Резнік, Світлана Миколаївна2023-02-152023-02-152019Резнік С. М. Необхідність викладацького лідерства для інтенсифікації навчальної діяльності студентів в сучасних умовах / С. М. Резнік // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя : КПУ, 2019. – № 63, т. 2. – С. 142-146.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62439У статті обґрунтовано необхідність викладацького лідерства для інтенсифікації навчальної діяльності студентів в сучасних умовах. Результати проведеного анкетного опитування показали, що найбільшу кількість тижневого часу у студентів займає робота (у середньому 19,1 год.), за комп’ютером для розваг та спілкування студенти проводять 17 год., а на аудиторне навчання витрачається 16,3 год. Меншу кількість часу студенти витрачають на спілкування з друзями – 11,8 год. та позааудиторне навчання – 10,6 год. на тиждень. Студенти показали недостатню мотивацію до навчальної діяльності. Підсумовано загальну кількість часу на навчання студентів (навчання в університеті та позааудиторне навчання), а також всі відповіді, що стосувалися розваг та спілкування: за комп’ютером, розваги офлайн, спілкування з друзями, перегляд телебачення, хобі. За оцінками студентів вони витрачають у 1,7 разів більше часу на розваги, ніж на навчання. Загалом 80,3% студентів зазначили, що у середньому на тиждень вони розважаються більше, ніж навчаються (можна порівняти з 28,3% студентів, які працюють більше, ніж навчаються), а 52,5% – розважаються більше, ніж навчаються та працюють разом. Трохи менше половини опитаних студентів навчається менше однієї години в день у вільний час, але дві треті студентів більше однієї години розважається та спілкується за комп’ютером. Не можна заперечувати, що результати професійної підготовки безпосередньо залежать від того, наскільки старанно та наполегливо студенти готові навчатися. В таких умовах особливого значення набуває трансформаційне лідерство викладача, оскільки лідерство означає вплив на мотивацію студентів та їх більш усвідомлене ставлення до організації свого часу та процесу навчання. Викладачі-лідери відзначаються сильним відчуттям цілей, захопленістю своєю дисципліною та здатністю надихнути студентів до прагнення вирішувати складні завдання. Подальших досліджень потребує проблема розвитку викладацького лідерства у педагогів вищої школи.The need in teacher’s leadership to intensify students’ learning activities in current conditions is substantiated in the article. The results of a conducted questionnaire poll have shown that the largest share of students’ week time is taken by work (19.1 hours on average), they spend at computer 17 hours for entertainment and communication, and for classwork they spend 16.3 hours. Less time students spend on communicating with friends, 11.8 hours, and on extracurricular studying 10.6 hours per week. The students have demonstrated insufficient motivation for learning activities. We have summed up the total time devoted by students on study (both at the university and extracurricular work) as well as all answers elated to entertainment and communication: at computer, offline entertainment, communication with friends, watching TV, and hobbies. By students’ estimates, the time they spend on entertainment is 1.7 times more than that on study. On the whole, 80.3% of students noted that on average they entertain more than they study during the week (compared to 28.3% who work more than study), and 52.5% entertain more than they work and study together. A little less than half of the questioned students study less than one hour a day in free time, while two thirds of the students entertain and communicate at computer more than one hour a day. At the same time, one cannot deny that professional training results depend directly on how intently and persistently students are prepared to study. In such conditions, a teacher’s transformation leadership becomes of special importance, because leadership means influencing students’ motivation and their more conscientious attitude to managing their time and the process of study. Teachers-leaders are distinguished by a strong sense of goals, their devotion to their subject and the ability to inspire students on desiring to accomplish complicated tasks. The problem of teacher leadership development in higher school pedagogues calls for further research.ukвикладацьке лідерстворозподіл тижневого часуінтенсифікація навчання студентівteacher leadershipweek time distributionintensification of students’ learningНеобхідність викладацького лідерства для інтенсифікації навчальної діяльності студентів в сучасних умовахThe need in teacher’s leadership for intensifying students’ learning activities in current conditionsArticledoi.org/10.32840/1992-5786.2019.63-2.28