаним до мережі живлення, що дає додаткову перевагу, особливо важливу при роботі на віддалених об’єктах будівництва.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование смещения центра тяжести шлифовального круга обусловленное погрешностями его формы
    (НТУ "ХПИ", 2015) Сизый, Юрий Анатольевич; Сталинский, Дмитрий Витальевич; Романченко, Павел Владимирович
    Одной из важнейших характеристик абразивных кругов для ручного обдирочного шлифования является неуравновешенность, поскольку определяет вибрационную характеристику работы ручных шлифовальных машин и, как следствие, условия работы операторов по вибрационной безопасности. В условиях современного абразивного производства, когда неоднородность структуры инструмента сведена к минимуму, основной причиной неуравновешенности являются погрешности геометрической формы абразивного круга. В статье получены формулы для расчета величины смещения центра тяжести круга, обусловленного погрешностями его формы, такими как эксцентричность оси вращения относительно наружной поверхности круга и непаральльностью его торцов. На основе полученных формул произведен анализ требований к точности изготовления кругов для ручных шлифовальных машин. Установлена несогласованность требований ГОСТ 23182-78 между нормируемой им геометрической точностью абразивного круга и допустимым дисбалансом.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние дисбаланса задних ведущих колес на устойчивость автомобиля
    (НТУ "ХПИ", 2015) Подригало, М. А.; Клец, Д. М.; Сальников, Р. Ю.
    Определен максимально допустимый дисбаланс задних ведущих колес в зависимости от максимально допустимого угла рыскания автомобиля. Получены аналитические выражения позволяющие определять максимально допустимый по условию ограничения угла рыскания автомобиля дисбаланс задних ведущих колес. На примере автомобиля КрАЗ-6322 определено, максимально допустимый дисбаланс на колесах автомобиля. Предлагаемый метод нормирования дисбаланса задних колес автомобилей учитывает не только массу и радиус колеса, но также и геометрические размеры автомобиля и упругие характеристики шин.
  • Ескіз
    Документ
    Устойчивость основных движений системы ротор–корпус на податливых опорах–автобалансир: получение характеристического уравнения
    (НТУ "ХПИ", 2012) Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.
    Ставится задача об исследовании устойчивости основных движений роторной системы по обобщенным координатам ротора и суммарному дисбалансу ротора и автобалансира. Получены безразмерные дифференциальные уравнения возмущенного движения в подвижной системе координат. Составлено характеристическое уравнение.
  • Ескіз
    Документ
    Стенд центробежной соковыжималки с автобалансиром для определения оптимальных значений параметров автобалансира
    (НТУ "ХПИ", 2013) Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.
    На основе центробежной соковыжималки отечественного производства создан стенд, предназначенный для проведения много- и полнофакторных экспериментов с целью поиска оптимальных значений параметров автобалансира. Излагается методика по наладке и тестированию стенда. Оценивается эффективность работы автобалансира