Балан, Олександр СергійовичПерерва, Петро ГригоровичКнязь, Святослав ВолодимировичЛега, Ольга Василівна2024-12-102024Розвиток методів формування собівартості та ціни науково-інформаційної продукції в системі менеджменту "розумного підприємства" / О. С. Балан, П. Г. Перерва, С. В. Князь, О. В. Лега // Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит = Energy saving. Power engineering. Energy audit. – 2024. – № 9 (199). – С. 72-81https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/84218У статті доведено, що в сучасних умовах формування та функціонування «розумного підприємства» важливо адаптувати традиційні методи формування собівартості до специфіки науково-інформаційної продукції. Визначено, що система менеджменту «розумного підприємства» включає в себе впровадження сучасних інформаційних технологій та аналіз даних для точнішого обліку витрат. Обґрунтовано, що використання цифрових платформ та аналітичних інструментів в умовах «розумного підприємства» дозволяє автоматизувати процес ціноутворення, що підвищує ефективність і точність формування цін на продукцію, що дозволяє швидше реагувати на зміни в ринку. Розвиток методів формування ціни потребує детального аналізу ринку та сегментації споживачів та дає змогу краще адаптувати цінові пропозиції до потреб різних груп клієнтів. У контексті науково-інформаційної продукції важливим аспектом є правильна оцінка вартості інтелектуальної власності, що включає в себе патенти, дослідницькі матеріали та інші активи, що можуть впливати на формування собівартості. The article proves that in the current conditions of formation and functioning of the «smart enterprise» it is important to adapt the traditional methods of cost formation to the specifics of scientific and information products. It is determined that the management system of «smart enterprise» includes the introduction of modern information technologies and data analysis for more accurate cost accounting. It is substantiated that the use of digital platforms and analytical tools in the context of a «smart enterprise» allows automate the pricing process, which increases the efficiency and accuracy of product pricing, which allows you to respond faster to changes in the market. The development of pricing methods requires a detailed analysis of the market and customer segmentation and makes it possible to better adapt price offers to the needs of different groups of customers. In the context of scientific and information products, an important aspect is the correct assessment of the value of intellectual property, which includes patents, research materials and other assets that may affect the formation of the cost.ukрозумне підприємствособівартість продукціїцінаінформатизаціяформимоделінаукова продукціяsmart enterprisepricescientific productsinformatizationformsmodelsРозвиток методів формування собівартості та ціни науково-інформаційної продукції в системі менеджменту "розумного підприємства"Development of methods for forming the cost and price of scientific and information products in the management system of "smart enterprise"Article10.20998/2313-8890.2024.09.06https://orcid.org/0000-0001-6711-5687https://orcid.org/0000-0002-6256-9329https://orcid.org/0000-0002-7236-1759https://orcid.org/0000-0002-0989-8000