Пономарьов, Олександр СеменовичХарченко, Алла Олександрівна2015-11-242015-11-242009Пономарьов О. С. Філософія освіти і глобальні проблеми сучасності / О. С. Пономарьов, А. О. Харченко // Наукові записки Харківського університету Повітряних сил : Соціальна філософія, психологія : зб. наук. пр. – Харків : ХУПС, 2009. – Вип. 2 (33). – С. 51-59.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/18373Розглянуто сутність і причини кризи світової системи освіти. Показано, що вона зумовлена втратою відповідності цілей, змісту і характеру освіти сучасним реаліям і новим суспільним вимогам, а також запізненням реакції освіти на нові умови суспільного розвитку. Проаналізовано зв'язок і взаємну зумовленість глобальних проблем сучасності та кризи освіти. Доведено, що успішне подолання кризи можливе лише на основі її філософського осмислення і нової освітньої парадигми.The essence and reasons of the education world system crisis is considered in the article. It is shown that it is predetermined by the loss of correspondence of aims, content and character of education to modern realities and new public requirements, and also by the delay of response of education to new conditions of social development. Connection and mutual conditionality between global problems of modern times and the crisis of education is analyzed. It is proved that successful overcoming of crisis is possible only on the basis of its philosophical comprehension and new educational paradigm.ukфілософія освітиосвітня парадигмакриза освітиглобальні проблеми сучасностіphilosophy of educationcrisis of educationglobal problems of contemporaneityФілософія освіти і глобальні проблеми сучасностіPhilosophy of education and global problems of modern timesArticle