Іпполітова, Інна ЯрославівнаМащенко, Марина АнатоліївнаМомотков, Ігор Сергійович2024-03-112024-03-112024Іпполітова І. Я. Імплементація інтернет-технологій в маркетингову діяльність підприємства [Електронний ресурс] / Іпполітова І. Я., Мащенко М. А., Момотков І. С. // Інфраструктура ринку : електрон. наук.-практ. журн. – 2024. – Вип. 76. – С. 151-155.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/75327У статті розглянуто використання інформаційно-комунікаційних технологій підприємствами під час здійснення маркетингової діяльності. Інтернет-технології розширюють можливості взаємодії з аудиторією через цифрові канали, надаючи широкий спектр інструментів для ефективної комунікації та рекламування продуктів чи послуг. Застосування інтернет-технологій дозволяє створювати персоналізовані кампанії, адаптовані до унікальних потреб та інтересів споживачів, що сприяє покращенню взаємодії та збільшенню конверсії. Було узагальнено основні інструменти Інтернет-маркетингу для успішної взаємодії з аудиторією та досягнення бізнес-цілей. Основними серед яких було визначено: корпоративний сайт, пошукову оптимізацію, пошукову рекламу, соціальні мережі, електронну пошту, контент-маркетинг, аналітику та вимірювання результатів, відео-маркетинг, мобільний маркетинг, партнерський маркетинг.In the article the utilization of information and communication technologies by enterprises in carrying out marketing activities was considered. Internet technologies extend interaction possibilities with the audience through digital channels, providing a broad spectrum of tools for effective communication and promotion of products or services. The application of internet technologies allows the creation of personalized campaigns tailored to the unique needs and interests of consumers, contributing to improved interaction and increased conversion. The primary internet marketing tools for successful interaction with the audience and achieving business goals were summarized, including corporate websites, search engine optimization, search engine advertising, social media, email marketing, content marketing, analytics and performance measurement, video marketing, mobile marketing, and affiiate marketing. The use of internet marketing enables businesses to track sales statistics, stay in constant contact with customers, be interactive, and target their marketing activities to a specifi audience. Web analytics helps understand which actions are most effective and attract more visitors to the site, who then convert into purchases. The utilization of internet technologies in marketing activities leads to success and the expansion of the business presence in the online environment. The complexity of using internet marketing tools can be overcome by implementing strategic approaches and detailed planning. Ensuring high effiiency requires close teamwork. Improving knowledge in internet marketing, regular analysis of results, and adaptation to changes help maintain high effectiveness in marketing strategies. Creating high-quality content, continuous interaction with the audience, and effective budget management are also key factors for the successful utilization of internet marketing tools. Companies that integrate Internet technologies into their marketing activities gain signifiant competitive advantages by attracting new customers, retaining existing ones, and planning marketing strategies in line with rapidly changing market conditions.ukінтернет-технологіїмаркетингова діяльністьпідприємствакорпоративний сайтпошукова оптимізаціяпошукова рекламасоціальні мережіелектронна поштаконтент-маркетингInternet technologiesthe enterprise marketing activitiescorporate websitesearch optimizationsearch advertisingsocial networkse-mailcontent marketingІмплементація інтернет-технологій в маркетингову діяльність підприємстваImplementation of internet technologies in enterprise marketing activitiesArticlehttps://doi.org/10.32782/infrastruct76-26