Угрин, Д. І.Каланча, А. Д.2024-08-052024-08-052024Угрин Д. І. Огляд задачі і можливостей підвищення інформаційної грамотності / Д. І. Угрин, А. Д. Каланча // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Інформатика та моделювання : зб. наук. пр. / гол. ред. Є. І. Сокол. – Харків: НТУ "ХПІ", 2024. – № 1-2 (11-12). – С. 163-176.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/79884У даній статті детально проаналізовано актуальну проблему поширення дезінформації через різноманітні медіаресурси та їхній вплив на суспільство. Виокремлено основні аспекти споживання інформації українським суспільством, зокрема в Інтернеті, та визначено потенційну цільову аудиторію. На основі аналізу пропонується нова інтелектуальна система, що базується на технології обробки природної мови (Natural Language Processing), яка надає користувачам всебічний огляд діяльності кожного медіаресурсу. Детально розглянуто наявні аналоги з їхніми перевагами та обмеженнями, підкреслюючи вагомі переваги запропонованої інтелектуальної системи для підвищення інформаційної грамотності та протидії дезінформації.This article analyzes in detail the actual problem of the spread of disinformation through various media resources and their impact on society. The main aspects of information consumption by Ukrainian society, in particular on the Internet, are highlighted, and the potential target audience is determined. Based on the analysis, a new intelligent system based on Natural Language Processing technology is proposed, which provides users with a comprehensive overview of the activity of each media resource. Available analogues with their advantages and limitations are examined in detail, emphasizing the significant advantages of the proposed intelligent system for increasing information literacy and countering disinformationukінтелектуальні системимедіаресурситекстовий аналізпропагандапарсингmedia resourcepropagandatext analysisintelligent systemparsingОгляд задачі і можливостей підвищення інформаційної грамотностіOverview of the problem and possibilities of improving information literacyArticlehttps://doi.org/10.20998/2411-0558.2024.01.13https://orcid.org/0000-0003-4858-4511https://orcid.org/0009-0004-1451-7470