Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Порівняльний аналіз впливу швидкісного режиму руху дорогою на витрату палива для легкових та вантажних автомобілів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кривошапов, Сергій Іванович; Назаров, Олександр Іванович; Сергієнко, Микола Єгорович; Сергієнко, Антон Миколайович; Мамонтов, Анатолій Геннадійович; Борисенко, Артур СергійовичРозглянуто рух автомобіля на ділянки дороги, де він розганяється, рухається з максимально дозволеною швидкістю та зупиняється, а середня технічна швидкість буде залежить від відстані такої ділянки дороги. Складено модель та проведено імітаційне моделювання для легкових та вантажних автомобілів з обмеженням максимальної швидкості. Отримано результати найбільш ймовірної зміни середньої технічної швидкості автомобіля від довжини ділянки дороги, де автомобіль послідовно прискорюється, рухається з постійною швидкістю і сповільнюється до зупинки. Наведені графіки зміни швидкості легкових та вантажних автомобілів від довжини ділянки дороги у межах та за межею міста. На прикладі двох автомобілів бензинового легкового та дизельного вантажного були отримані результати зміни витрати палива від відстані між зупинками на ділянки дороги. Сформульовано висновки та зазначено шляхи подальших досліджень, спрямованих на вдосконалення методики нормування витрати палива в нашій країні.Документ Система динамічного прогнозування технічного стану обладнання об’єднаної електроенергетичної системи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Данильченко, Дмитро Олексійович; Потривай, Андрій ЕдуардовичВ роботі проаналізовано метод нейро-нечіткого моделювання для прогнозування технічного стану системи. Модель системи динамічного прогнозування технічного стану обладнання об’єднаної електроенергетичної системи складається з імітаційних моделей сонячної електростанції, вітрогенератора та синхронного генератора, що виконує роль теплової станції. Для виконання моделювання використовувалася спеціальна система інструментів Fuzzy extension logic toolbox, призначена для оцінки якості роботи синхронного генератора. Отримані оцінки технічного стану обладнання обробляються за допомогою адаптивної системи нейро-нечіткого виведення (ANFIS), в результаті чого формується прогноз технічного стану обладнання на заданому часовому інтервалі. Встановлено, що нечіткі моделі знайшли широке практичне застосування під час побудови нечітких регуляторів, систем розпізнавання та обробки даних тощо. Моделювання реальних систем нечіткими моделями ґрунтується на тому, що нечіткі моделі типу Сугено і Мамдані є універсальними апроксиматорами функцій. Побудована модель системи динамічного прогнозування технічного стану обладнання може бути використана при проектуванні об’єктів відновлюваної енергетики, а також при розробці та тестуванні алгоритмів систем управління та моніторингу. Система оцінки та прогнозування стану обладнання з використанням апарату нечіткої логіки може бути використана для підтримки прийняття рішень оператором електричної станції при визначенні необхідності ремонту та перестановки обладнання. Ключовою перевагою представленої системи є її здатність враховувати динамічні зміни стану сонячної електростанції залежно від трансльованих умов експлуатації, що дозволяє ще більше наблизити отримані дані до реальних. Також, особливістю реалізації системи динамічного прогнозуванн технічного стану обладнання є використання моделі сонячної електростанції, що має в своєму складі моделі для наближення імітації до реальних умов експлуатації з урахуванням пилу, нагрів поверхні тощо.Документ Влияние параметров неровности дороги на расход топлива(НТУ "ХПИ", 2017) Кривошапов, Сергей ИвановичПроведен анализ учета состояния дороги в нормативно-правовой базе Украины. Рассмотрено взаимодействие колеса и подвески автомобиля с поверхностью реальной дороги. Получены аналитические зависимости потери энергии, мощности и расхода топлива от геометрических характеристик профиля дорожного полотна. Получены графические зависимости изменения нормы расхода топлива для разных параметров неровности дороги и скорости автомобиля. Даны рекомендации по совершенствованию методики нормирования расхода топлива на автомобильном транспорте, которые учитывают степень неровности дороги.