Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Логістична синергія та система безпеки для стабільного розвитку в умовах глобальних небезпек
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Волоснікова, Наталія Миколаївна
    Стаття присвячена дослідженню взаємозв'язку між логістичною синергією та системою безпеки як важливими факторами для забезпечення сталого розвитку у контексті глобальних загроз. Розглядається концепція логістичної синергії як ефективного взаємодії та координації різних логістичних елементів з метою досягнення сумарного позитивного впливу. Основна увага статті спрямована на аналіз ролі систем безпеки у забезпеченні сталості розвитку в умовах глобальних небезпек. Досліджується як ефективна система безпеки може впливати на логістичні процеси, забезпечуючи їхню надійність та стійкість до зовнішніх впливів. Також розглядаються практичні аспекти впровадження логістичної синергії та систем безпеки в практику управління в умовах глобальних ризиків. Зроблено акцент на важливості розвитку інтегрованих стратегій, спрямованих на збалансоване поєднання логістичної ефективності та безпеки для досягнення сталого розвитку. Представлено аналіз важливих взаємозв'язків між логістичною синергією та аспектами безпеки, оскільки їх інтеграція може стати ключовим фактором у забезпеченні не лише ефективності, але й стійкості в умовах глобальних викликів. Наведені різні моделі та стратегії, спрямовані на взаємодію між логістичними процесами та системами безпеки, зокрема, в контексті вирішення невизначеності та ризиків, які випливають із глобальних небезпек. Висновки статті можуть бути корисними для логістичних фахівців, дослідників у галузі безпеки та сталого розвитку, а також для практикуючих управлінців, які прагнуть оптимізувати свої стратегії в умовах складних глобальних умов.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна безпека підприємства: методологічна сутність та складові формування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Зіненко, Костянтин Анатолійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Мета статті полягає в дослідженні теоретико-методичних аспектів визначення дефініцій «безпека», «економічна безпека» та «економічна безпека будівельного підприємства». Доведено, що безпека суспільства характеризується як взаємозв'язок трьох складових: політичної стабільності, економічного процвітання та обороноздатності держави, що залежать, у свою чергу, як від певних внутрішніх, так і зовнішніх параметрів. Узагальнюючи розуміння суті безпеки автори стверджують, що безпека є категорією, яка характеризує стан захищеності для суб’єкта та можливість протистояти загрозам. Виділено та охарактеризовано сім етапів в розвитку дефініції «безпека», починаючи з античних часів і до нашого часу. Проводячи компаративний аналіз визначень науковців щодо суті економічної безпеки підприємства виділено два основні підходи до її розуміння відповідно яких можна систематизувати визначення: перший – вузький, відповідно якого економічна безпека розглядається з позиції захищеності та здатності підприємства усунути загрози; другий – значно ширший, до якого відносяться визначення що базуються на встановлені мети функціонування підприємства. Авторами доведено, що формування системи оцінювання економічної безпеки будівельного підприємства потребує вивчення галузевої специфіки. Специфіка будівельної галузі полягає у впливі на інші галузі національної економіки країни. Вона є пріоритетною основою економічного зростання, формує структуру економіки шляхом реалізації частини інвестицій в основний капітал інших галузей виробництва. Обґрунтовано, що формування системи оцінювання економічної безпеки будівельного підприємства потребує вивчення галузевої специфіки. Специфіка будівельної галузі полягає у впливі на інші галузі національної економіки країни. Вона є пріоритетною основою економічного зростання, формує структуру економіки шляхом реалізації частини інвестицій в основний капітал інших галузей виробництва. В авторському розумінні методологічна сутність економічної безпеки будівельного підприємства визначається як стан захищеності підприємства, що забезпечує стійке функціонування та досягання цілей підприємства в поточній діяльності та його розвиток у перспективі з урахуванням інтересів та взаємодії зацікавлених сторін. Узагальнення існуючих підходів до визначення складових економічної безпеки, зокрема, врахування особливостей