Бабенко, Володимир МиколайовичТихомирова, Тетяна СергіївнаСакун, Антоніна Олегівна2024-11-212024Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія" [Електронний ресурс] : для студентів спец. 101 "Екологія" / уклад.: В. М. Бабенко, Т. C. Тихомирова, А. О. Сакун ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Електрон. текст. дані. – Харків : НТУ "ХПІ", 2024. – 45 с. – URI: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83597.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83597Екологія як наука це досить молода галузь знання, її фактичний розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, хоча розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. По сучасний класифікації становлення та розвиток екології має вісім етапів, де кожен з них відіграє свою роль. Перший з яких відображав примітивні знання та їх накопичення. Другий був вже в античні часи не тільки з накопиченням даних, а і з першими роботами рослин і тварин з дійсно філософським підходом, де від "колиски всіх наук" відокремлювались прикладні дисципліни. Третій етап – як продовження зборуінформації на сьогодні можна було б назвати "моніторинговим накопиченням", коли знання вже оброблялись та систематизувались і це було як раз в "епоху Відродження". Четвертий етап припадає на кінець XVIII – та початок XIX століття і базується на великих географічних та ботанічних відкриттях, коли з’явилось розуміння, що таке дія екологічних факторів у природі. П’ятий етап характеризувався у XIX столітті вивченням взаємозв’язків в природних комплексах. Шостий етап мав рамки з 1866 до 1936 року та мав напрям на вивчення природних зв’язків видів що постійно перебудовуються стосовно до зміни факторів середовища, з’являються самі терміни "екологія", "екологічна ніша", "поліморфізм" та інші, чому сприяло формування концепції біоценозів які фактично пов’язані між собою. Сьомий етап – це вже більш сучасний підхід, що відображає системний підхід до вивчення та досліджень процесів матеріально-енергетичного обміну з застосуванням математичного моделювання. І нарешті останній восьмий етап з так званою "екологізацією" екологічних наук, з розумінням формування біогеоценозів, зв’язком антропогенних факторів в природі та розвитком методів екологічного моніторингу.ukметодичні вказівкиекологіянавколишнє середовищедовкіллязабрудненняекологічна біотехнологіяМетодичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"Learning Objecthttps://orcid.org/0000-0001-9124-9757https://orcid.org/0000-0002-1079-7856