Ходаковська, Альона2023-10-242023-10-242023Ходаковська А. Структурно-функціональна модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі /А. Ходаковська // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2023. – № 3. – С. 17-33.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/70058Розроблено та науково обґрунтовано структурно-функціональну модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально ігрових технологій в освітньому процесі. Охарактеризовано блоки моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі: організаційно-цільовий, змістово-функціональний, критеріально діагностичний та результативний, яка ґрунтується на цивілізаційному, особистісно орієнтованому, діяльнісному, технологічному, синергетичному, акмеологічному, культурологічному підходах і загальнодидактичних та специфічних принципах, містить мотиваційно-цільовий, операційно-діяльнісний і корегувально-рефлексивний компоненти, які реалізуються через визначені організаційно-педагогічні умови. Встановлено, що цільовими орієнтирами упровадження розробленої моделі є не тільки опанування здобувачами освіти новими професійними знаннями, способами вдосконалення педагогічної діяльності, а й розкриття ними внутрішніх сил і резервів, творчого потенціалу, особливостей особистісно-професійного самоздійснення; усвідомлення сенсу та цінностей навчально-ігрових технологій, які є ядром професіоналізму й лежать в основі дій вчителя-професіонала.The article is devoted to the development and scientific substantiation of the structural and functional model of preparing future primary school teachers for the application of educational and game technologies in the educational process. The model of training future primary school teachers for the application of the educational and game technologies in the educational process is structured according to the organizational and target, content and functional, criterion and diagnostic and effective blocks and is based on civilizational, personality-oriented, activity-oriented, technological, synergistic, acmeological, and culturological approaches and general didactic and specific principles, contains motivational goal-oriented, operational-activity and corrective-reflective components which are implemented through certain organizational and pedagogical conditions. It has been found that the targets for the implementation of the developed model are not only the acquisition of new professional knowledge by students, ways to improve pedagogical activities, but also the disclosure of their internal forces and reserves, creative potential, peculiarities of personal and professional self-fulfillment; awareness of the meaning and values of educational and game technologies, which are the core of professionalism and are the heart of the actions of professional teacher.ukструктурно-функціональна модельпроцес підготовки майбутніх учителівпочаткова школанавчально-ігрові технологіїstructural and functional modethe process of training future teacherselementary schooleducational and gaming technologieseducational processСтруктурно-функціональна модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесіStructural and functional model of preparing future primary school teachers for the application of educational and game technologies in the educational processArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2023.3.02https://orcid.org/0000-0001-7522-7240