Лукашова, Н. П.Павленко, Т. П.Любарський, Борис ГригоровичПетренко, Олександр Миколайович2020-11-282020-11-282018Аналіз конструкцій ресорних підвішувань рейкового міського електрорухомого складу / Н. П. Лукашова [та ін.] // Системи управління, навігації та зв'язку : зб. наук. пр. / гол. редкол. С. В. Козелков. – Полтава : ПНТУ, 2018. – Вип. 5 (51). – С. 65-68.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/49567Об'єкт, що розглядається у статті – ресорне підвішування міського рейкового електрорухомого складу. Мета статті: провести аналіз сучасного стану конструкцій ресорних підвішувань рейкового міського електрорухомого складу та виявити перспективні напрямки для їх вдосконалення. Результати. В статті розглянуто сучасні технічні рішення, які використовуються у ресорному підвішування трамвайних вагонів: візок трамвайного вагона Т-3, Чехословаччина; візок трамвайного вагона "Спектр" виробництва ВАТ "Уралтрансмаш", Росія; візок низкопольного трамвайного вагона Flexx Urban 1000 фірми Bombardier, Канада. Проведено аналіз конструкцій ресорних підвішувань трамвайних та метро вагонів міського електрорухомого складу. Висновки. Визначено, що у візках трамвайних та метро вагонів, частіше для гасіння коливань застосовуються фрикційні гасителі коливань, що встановлюються у центральному підвішуванні; в останніх сучасних конструкціях, як на трамвайних вагонах так і на вагонах метро для гасіння коливань стали використовувати пневматичне регульоване підвішування, яке встановлюється замість фрикційного демпфера у другій ступені ресорного підвішування. Перспективними системами для гасіння коливань, які можливо встановити на МРЕРС, можуть бути електромеханічні амортизатори, що поширені в останній час на автомобільному транспорті.The object under consideration in the article is the spring suspension of the city railroad electric vehicle. The purpose of the article: to carry out an analysis of the current state of the structures of spring suspensions of the railroad urban electric vehicle and identify perspective directions for their improvement. Results The article considers modern technical solutions used in the spring suspension of tram cars: the trolley of the tramcar T-3, Czechoslovakia; Trolleybus car "Spectrum" produced by OJSC "Uraltransmash", Russia; The trolley of Flexx Urban 1000 tram carriages in Bombardier, Canada. The article analyzes the designs of spring suspended tram and subway cars of city electric rolling stock. Conclusions. It was determined that in the tram and subway carriages, most often, friction dampers are used to dampen vibrations, which are installed in the central suspension; in the latest modern constructions, both on tram-wagons and on subway cars, pneumatic adjustable under-hanging, which is installed instead of the friction damper in the second degree of spring suspension, has been used to dampen vibrations. Propulsion systems for extinguishing oscillations that can be installed on the MERS, may be electromechanical shock absorbers, which are widespread in recent times in road transport.ukміський рейковий електрорухомий складтрамвайметровагонресорне підвішуваннягаситель коливаньвізокпневмопідвішуванняцентральне підвішування трамваяtrammetro carspring suspensionvibration damperpneumatic suspensionАналіз конструкцій ресорних підвішувань рейкового міського електрорухомого складуAnalysis of constructions of resports lingings of rail city electric mobile compositionArticledoi.org/10.26906/SUNZ.2018.5.065