виробничо-комерційної діяльності підприємств будівельної галузі, з метою забезпечення їх економічної безпеки виділено шість її складових: фінансова, техніко-технологічна, кадрова, ринкова, правова, екологічна. Запропонований перелік складових не лише дозволяє врахувати галузеві особливості їх діяльності, а і дає змогу окреслити фактори внутрішнього та зовнішнього середовищ які впливають на кожну з них і можуть здійснювати як стабілізуючий, так дестабілізуючий вплив на діяльність будівельних підприємств у процесі їх господарської діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Комплексний підхід до концепції ефективності управління інфраструктурою підприємства на мікро- та макрорівнях економіки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Волоснікова, Наталія Миколаївна; Губанова, Ніно Нодарівна; Климова, Світлана Олегівна
    У статті розглянуто один з ключових понять теорії організації, а саме ефективність управління, під якою розуміється економічна категорія, що відображає внесок управлінської діяльності в кінцевий результат роботи організації. Висвітлюються теоретичні аспекти формування виробничої та логістичної інфраструктури. Представлено функціонально-структурний підхід до формування безпеки інфраструктури. Розглянуто поняття «інфраструктура», як економічної категорії, визначено підхід, адекватний для її аналізу. Досліджено методологічні основи означення поняття інфраструктура як одного з найважливіших складників виробничої системи. Зазначається необхідність розгляду її складових елементів з погляду єдиної системи, котра виконуючи умову функціональної необхідності, забезпечує взаємозв'язок виробничих процесів на мікро- та макрорівнях економіки. Висвітлюється необхідність обґрунтованої побудови інтегрованої системи, яка виконувала б функції управління, контролю і регулювання процесами руху матеріальних ресурсів, кадрів, енергоресурсів, інформації та інших потоків для ефективної роботи промислового виробництва. Доводиться існування нагальної потреби у подальшому теоретичному осмисленні стратегічних аспектів безпеки логістичної інфраструктури на мікро - та макрорівнях економіки.
  • Ескіз
    Документ
    Mobile access control system based on RFID tags and facial information
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Khabarlak, Kostiantyn Serhiyovych; Koriashkina, Larysa Sergiyivna
    RFID tagssee a widespread use in modern security systems, including home intercoms, access control cards, contactless credit cards, biometric passports. Here we focus on a single application, namely access control systems. Currently they have either high cost or low security guarantees. Hence, the developments focusing on improving access control security while lowering the cost is a rapidly developing field. The purpose of this work is to create an alternative access control scheme, where card scanners are replaced with passive RFID tags, and all of the communication is done via user’s smartphone Wi-Fi. Based on the analysis of existing approaches to the development of access control systems, it was concluded that use of mobile systems is the most promising due to their expandability and presence of a large number of sensors, such as NFC, camera etc. In the proposed model RFID tags are mounted near a turnstile or a smart door. Tag reading and programming is done via NFC chip directly on an Android or iOS mobile device, which allows for a significant price cut for such a system implementation. A detailed description of a tag writing procedure with the data required to perform it is provided. To enhance security, together with smartphone-based authorization we require the user to provide his photograph while entering a secure gate. The photograph is then displayed on a monitoring dashboard side-by-side with his registration picture, so that the two can then be matched against each other. The developed client-server application offers administrative system used to configure gate access policies and monitor entrances with filters by access time, user and gate. Besides that, we propose a mobile application that allows gate registration and serves as a door unlock key. The access control model that we suggest reduces installation costs required, as it is fully wireless and uses cheap autonomous RFID-tags as its main component. We expect the presented application to be easy in adaptation to customer needs and to existing security systems.
