Сирота, Сергій Вікторович2016-02-222016-02-222015Сирота С. В. Модель синхронiзацiї роботи адаптивних систем регулювання дорожнього руху на перехрестях транспортного вузла довільної топології на базі ресурсної мережі / С. В. Сирота // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Механіко-технологічні системи та комплекси. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 49 (1158). – С. 65-68.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/19929Обґрунтовано використання ресурсної мережі для моделювання завантаженості регульованих перехресть в реальному часі. Запропонований підхід дозволяє досліджувати і порівнювати різноманітні модулі управління рухом на перехресті з метою оптимізації пропускної здатності транспортного вузла довільної топології, моделювати складні автотранспортні мережі великих міст з великою кількістю автомобілів. Розроблено дискретно-подієву модель перехрестя, та запропоновано структуру ресурсної мережі з допомогою, якої моделі перехресть поєднуються в модель дорожньої ділянки.The resource network based approach for modelling of road hub was approved. The proposed approach allows to examine and compare a variety of crossroads control modules in order to optimize bandwidth of the transport hub. Proposed model is of discrete event type. The model, in the sense of a computer representation, is a vector of resource network vertices states. Graph of the network is represented as a list of edges. There are three types of vertices, intersections, transit and terminal. Transit vertices do not require additional resources; the state of terminal vertices is calculated by separate module that regulates the balance amount of vehicles in hub. Computational comlexivity of the model is O(N), where N is a number of nodes. Such model can represent complex road network of large cities with a lot of intersections.ukкерування дорожнім рухомпропускна спроможністьтранспортні потокимодель дорожньої ділянкиresource networksflow capacityadaptive systemstraffic controltransport flowМодель синхронiзацiї роботи адаптивних систем регулювання дорожнього руху на перехрестях транспортного вузла довільної топології на базі ресурсної мережіResource network based model for synchronization of adaptive controlled road intersections systems in transport hub with freestyle topologyArticle