Бондаренко, Марина Олександрівна2014-09-252014-09-252014Бондаренко М. О. Аналiз конструкцiй залізничних вагонів і методів їх розрахунку на міцність / М. О. Бондаренко // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Транспортне машинобудування. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 14 (1057). – С. 16-22.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/9000В статті розглянуто існуючі типи залізничних вагонів та їх класифікації залежно від призначення. Проаналізовано основні вузли конструкцій вагонів, загальні для всіх типів. Акцент зроблено на функціях та умовах роботи цих вузлів. Також в статті мова йде про аналітичні методи розрахунку елементів конструкцій вагонів на міцність, які є основою для обґрунтування їх раціональних параметрів. Зроблено огляд нормативного документу, яким треба керуватися при розрахунку вагонів на міцність, при чому особливу увагу приділено розрахунковим режимам. Наведені теоретичні відомості про метод скінченних елементів, що рекомендується для оцінки напружено-деформованого стану елементів і вузлів вагона, зокрема, його розрахункові формули. Визначено найбільш актуальні задачі сучасної галузі вагонобудування, які будуть розвязуватися надалі.In this article the existing types of railcars and their classification depending on the destination were considered. Тhe main components of railcars structures that are common to all types were analyzed. Emphasis is placed on the functions and working conditions of these components. Also in the article focuses on the analytical methods of calculation on the strength of structural elements of railcars that are the basis for the rational justification for their parameters. Provides an overview of the standardsetting instrument, which should be guided by the calculation of the strength of the railcars, with particular attention paid to design mode. Theoretical information on the finite element method, which is recommended to evaluate the stress-strain state of the elements and components of the railcars, in particular, its calculation formula is provided. The most actual problems of contemporary railcar industry which will be resolved in the further were defined.ukпасажирський вагонвантажний вагонконструкція вагонузалізничний транспортрозрахункові режимиметод скінченних елементіврозрахункове рівняннянапружено-деформований стандопустимі напруженняpassenger wagonfreight wagonrailcars designstrength assessmentanalysis modesFinite Element Methodestimated equationstress-strain stateallowable stressАналiз конструкцiй залізничних вагонів і методів їх розрахунку на міцністьAnalysis of railway wagons design and their strength calculating methodsArticle