Pererva, OleksandrPererva, P. G.2023-12-222023-12-222023Pererva O. Marketing ensure the competitiveness of the tourism industry / O. Pererva, P. Pererva // Актуальні питання сучасної економічної науки : [зб. матеріалів] 6-ї Всеукр. наук.- практ. конф., 5 грудня 2023 р. / редкол.: О. В. Безкровний [та ін.] ; Полтав. держ. аграр. ун-т. – Полтава : ПДАУ, 2023. – С. 391-393.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/72128It has been proven that tourism in its main characteristics has no fundamental differences from other forms of economic activity, therefore all the main provisions of modern marketing can be fully applied in this area. At the same time, tourism has certain features related to the nature of services provided, work, forms of sales.encharacteristicstourism businesspartnersfeaturesfactorsservicesMarketing ensure the competitiveness of the tourism industryМаркетингове забезпечення туристичної індустріїArticlehttps://orcid.org/0000-0002-6256-9329