Геворкян, Артем ЮрійовичДолина, Ірина ВолодимирівнаКлепікова, Світлана Володимирівна2018-09-212018-09-212018Геворкян А. Ю. Формування міжнародної рекламної кампанії / А. Ю. Геворкян, І. В. Долина, С. В. Клепікова // Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 20 (1296). – С. 73-77.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37639Розглянуто основні складові рекламної кампанії підприємства. Зроблено висновок, що рекламну кампанію слід проводити поетапно. Запропоновано рекламну кампанію для ПАТ "Харківська бісквітна фабрика", що складається з п'ятьох етапів. Кожен етап включає в себе певну кількість заходів, що у підсумку повинні збільшити прибуток підприємства та долю ринку кондитерських виробів Таджикістану. Розраховано бюджет рекламної кампанії для ПАТ "Харківська бісквітна фабрика" на ринку Таджикістану.The main components of the company's advertising campaign are considered. At the same time, a properly organized and conducted advertising campaign will allow you to obtain additional profit and to capture the market share. It is concluded that the advertising cam paign should be carried out in stages. The advertising campaign for PJSC "Kharkov biscuit factory", which consists of five stages, is offered. Each stage includes a certain number of measures, which in the end should increase the profit of the enterprise and the share of the confectionery market in Tajikistan. The budget for the advertising campaign for PJSC "Kharkov biscuit factory" in the Tajikistan market is calculated. The advertising campaign of PJSC "Kharkov biscuit factory" is divided into 5 stages, each of which includes a number of necessary activities. The estimated budget of the advertising campaign was 1322.6 ths. dollars and will allow to increase the share of the confectionery market of Tajikistan for PJSC " Kharkov biscuit factory" from 5% to 15%.ukбюджетстратегіястимулювання збутумаркетингове середовищерекламаакціяadvertising campaignPRbudgetstrategysales promotionmarketing environmentpromotionadvertisingФормування міжнародної рекламної кампаніїFormation of the international advertising campaignArticlehttps://orcid.org/0000-0001-5043-1034https://orcid.org/0000-0002-3507-5497https://orcid.org/0000-0002-3218-943X