Сегеда, Н. А.2015-06-232015-06-232015Сегеда Н. А. Особистісне зростання як акмекритерій людиномірності освітнього середовища майбутнього педагога / Н. А. Сегеда // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ «ХПІ», 2015. – Вип. 43 (47) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. : «Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників», 14-15 травня 2015 р. – С. 82-89.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15474У статті актуалізована проблема взаємодії людини і педагогічної професії з точки зору їх взаємовпливів і подальших змін. Тлумачення змінності як людського феномену є підґрунтям, що припускає розгляд особистісного зростання як акмекритерію людиномірності освітнього середовища майбутнього педагога. Наукова рефлексія психолого-педагогічної літератури дозволила виокремити ідеї особистісного зростання і його проблематику: уявлення про розвиток як “саморух”; зону найближчого розвитку як простір особистісного просування і соціальної ситуації розвитку як джерела особистісного зростання; становлення суб’єкта життєдіяльності, його життєтворчої активності.The article is updated the problem human effects and teaching professions in their interaction skills and subsequent changes Interpretation of changes as a human phenomenon is the basis that involves consideration ofpersonal growth as akme criterion the humanity learning environment of the future teacher. Scientific reflection of psychological-pedagogical literature allowed to separate the idea of personal growth and its problematics: the idea of development as "samoruh"; zone of the nearest development as a space of personal advancement and social situations of development as a source of personal growth; the formation of the subject's life, his evolutionary activity.ukнауково-педагогічний працівникзміна досвідуреінтеграціяпрофесіоналізація-трансфесіоналізаціяpersonal growthchange experiencesreintegrationakmecriterionprofessionalisation- transfessionaliisationhumanitarian learning environmentОсобистісне зростання як акмекритерій людиномірності освітнього середовища майбутнього педагогаPersonal improvement as аcmecriterion human measurement the educational environment of the future teacherArticle