Документ Методика і методологія проведення досліджень підвищення довговічності прокатних валків з хромонікелевого чавуну(НТУ "ХПІ", 2017) Автухов, Анатолій Кузьмич; Полянський, Олександр СергійовичПоказано, що збільшення продуктивності прокатних станів при одночасному підвищенні вимог до характеристик прокату висуває все більш високі вимоги до якості валків, підвищення терміну їх служби. Обгрунтовано способи забезпечення споживчих властивостей валків, які повинні базуватися на аналізі вивчення інформації про сферу їх застосування, способів виготовлення і причин виникнення відмов. Вказано обладнання для аналізу фазового складу в хромонікелевих чавунах. Наведено алгоритм для детального аналізу експлуатаційної надійності валків, який враховує такі середні параметри як: число установок, напрацювання за установку, середньоквадратичне відхилення напрацювання за установку, витрати робочого шару за установку, знімання робочого шару, ресурс, початковий діаметр, ефективність використання робочого шару, а також коефіцієнт списання валків за зносом і дефектами.Документ Математическое моделирование бортового распределения тормозной силы при торможении легковых автомобилей в эксплуатационных условиях с учетом аэродинамического сопротивления движению(НТУ "ХПИ", 2016) Назаров, Владимир Иванович; Назаров, Александр Иванович; Назаров, Иван Александрович; Абрамов, Дмитрий Владимирович; Тимченко, Алексей ИгоревичПредложена математическая модель экстренного торможения легкового автомобиля в эксплуатационных условиях с учетом аэродинамического сопротивления, на основании которой получены аналитические зависимости распределения тормозных сил между колесами различных бортов. На примере легковых автомобилей Lanos, Lada Priora, Chevrolet Aveo, Forza рассмотрена работа созданного алгоритма, приведены результаты работы компьютерной программы и анализ полученных данных расчетного эксперимента. Проанализированы перспективы дальнейших исследований.Документ Особенности нормирования расхода топлива в сложных дорожных условиях эксплуатации машин(НТУ "ХПИ", 2015) Кривошапов, С. И.В статье проведен анализ сложных условий работы машин и способы их учета в нормативно правовой базе Украины. Отмечены недостатки действующей методики нормирования расхода топлива. Получены общие формулы расчета расхода топлива на трех режимах движения. На примере автомобиля КрАЗ–6510 получены графические зависимости изменения расхода топлива в зависимости от скорости движения и условий эксплуатации. Для этого автомобиля при движении со скоростями около 10 км/ч расход топлива в л/100 км может увеличиваться в 2–6 раза. Предложены пути совершенствования нормирования расхода топлива на автомобильном транспорте с учетом сложных режимы работы машин с пониженными скоростями.Документ Влияние условий эксплуатации на устойчивость положения шарнирно–сочлененных средств транспорта(НТУ "ХПИ", 2015) Дубинин, Е. А.Выполнена количественная оценка комплексного влияния условий эксплуатации шарнирно–сочлененных средств транспорта на их устойчивость против опрокидывания при движении. Использование угловой скорости в качестве критерия позволяет отслеживать процессы, происходящие при движении средства транспорта по неровностям, и своевременно информировать водителя об опасности возникновения аварийной ситуации. Полученные результаты позволяют повысить безопасность эксплуатации шарнирно–сочлененных средств транспорта.Документ Розрахунок пробігу гібридного автомобіля на електричної тязі в залежності від умов експлуатації(НТУ "ХПІ", 2015) Борисенко, А. О.В роботі проведено розрахунок пробігу гібридного автомобіля на електричній тязі в залежності від умов експлуатації. Проведено обґрунтування необхідності підвищення паливної економічності та екологічної чистоти гібридних автомобілів за рахунок використання електричної енергії, що накопичується у блоку акумуляторних батарей. В результаті виконання розрахунку проведений вибір та обґрунтування кількості акумуляторних батарей у накопичувачі електричної енергії. Зроблені висновки.Документ Концепція раціональної організації процесів тонкого подрібнення в барабанних млинах(НТУ "ХПІ", 2014) Науменко, Ю. В.Розглянуто механізм взаємодії робочих органів барабанних млинів із частинками подрібнюваного матеріалу. Виявлено резерви підвищення ефективності роботи млинів за рахунок організації раціональних режимів руху завантаження при реалізації принципу енергетичної селективності подрібнення. Створено нові робочі процеси багатостадійного подрібнення в барабанних млинах.Документ Математичне моделювання перерозподілу реакцій на осях під час екстреного гальмування на дорозі з нахилом(НТУ "ХПІ", 2014) Назаров, В. І.; Назаров, О. І.; Назаров, І. О.Запропоновано математичну модель зміни осьових вертикальних реакцій під час екстрених гальмувань легкових автомобілів, не обладнаних електронними системами контролю процесу гальмування, на рівній дорозі з подовжнім нахилом та врахуванням аеродинамічних збурювальних факторів. Для конкретних легкових автомобілів розглянуто роботу створеного алгоритму, наведено результати роботи програми та аналіз результатів проведеного обчислювального експерименту. Також розглянуто перспективи подальших досліджень для забезпечення безпеки дорожнього руху.