  • Ескіз
    Документ
    Огляд науково-теоретичних аспектів безпеки об'єктів критичної інфраструктури транспорту
    (НТУ "ХПІ", 2019) Хрутьба, Вікторія Олександрівна; Зюзюн, Вадим Ігорович; Неведров, Дмитро Сергійович
    Проведено аналіз основних науково-теоретичних аспектів, досвіду та концепцій захисту критичної інфраструктури в Україні та світі. Визначено, що на сьогодні важливим та пріоритетним вектором безпекової політики держави є підвищення безпеки та стійкості національної критичної інфраструктури, до якої відносять енергетичні магістральні мережі, нафто- та газопроводи, морські порти, канали швидкісного та урядового зв'язку, системи життєзабезпечення (водо- та теплопостачання) мегаполісів, утилізації відходів, служби екстреної допомоги населенню та служби реагування на надзвичайні ситуації, високотехнологічні підприємства та підприємства військово-промислового комплексу, а також органи центральної влади. Особливе місце серед головних об'єктів критичної інфраструктури України, належить критичним об'єктам транспорту. Ефективне управління важливими складовими критичної інфраструктури, такими як енергетика, промисловість та сфера життєзабезпечення населення вимагає ефективного механізму функціонування сфери безпеки даних об'єктів. Проведена детальна класифікація об'єктів транспортної інфраструктури за вразливістю, яка дозволяє виділити ті з них, які потребують найбільшого захисту. Досліджено місце об'єктів транспорту в загальній системі критичної інфраструктури держави.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості оцінки ризику в автоматизованих системах керування технологічними процесами
    (НТУ "ХПІ", 2018) Грудзинський, Юліан Євгенович; Шулепа, Андрій Миколайович
    У даній статті наведено особливості оцінювання ризиків, що виникають при впливі кібератак на автоматизовані системи керування технологічними процесами (АСК ТП). Описані відмінності при оцінці ризиків типових ІТ-систем та АСК ТП. Наведено потенційні наслідки інцидентів у АСК ТП. Проведено аналіз наслідків порушення технологічного процесу в АСК ТП у зв’язку з кібер-інцидентом. Обґрунтовано важливість врахування нецифрових (аналогових) складових АСК ТП при оцінці впливу кібер-інциденту. Проаналізовано важливість врахування розповсюдження впливу на пов’язані системи та процеси.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі питання запобігання інцидентам при зовнішніх кібератаках на автоматизовану систему керування котлоагрегатом системи опалення
    (НТУ "ХПІ", 2018) Грудзинський, Юліан Євгенович; Харченко, Денис Юрійович
    У даній статті розглянуто деякі питання запобігання критичних інцидентів, що можуть виникнути при впливі кібератак на автоматизовану систему керування котлоагрегатом системи опалення. Описано найважливіші параметри автоматизованої системи керування (АСК) котла. Наведено можливі види ушкоджень котлоагрегату АСК. Проведено аналіз наслідків певних ушкоджень у зв’язку з кібер-інцидентом. Було також наведено перелік профілактичних заходів для попередження ушкоджень котлоагрегату внаслідок кібер-інциденту.
  • Ескіз
    Документ
    Механізм управління фінансовою стійкістю підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2017) Геращенко, Ірина Олексіївна
    Механізм управління фінансовою стійкістю підприємства – невід’ємна частина управління сучасною організацією. Визначено поняття фінансової стійкості підприємства. Розглянуто особливості формування механізму фінансової стійкості підприємства. Розроблено етапи формування механізму управління фінансовою стійкістю в різних умовах господарювання. Зазначено основні умови формування та функціонування механізму управління фінансовою стійкістю підприємства. Запропоновано механізм управління фінансовою стійкістю підприємства в умовах ризику.
  • Ескіз
    Документ
    Модель підтримки прийняття рішення в проектах захисту складних об’єктів потенційної небезпеки
    (НТУ "ХПІ", 2016) Сукач, Р. Ю.; Рак, Ю. П.
    У статі виконано процес моделювання складних організаційно-технічних систем та розглянуто можливості використання основ нечіткої логіки, підтримки прийнятих рішень в проектах захисту об‘єктів потенційної небезпеки. Розглянуто, з точки зору переваг і недоліків, використання логічних операцій, а також особливостей і властивостей самого об‘єкта потенційної небезпеки, щодо мінімізації числа вузлових зв‘язків при побудові моделі для оптимальності управління проектом і підвищення стану безпеки життєдіяльності.
  • Ескіз
    Документ
    К расчету вероятности перекрытия линейной изоляции по кривой вероятности опасных параметров для случая удара молнии в опору
    (НТУ "ХПИ", 2014) Нижевский, Илья Викторович; Нижевский, Виктор Ильич; Березка, Сергей Константинович; Хазаров, О. Н.
    Применяемая на практике кривая вероятности опасных параметров не позволяет выполнить точный численный расчет из-за неопределенных пределов интегрирования. Приведены результаты анализа и расчета вероятности перекрытия изоляции на опоре линии электропередачи напряжением 500 кВ. Показана необходимость при расчете вероятности использовать видоизмененную кривую вероятности опасных параметров. Это позволяет рассчитать вероятность перекрытия линейной изоляции.