Підбуцька, Ніна ВікторівнаКниш, Анастасія Євгенівна2021-10-042021-10-042021Підбуцька Н. В. Оцінка дослідницьких вмінь та навичок математичної обробки даних здобувачів І-ІІІ рівнів вищої освіти спеціальності "Психологія" / Н. В. Підбуцька, А. Є. Книш // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2021. – № 3. – С. 92-100.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54357Стаття присвячена проблемі дослідження рівня розвитку дослідницьких вмінь та навичок математичної обробки даних у майбутніх психологів, що навчаються за різними рівнями вищої освіти. Для проведення дослідження було залучено здобувачів вищої освіти за трьома рівнями та п’ятьох докторів психологічних наук як експертів. Респондентам (n=75) пропонувалося виконати практичне завдання, яке мало на меті продемонструвати їхню здатність до перетворення простого практичного питання на модель дослідження, що враховувала б всі необхідні етапи та методи математичної обробки даних. Було проаналізовано результати досліджень, які вказують на наявність статистично вірогідних відмінностей і рівні розвитку дослідницьких вмінь та навичок математичної обробки даних. Було визначено, що найвищим цей показник є у здобувачів за третім, а найнижчим – за другим рівнем вищої освіти.The article is devoted to the topical problem of researching the level of development of research skills and abilities of mathematical data processing in future psychologists studying at different levels of higher education. The study involved three levels of higher education and five doctors ofpsychology as experts. Respondents (n = 75) were asked to perform a practical task aimed at demonstrating their ability to transform a simple practical question into a research model that would take into account all the necessary steps and methods of mathematical data processing. The analysis of the results indicates the presence of statistically significant differences and levels of development of research skills and abilities of mathematical data processing. It was determined that the highest rate is for applicants for the third, and the lowest - for the second level of higher education.ukмайбутні психологикомпетентністьпідготовка майбутніх фахівцівfuture psychologistscompetencetraining of future specialistsОцінка дослідницьких вмінь та навичок математичної обробки даних здобувачів І-ІІІ рівнів вищої освіти спеціальності "Психологія"Assessment of research skills and skills of mathematical processing of data of students of I-III levels of higher education specialty "Psychology"Articledoi.org/10.20998/2078-7782.2021.3.09https://orcid.org/0000-0001-5319-1996https://orcid.org/0000-0003-0211-2535