Мірошник, Марія ВолодимирівнаЧернобровкіна, Світлана ВіталіївнаЛучна, Єлізавета Олексіївна2022-12-062022-12-062018Мірощник М. В. Теоретичне обґрунтування ролі маркетингового менеджменту як основного інструмента сучасного бізнес – середовища / М. В. Мірощник, С. В. Чернобровкіна, Є. О. Лучна // Менеджмент та маркетинг у складі сучасної економіки, науки, освіти, практики = Менеджмент и маркетинг в составе современной экономики, науки, образования, практики = Management and marketing in the modern economy, science, education and practice : зб. наук. робіт щоріч. 6-ї міжнар. наук.-практ. дистанційної конф., м. Харків, 22-23 березня 2018 р. / редкол. : В. В. Малий [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2018. – С. 61-67. – Серед авторів Мірошник М. В.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/59891В статті розглянуто ретроспективне формування загальних положень маркетингового менеджменту. Визначено, що сьогодні маркетинговий менеджмент виступає як програмно-цільовий механізм взаємодії функцій маркетингу і менеджменту та є основним інструментом сучасного управління бізнес – середовищем. Деталізовано ключові складові маркетинг – менеджменту, до яких віднесено системність, цілеспрямованість та багатогранність. Обґрунтовано основні методи оцінки конкурентоспроможності потенціалу підприємства на основі реалізації аналітичної функції маркетингу як складової системи маркетинг – менеджменту.В статье рассмотрено ретроспективное формирования общих положений маркетингового менеджмента. Определено, что сегодня маркетинговый менеджмент выступает как программно-целевой механизм взаимодействия функций маркетинга и менеджмента и является основным инструментом современного управления бизнес - средой. Проведена детализация ключевых составляющих маркетинг - менеджмента, к которым отнесены системность, целенаправленность и многогранность. Обоснованы основные методы оценки конкурентоспособности потенциала предприятия на основе реализации аналитической функции маркетинга как составляющей системы маркетинг - менеджмента.The article considers retrospective formation of general provisions of marketing management. It is defined that today marketing management acts as a program-target mechanism of interaction between marketing and management functions and is the main instrument of modern business environment management. Detailing of the key components of marketing management is carried out, which include systematic, purposeful and multifaceted. The main methods for assessing the competitiveness of the enterprise 's potential are substantiated based on the implementation of the analytical function of marketing as a component of the marketing management system.ukмаркетингменеджментмаркетинговий менеджментуправліннябізнес-середовищемаркетинговый менеджментуправлениебизнес-средаmarketingmanagementmarketing managementmanagementbusiness environmentТеоретичне обґрунтування ролі маркетингового менеджменту як основного інструмента сучасного бізнес–середовищаТеоретическое обоснование роли маркетингового менеджмента как основного инструмента современной бизнес - средыTheoretical substantiation of the role of marketing management as the main tool of the modern business environmentArticlehttps://orcid.org/0000-0003-0902-7587