Чайка, Тетяна ЮріївнаМартинова, Вікторія ВікторівнаЩербак, Юлія Сергіївна2019-02-062019-02-062019Чайка Т. Ю. Роль фінансової звітності в аналізі ключових показників ефективності логістики готельно-ресторанного бізнесу / Т. Ю. Чайка, В. В. Мартинова, Ю. С. Щербак // Aktuelle Themen im Kontext der Entwicklung der modernen Wissenschaften : zu den Materialien der intern. wiss.-praktischen Konf., 23 Januar, 2019. – Dresden : NGO "Europäische Wissenschaftsplattform", 2019. – Bd. 8. – S. 37-41.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/39533У сучасній традиції економічного аналізу велике значення приділяється так званим ключовими показниками ефективності (Key Performance Indicators, KPI). Ключові показники ефективності логістики (logistics KPI) – це метрики ефективності, які характеризують вплив логістичних процесів на прибуток компанії. В основному мова йде про вплив на результати діяльності підприємства таких складових логістичного контуру, як транспортування, складування, ланцюжок поставок. На даний час існує значна кількість індикаторів логістичної ефективності, неможливо і недоцільно застосовувати одночасно їх всі. Необхідним попереднім етапом є систематизація, класифікація та відбір необхідних KPI, які відповідають конкретним цілям аналізу. Обрані для аналізу показники ефективності повинні не дублюватися і бути взаємопов'язаними. Ієрархічна структура KPI дозволяє зрозуміти і систематизувати причинно-наслідкові зв'язки між різними показниками ефективності логістики. Дослідження практичних робіт вітчизняних і міжнародних фахівців дозволило встановити, що найбільш затребуваними індикаторами ефективності логістики (KPI) є: витрати на логістику в процентах від продажів (Logistics costs as percentage of sales); оборотність запасів (Inventory turnover); тривалість оборотності запасів в днях (Total inventory days); тривалість циклу від пошуку сировини до поставки готової продукції (The time from sourcing raw materials to delivery of finished goods); доставка в строк (Delivery In Full on Time, DIFOT). З представленого нами списку два показника – оборотність запасів (Inventory turnover) і тривалість оборотності запасів в днях (Total inventory days) можуть бути розраховані по відкритій фінансової звітності НП(С)БО України. Ізольоване значення оборотності запасів і тривалості оборотності запасів з готельного підприємству малоінформативно. Хоча існують спроби розробити нормативи цих коефіцієнтів по окремих галузях, проте уніфікованих значень нормативів не існує. Більш того, на показники може впливати значна кількість екзогенних і ендогенних факторів. Тому більш доцільно не керуватися якимись жорсткими нормативами, а проводити порівняльний аналіз: в динаміці, з іншими підприємствами, і, що дуже важливо, з середньогалузевими значеннями. Цінність показників оборотності запасів і тривалості оборотності запасів з метою моніторингу ефективності логістики пояснюється, зокрема, ще й тим, що ці коефіцієнти показують, чи синхронізовані відділи продажів і закупівель компанії.In the modern tradition of economic analysis, great importance is attached to the so-called Key Performance Indicators, KPI. Key logistics performance indicators (logistics KPI) are performance metrics that characterize the impact of logistics processes on a company's profit. Basically it is about the impact on the results of an enterprise activity of such components of a logistic contour as transportation, warehousing, supply chain. Currently, there are a significant number of indicators of logistic efficiency, it is impossible and impractical to apply all of them simultaneously. The necessary preliminary stage is the systematization, classification and selection of the necessary KPIs that meet the specific objectives of the analysis. The performance indicators selected for analysis should not be duplicated and interrelated. The hierarchical structure of KPI allows you to understand and systematize the causal relationships between various logistics performance indicators. The study of practical work of domestic and international experts allowed to establish that the most popular indicators of logistics efficiency (KPI) are: Logistics costs as percentage of sales; Inventory turnover; Total inventory days; The time from sourcing raw materials to delivery of finished goods; Delivery in Full on Time, DIFOT. From the list presented by us, two indicators – Inventory turnover and Total inventory days – can be calculated using open financial statements of Ukrainian National Accounting Standards (UNAS). The isolated value of inventory turnover and the duration of inventory turnover for a hotel enterprise is not very informative. Although there are attempts to develop standards for these factors for individual industries, however, there are no unified values for standards. Moreover, a significant number of exogenous and endogenous factors can influence indicators. Therefore, it is more expedient not to be guided by any rigid standards, but conducts a comparative analysis: in dynamics, with other enterprises, and, which is very important, with industry-average values. The value of indicators of inventory turnover and the duration of inventory turnover in order to monitor the efficiency of logistics is explained, in particular, by the fact that these factors show whether the company's sales and procurement departments are synchronized.ukфінансова звітністьготельно-ресторанний бізнеслогістикаключові показники ефективностіfinancial statementshotel and restaurant businesslogisticskey performance indicatorsРоль фінансової звітності в аналізі ключових показників ефективності логістики готельно-ресторанного бізнесуThe role of financial reporting in the analysis of the hotel and restaurant business’ logistics key performance indicatorsThesishttps://orcid.org/0000-0002-7622-3193