Васильєв, Антон ЮрійовичКуценко, Сергій ВолодимировичТкачук, Микола АнатолійовичГрабовський, Андрій ВолодимировичШаталов, Олег ЄвгеновичВолошина, Ірина ОлександрівнаТимофієнко, Вадим Вадимович2021-09-242021-09-242021Моделювання дії ударно-хвильового навантаження на корпусні елементи транспортних засобів / А. Ю. Васильєв [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Машинознавство та САПР = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Engineering and CAD : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1. – С. 5-16.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54216Для дослідження впливу ударно-хвильового навантаження на корпусні елементи транспортних засобів розроблена постановка, яка враховує рухомий характер цього навантаження. Створено спеціалізовану параметричну скінченно-елементну модель макету корпуса бронетранспор-тера, що враховує особливості досліджуваного процесу. Задача визначення напружено-деформованого стану бронекорпусів розв’язується у статичній та динамічній постановках. Наведено просторово-часові розподіли компонент і характеристик напружено-деформованого стану дослідженого макету бронекорпусу бронетранспортера. Аналіз одержаних результатів досліджень у використаних постановках свідчать про необхідність розв’язання задачі у повній динамічній постановці із урахуванням можливості виникнення пластичних деформацій. Для визначення більш раціональних конструктивних рішень побудовано методологічну основу.Tostudy the effect of shock wave load on the body elements ofvehicles, a setting has been developed that takes into account the mobile nature of this load. A specialized parametric finite-element model of the bodylayout has been created armored-carrier, taking into account the peculiarities of the studied process. The problem of determining the stress-strain state armored-hulls solved in static and dynamic formulation. The space-time distributions of components and characteristics of the stress-strain state of the investigated model armored-carrier of armored hulls are given. The results of research in the used formulations indicate the need to solve the problem in a complete dynamic formulation with account for plastic deformations. This establishes a new methodology for the rational choice of engineering solutions.ukнапружено-деформований станбронетранспортербронекорпусstress-strain statearmored carrierarmored hullsМоделювання дії ударно-хвильового навантаження на корпусні елементи транспортних засобівAction modeling of the shock-wave load on the vehicles hulls elementsArticledoi.org/10.20998/2079-0775.2021.1.01https://orcid.org/0000-0001-8106-0950https://orcid.org/0000-0002-4174-8213https://orcid.org/0000-0002-6116-0572https://orcid.org/0000-0001-8941-8734