Berkutova, Tetyana IvanivnaVrakina, V. V.Sadkoska, V. A.2022-11-052022-11-052022Berkutova T. I. Forming grammatical competence while teaching professionally-oriented foreign language in non-linguistic universities / T. I. Berkutova, V. V. Vrakina, V. A. Sadkoska // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2022. – № 2. – С. 48-61.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/58974The article deals with teaching grammar in Ukrainian education community. Students start learning grammar at secondary, sometimes even at primary schools, and continue acquiring it while studying at institutions of higher education. However, qualitative progress in grammar usage while writing and speaking English is rarely seen. One possible explanation is that there is a widely adopted approach in Ukrainian education system according to which the formation of grammatical competence goes through a number of fixed steps from grammar knowledge to speech practice. It is assumed that detailed and thorough knowledge of rules of English grammar and their difference from grammar rules of the Ukrainian language contributes to better understanding of peculiar features of the English language and further it positively influences the acquisition of all language skills and abilities. Unfortunately, considering the real situation of teaching English at Ukrainian universities under conditions of insufficient class-room academic hours, such an approach does not bring desired results. Communicative approach of teaching foreign languages and competencies that are to be developed demands a different approach to teaching grammar that is a holistic approach.Розглянуто проблему викладання граматики в українській освітній спільноті. Розглянуто різні ступені вивчення, зокрема вивчення граматики у середній, іноді навіть у початковій школі, і продовження її засвоєння під час навчання у вищих навчальних закладах. Проте якісний прогрес у використанні граматики під час письма та спілкування англійською спостерігається рідко. Розглянуто особливість вивчення граматики, яка полягає в тому, що в українській системі освіти широко поширений підхід, згідно з яким формування граматичної компетенції проходить ряд фіксованих кроків від знання граматики до мовленнєвої практики. Передбачено, що детальне і ґрунтовне знання правил граматики англійської мови та їхніх відмінності від граматичних правил української мови сприяє кращому розумінню особливостей англійської мови і надалі позитивно впливає на засвоєння всіх мовних умінь і навичок. На жаль, враховуючи реальну ситуацію з викладанням англійської мови в українських ЗВО за недостатньої кількості аудиторних годин, такий підхід не дає бажаних результатів. Комунікативний підхід до навчання іноземних мов та компетенцій, які мають розвиватися, вимагає іншого підходу до навчання граматики, тобто цілісного підходу.enholistic approachgrammar skillnon-linguistic universitycommunicative approachprofessionallyoriented foreign language teachingforeign language professional communicative competenceцілісний підхіднелінгвістичний університеткомунікативний підхідпрофесійноорієнтоване навчання іноземної мовиіншомовна професійна комунікативна компетентністьграматична майстерністьForming grammatical competence while teaching professionally-oriented foreign language in non-linguistic universitiesФормування граматичної компетенції під час навчання професійно-оріентованій іноземній мові в немовних вищих навчальних закладахArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2022.2.04https://orcid.org/0000-0002-3221-1086https://orcid.org/0000-0002-0134-2235https://orcid.org/0000-0002-7065-7425