Черкашин, Андрій Іванович2019-11-272019-11-272019Черкашин А. І. Методологічні підходи до виховання особистості майбутніх фахівців-лідерів у закладах вищої освіти України / А. І. Черкашин // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2019. – № 2. – С. 60-72.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43086У статті розглянуто основні методологічні підходи щодо формування особистості майбутніх фахівців-лідерів у закладах вищої освіти України. Визначено, що динамічні зміни у всіх сферах професійної діяльності сучасних фахівців вимагають змін освітньої парадигми та визначення методологічних підходів щодо професійної підготовки та виховання фахівців-лідерів у закладах вищої освіти. Зосереджено увагу, що феномен лідерства є одним з найважливіших системоутворюючих чинників, що забезпечують організацію та функціонування суспільного виробництва в найширшому сенсі цього терміна. Вказано, що врахування особистісного, діяльнісного, системного, синергетичного, компетентнісного, культурологічного та аксіологічного підходів у навчально-виховному процесі буде сприяти формуванню високого рівня професіоналізму майбутніх фахівців у закладах вищої освіти України.The article focuses on the basic methodological approaches formation of the personality of future leaders in higher education institutions of Ukraine. It is determined that dynamic changes in all spheres of professional activity of modern specialists requires changes in the education paradigm and defining methodological approaches Training and education of leading specialists in higher education institutions. Focus is that the leadership phenomenon is one of the most important Systemic factors that ensure the organization and functioning of the of social production in the widest sense of this term. Indicated that the accounting. The personal, active, systemic, synergetic, competence- of culturological and axiological approaches in the educational process will be to contribute to the formation of a high level of professionalism of future professionals Higher education in Ukraine.ukнавчально-виховний процесзаклади вищої освітиеducational processhigher education institutionsМетодологічні підходи до виховання особистості майбутніх фахівців-лідерів у закладах вищої освіти УкраїниМethodological approaches to education of personality of future leading specialists in Ukraine's higher education institutionsArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.06https://orcid.org/0000-0003-4929-6706